Forum > Newbie Forum

prijs voor vinyl

(104 reacties. Pagina 9 van 11)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-12-2004 22:31
1. Cd's en vinyl blijven combineren, ook al voldoet dit niet helemaal aan jouw stijl-eisen.
2. Tweedehands partijen vinyl opkopen via marktplaatsen en dj-fora.
3. Bijbaantje nemen.
4. Je ouders overhalen: zo, of zo.
5. Wachten tot je groot bent razz :p .
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
28-12-2004 23:01
1. Is inderdaad een idee waar ik ook al aan had gedacht. Het enige probleem is dat die nummers in mijn stijl die op cd uitkomen, dan toch wel sterk verouderd zijn. Het blijft, vind ik, een beetje een "verflauwing" van m'n stijl.

2. Is inderdaad een optie, en wanneer ik interessante dingen vind.. zal ik dit ook wel overwegen. Enige probleemstelling is dan weer: "stel dat ik 100 euro uitgeef aan een leuke 100-delige platenverzameling". Dan kan ik volgens mij opgestelde regeling weer een maand en half geen platen kopen wink ;) En als dan juist net zo'n leuke releases uitkomen...

3. Geld is het probleem niet. Ik heb meer dan genoeg geld... Het probleem is dat mijn ouders niet willen dat ik het uitgeef. Ben bijna 17, werk de ganse zomer de voeten vanonder mijn lijf (gewoon niet meer normaal) bij een vaste job. En daarbovenop draai ik ook nog eens mee in de "huizenbouw" van m'n vader. Hij investeert namelijk in grond waarop dan ook nog eens moet gebouwd worden angry Dus dit brengt ook een aardig centje op. Misschien is het juist daarom dat hij niet wil dat ik alles uitgeef, omdat het "onrechtstreeks" eigenlijk wel "zijn geld" is, die ik heb gekregen door te werken.

4. Vervoer en zo is nooit een probleem geweest.. we hebben een grote wagen + aanhanger tot onze beschikking + 2 camionettes kunnen geregeld worden. Ze zien er gewoon het nut niet echt van in (bv: niet begrijpen waarom ik een bepaalde oncommerciële muziekstijl wil draaien en geen commerciële dance.. in hun oren klinkt het allemaal hetzelfde) Ze hebben er ook geen flauw besef van hoeveel muziek kost... Overtuigen door te zeggen: 'die en die doen het wel zo' , helpt niet omdat 'die en die' dan volgens hen gestoord zijn als ze er zoveel geld aan uitgeven laugh :D

5. Volgens het Medisch Onderzoek zal ik niet zo heel erg veel meer groeien.. nog een centimeter of zes sad :(

Groetn
> Toch benieuwd hoe deejays dit oplossen... je set zo leuk mogelijk maken met zo weinig mogelijk geld vergt natuurlijk wel wat creativiteit... waardoor je je muziekkeuze naar een hoger niveau leidt.. is het niet? <
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
29-12-2004 10:02

teknoknights schreef:

1.een beetje een "verflauwing" van m'n stijl.
Gewoon oude releases kopen op CD en de nieuwe op vinyl. Bovendien zijn er mogelijks wel verzamelaars voor je die toch mee zijn met hun tijd. Neem nu de Switch-CD's bijvoorbeeld, daar staan zelfs nummers op die nog moeten uitkomen op vinyl (weet natuurlijk niet of dat jou stijl is hé wink ;)).

teknoknights schreef:

2. Dan kan ik volgens mij opgestelde regeling weer een maand en half geen platen kopen wink ;) En als dan juist net zo'n leuke releases uitkomen...
Wanneer je eens een paar weken niet je volle pot geld kunt verdoen omdat er niet genoeg goeie platen zijn, dan leg je het overschot van je geld aan de kant en spaar je dat op om eens een grote partij vinyl te kopen!

teknoknights schreef:

3. omdat het "onrechtstreeks" eigenlijk wel "zijn geld" is, die ik heb gekregen door te werken.
Dat hij je remt omdat je zijn zoon bent en hij wil dat je ook spaart, das begrijpelijk. Maar vanaf het moment dat jij werkt bij hem en ervoor betaald wordt, is het nu eenmaal JOUW geld... hij zegt toch ook niet tegen zijn werknemers welk merk auto ze mogen kopen? Nu goed, het blijft je vader dus hoef je er niet zomaar tegenaan te gaan k*kken, toch lijkt het me zinvol om eens rustig met een tas koffie rond de tafel te gaan zitten en uit te leggen dat je hem wel begrijpt maar dat jij ook wel iets van hobby wilt hebben.

teknoknights schreef:

Toch benieuwd hoe deejays dit oplossen... je set zo leuk mogelijk maken met zo weinig mogelijk geld vergt natuurlijk wel wat creativiteit... waardoor je je muziekkeuze naar een hoger niveau leidt.. is het niet?
Puur creativiteit, inderdaad. B-sides uitzoeken, een andere combinatie van nummers kiezen, combineren tussen oud en nieuw, opbouwen en afbouwen, ... allemaal zaken waardoor je je set kunt rekken zonder veel vinyls te moeten kopen.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
29-12-2004 13:19
Allerbelangrijkste mijns inziens-
AFSTAPPEN van het algemene beginners DJ syndroom!!
oftewel...
Het is absoluut niet nodig om veel vinyl aan te kunnen schaffen.
Het is absoluut niet nodig om te kunnen leren mixen/draaien met een grote collectie.
Het is absoluut niet nodig om de nieuwste releases te hebben.
Beter 10 tot 20 waardevolle stukken vinyl,die van haver tot gort kennen en daarmee je skills uitbreiden.
Door steeds maar nieuw aan te schaffen(Beginners!!!)zal je je nooit verdiepen in de essentie en de nuances van het mixen-je word te veel afgeleid.

