Muziek lijsten 60/70/80/90
(66 reacties. Pagina 1 van 7)Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 1855 | 12-8-2004 19:52 |
Beste Forumleden, Aangezien ik nu druk bezig ben met het uitzoeken van de muziek heb ik veel muziek onderverdeeld in catogoriën, hieronder vindt je de lijst, graag had ik gehoord welke nummers er niet thuis horen, welke nummers ik er aan toe kan voegen, en welke niet geschikt zijn voor een drive-in show. Uiteraard zijn er nog veel nummers maar ben niet van plan alle muziek uit de 60's/70's/80's/90's mee te gaan sleuren en wil daarom enkele de betere nummers. Ohja, CD's met enkel rock/country etc. heb ik hieronder uiteraard neit vermeld. Gaat me dus voornamelijk om of de nummers goed staan in de reeksen, welke is mis en welke eruit zouden kunnen 60’s Bill Halley - Rock around the clock Chubby Checker - Let's Twist Again Chubby Checker - The Huckle Buck Cliff Richard - Four Days Crystals - Da Doo Run Run Diana Ross & The Supremes - Come See About Me Diana Ross & The Supremes - Stop In The Name Of Love Diana Ross ft. Supremes - My Guy Everly Brothers – Birddog Everly Brothers - Bye Bye Love Everly Brothers - Till I Kiss You Everly Brothers - Wake Up Little Susy Glen Miller - In the Mood Jan & Dean - Help Me Rhonda Jan & Dean - I Get Around Jan & Dean - Surf City Jerry Lee Lewis - Great Balls of Fire Little Richard – Lucille Rolling Stones – Satisfaction Rubettes - Suger Baby Love Shangri-Las - Leader Of The Pack Supremes - Stop! In The Name Of Love The Supremes - Love Dont Come Easy 70’s Aretha Franklin - Chain Of Fools Aretha Franklin – Respect Arthur Conley - Sweet Soul Music Blues Brothers – Soulman Boney M - Daddy Cool Carpenters – Jambalaya Commodoors – Brickhouse Doobie Brothers - Listen To The Music Doobie Brothers - Long Train Running Drifters - Spanish Harlem Emmylou Harris - C'Est La Vie Four Tops - I Can't Help Myself Four Tops - It's the Same Old Song Four Tops - My Girl Four Tops - Reach Out I'll Be There George Baker - Little Green Bag George Baker - Una Paloma Blanca George McRae - Rock Your Baby Golden Earring - Radar Love Ike & Tina Turner - Proud Mary J Geils Band – Centerfold James Brown - I Feel Good Lulu – Shout Lynn Anderson - Rose Garden Meat Loaf - Anything For Love Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light Moody Blues - Nights In White Satin Otis Redding - Sitting On The Dock Of The Bay Otis Redding - Son Of A Preacher Man Percy Sledge - When A Man Loves A Woman Peter Maffay – Du Platters - Only You Roy Orbison - Pretty Woman Sam & Dave - Midnight Hour Status Quo - Rocking All Over The World Status Quo - Roll Over Lay Down Steely Dan - Do It Again Steve Miller Band – Joker Tom Jones - She's A Lady Turtles - Happy Together 80’s Barry White - Can't Get Enough Of Your Love Baby Barry White - I Believe In Miracles Barry White - Just The Way You Are Barry White - Let The Music Play Barry White - Love Boat Theme Barry White - My First, My Last, My Everything Barry White - You See The Trouble With Me Bryan Adams - Summer Of 69 Cindy Lauper - Girls Just Want To Have Fun Dire Straits - Brothers In Arms Dire Straits - Down To The Waterline Dire Straits - Private Investigation Dire Straits - Sultans Of Swing Grease - Grease Lightning Grease - Grease Megamix Grease - Your The One That I Want Guns And Roses - Knocking On Heavens Door Jacksons - Blame It On The Boogi Joan armatrading - game of love Depeche Mode - Just Can't Get Enough Kiss - Detroit Rock City Kiss - I Was Made For Loving You Michael Jackson - Billy Jean Mud – Dynamite Nena - 99 Luftballons Pointer Sister - I'm So Excited Pointer Sisters - We Are Family Prince-Purple Rain Prince-When Doves Cry Pussycat – Missisippy Queen - I Want To Break Free R.E.M - Losing My Religion Rick James - Super Freak Rolling Stones – Angie Sniff 'N' The Tears - Driver's Seat Soul Sister - The Way To Your Heart Stevie Wonder - For Once In My Life Stevie Wonder - Isnt She Lovely Survivor - Eye Of The Tiger Tavares - Heaven Must Be Missing An Angel Tina Turner, Elton John, Cher - Proud Mary Village People - In The Navy Village People – Machomen Village People – YMCA Wham - Wake Me Up Wild Cherry - Play That Funky Music 90’s Bangles - Walk Like An Egyptian Elo - Hold On Tight Fine Young Canibals - She drives me crazy Geri Haliwell - It's Raining Men Gipsy Kings - O Bambolero Gloria Estafan - 1, 2, 3, 4 Gloria Estafan – I Will Survive Goombay Dance Band - Son Of Jamaica Jennifer Rush - The Power Of Love\ Kaoma – Lambada Katrina & The Waves - Walkin On Sunshine Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du Modern Talking - You're My Heart Nik Kershaw - I Won't Let The Sun Go Down On Me Shakin' Stevens - A Love Worth Waiting For Terence Trenrt D'Arby - Sigh Your Name The Corrs - Summer Sunshine The Weather Girls - It's Raining Man Tom Jones - Black Betty Tom Jones - Keep On Smiling Tom Jones - Sex Bomb Vaya Con Dios - Nah Neh Nah Wham - I'm Your Man Wham – Last Christmas Veronica Drive-in Show hits (goede oude verzamelaar) Aretha Franklin - Think Chic - Le Freak Dan Hartman - Relight My Fire Grease - Grease Megamix James Brown - Sex Machine Jimmy Cliff - Reggae Night Karen Young - Hot Shot Kool & The Gang – Celebration Modern Romance - Everybody Salsa Noodweer - In De Disco Patrick Hernandez - Born To Be Alive Prince – 1999 Sheila E - A Love Bizarre Sister Sledge - Lost In Music Soft Cell - Tainted Love The Trammps – Shout The Weather Girls - It's Raining Man Wild Cherry - Play That Funky Music Alvast Bedankt Max | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 12-8-2004 20:12 |
Euh Max.... Moeten wij nu jouw playlist gaan samenstellen? Ik doe je graag een plezier, maar hier ga ik in ieder geval niet aan beginnen. Neem bijvoorbeeld je vraag aan ons om te zeggen welke nummers er NIET in deze lijst thuishoren. Wie zijn wij om dat te bepalen? Misschien is iets wat ik helemaal niks vind wel helemaal geweldig op jouw feesten, iets wat jou een betere smoel geeft dan mij, zullen we maar zeggen. Andersom: wat er eventueel op jou lijst ontbreekt. Heb je een paar dagen? Bovenstaande is veel & veel te weinig om een feest van enkele uren mee vol te draaien. | |
Dj some1Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-1-2004 Laatste: 8-4-2005 Berichten: 112 | 12-8-2004 20:15 |
ik vermoed dat hij eigenlijk gewoon de bekenste nummers wil weten zodat hij als er een nummer aangevraagt word de kans dat hij het heeft wat groter word.... | |
what do you say to the dj? | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 12-8-2004 20:26 |
Ah zo. Maar daar kom je vanzelf achter uit ervaring. Als je te weinig nummers hebt, gewoon niet beginnen met feesten draaien. Als je voldoende nummers hebt, dan gewoon een alternatief bieden als je een verzoekje niet in huis hebt, en de volgende dag naar de platenzaak om het nummer in huis te halen. Zo doe ik het in ieder gevak wel: mijn eerste bruiloft heb ik gedaan met twee kisten "alle dertien goed" platen van mijn pa . | |
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 1855 | 12-8-2004 20:31 |
Bedankt voor de reacties voorzover, wat mijnn bedoeling was (of vraag): Welke nummers horen niet in deze lijst terug (staan er nummers bijv. bij 70's die bij 80's moeten ) en welke belangrijk nummers ik nog mis, en welke nummers totaal onnuttig zijn. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Uiteraard zijn dit niet al mijn nummers *hehe* | |
MassiveStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-12-2003 Laatste: 28-8-2005 Berichten: 525 | 12-8-2004 20:42 |
ehm... op je lp's / singles / cd's etc. staan ongetwijfeld jaartallen... Gaat dat niet net zo snel? | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 12-8-2004 20:54 |
Ik heb mijn nummers ook gesorteerd op decennium, en kom er soms nog wel eens achter dat ik songs uit begin jaren 80 onder seventies heb staan en andersom. Idem met de overgang van jaren 80 naar jaren 90. Het boeit mij eigenlijk niet zo, omdat het gaat om de "sound": past een nummer van begin jaren 80 goed bij de swingende seventies, mij best. Is er een electronisch eind jaren-70 nummer dat goed bij de eighties hoort, ook best. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 12-8-2004 21:27 |
Welke nummers horen niet in deze lijst terug (staan er nummers bijv. bij 70's die bij 80's moeten ) en welke belangrijk nummers ik nog mis, en welke nummers totaal onnuttig zijn. Is dit een prijsvraag? Zoek de tien niet goed geplaatste nummers?Met als topper Glenn Miller Orchestra in the mood 1944 Bill Halley - Rock around the clock 1968 Wild Cherry play that funky music 1976 Rolling stones -Angie (ook zeventiger jaren) mmm, welke nummers je mist? alles na 90's? Pointer Sisters - We Are Family laat ik nu precies datzelfde nummer hebben van Sister Sledge. En zo nog velen, gewoon even zoeken op internet. Zie ook Oude top 40 lijsten op internet. Of de Top 40 Dossier cd is een zeer goed hulp middel, deze cd wordt elk jaar vernieuwd of een oude versie is te huur in een bibliotheek. Of is de vraag welk engels lied is ook verkrijgbaar in het nederlands? Meat loaf - paradise by te dashboardlight = Bob east showband met rita corita - het wachten is op magere hein Barry white - my first my last and everything = Willem duin - m'n allesie Martin. | |
kvm entertainment | |
MaxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2002 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 1855 | 12-8-2004 22:21 |
Bedankt KVM, ga het meteen even aanpassen. Zie wel dat de collectie nog flink uitgebreid zal moeten worden, dat wordt cd's inkopen doen binnekort. Overigens heb ik veel stijlen nog niet vermeld omdat ik dit zelf wel kan (Denk aan; Top 40/Dance/Bubbling/R&B/ etc.) | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 12-8-2004 22:34 |
Max schreef: Bedankt KVM, ga het meteen even aanpassen.Zie wel dat de collectie nog flink uitgebreid zal moeten worden, dat wordt cd's inkopen doen binnekort. Feest/carnaval, Rock and roll, oldies, top 40, Nederlands, duits, country, rock, blues, golden oldies etc. etc. Zo zal iedereen een eigen systeem hebben. Met de singels werkte ik op alphabet. en met de cd's op genre. Zoals ik nu begrijp ga je sorteren onder jaartal (60's/90's) en onder stijl (genre)? Martin. | |
kvm entertainment |