Een ieder staat het vrij om het niet met me eens te zijn.

groet
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
29-12-2004 14:11
Wel, ik moet zeggen dat ik het wel met je eens ben.
Alleen is het niet omdat ik echt wel beginnen, maar eerder omdat ik met een nieuwe stijl begin. Ik wist dus goed wat ik moest hebben in mijn vorige stijl en die dingen kwamen ook veel goedkoper en regelmatiger op ongemixte cd uit.
Nu verander ik dus van stijl, maar ik behoud het medium (cd's). Mijn vinyl wil ik dus gaan digitaliseren. Het gaat er mij dus niet om te "leren" draaien met vinyl of zo want dat is eigenlijk mijn hoofddoel niet... blijf lekker bij cd's.
En ik ben akkoord dat je je muziek goed moet kennen, en dat je beter 10 zeer goede vloerbranders hebt dan 100 "gewone" plaatjes... Maar geef toe dat, als je iets verder wilt komen dan het draaien voor jezelf, je toch wat vernieuwing moet hebben in je set... En dan sta je daar met je 10 superplaatjes;.. Er moeten ook nog talrijke leuke plaatjes bijzitten om tussen die tien superplaatjes te steken, is het niet? Geloof me vrij... Het gaat mij totaal niet om het aantal vinyls of zo, zoals ik al zei denk ik van mezelf dat ik een redelijk goede zeef ben die 9/10 plaatjes doorlaat om terug in de winkelbak te stoppen. Maar dat ene plaatje.. "O wee" als iemand die van mij afpakt sneaky :V

=> Heb daarnet ff op recess.nl gekeken en heb gezien dat de prijzen excl. btw vermeld staan. (had ik dus eerst niet op gelet sad :( ) Als ik dus bij de prijzen de btw + de verzendkosten reken.. dan komt het toch minimaal hetzelde uit qua prijs zoals in de platenwinkel?
=> @ Didier. Die Switch-cd's zien er nog lekker uit. Er zitten wel dingen bij die perfect thuishoren bij wat ik wil. Alleen vind ik nergens of ze nu voorgemixt zijn of niet. Weet jij het soms?

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
29-12-2004 15:05

teknoknights schreef:

=> @ Didier. Die Switch-cd's zien er nog lekker uit. Er zitten wel dingen bij die perfect thuishoren bij wat ik wil. Alleen vind ik nergens of ze nu voorgemixt zijn of niet. Weet jij het soms?
Dan zit jij met identiek dezelfde vraag als ik laugh :D.
Uit besparingsmaatregelen wil ik deze reeks beginnen aanschaffen, vandaar ook dat ik direct met dat voorstel afkwam wink ;). Het is inderdaad niet zomaar terug te vinden of ze voorgemixt zijn of niet en of het volledige versies zijn of van die afgeknipte misbaksels. 15 nummers per CD lijkt verdacht veel op Solid Sounds wat maanden achterkomt op vinyl maar wel de volledige en ongemixte versies bevat.
Twee mogelijkheden dus:
1) Hopen dat iemand het antwoord post en dan Switch 6 ergens online bestellen.
2) Mezelf moe maken door naar een CD-winkel te gaan sad :(.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
29-12-2004 15:25
Ik zit dus helemaal met hetzelfde probleem als Technoknights, Ben van muziek genre veranderd. Het kost natuurlijk veel geld om een nieuwe collectie aan te leggen. Ik ben na jaren van downloaden terug overgestapt op het kopen, omdat ik steeds vaker buitenshuis ga draaien. en het voelt ook gewoon beter aan om het origineel te hebben. Hoe ik mijn probleem zoveel mogelijk inperk is gewoon zoeken zoeken zoeken naar cd's en in de uitverkoop bakken van platenzaken. heb vandaag nog 9 vinyltjes voor 27 € gekocht en 2 daarvan zijn een nieuwe release, de rest is al wat ouder. Ik heb eigenlijk ook het geld niet om telkens de nieuwe nummers te gaan halen. Ik wacht dus ook heel vaak op solid sounds, dit is helemaal mijn genre muziek gecombineerd met wat groove en house. Solid sounds komt dan ook wel vaak veel later uit. Ik kan er meestal wel op wachten. ik moet niet zovaak een feestje draaien dus. Maar ik ben eigenlijk ook wel geintreseerd naar die switch cd's en ik geloof dat ze niet zijn voorgemixed. Of er de hele versies opstaan weet ik niet. Het kan ook zijn dat ik het over een andere cd van stubru heb, maar geloof het niet!!

mvg
hugo
...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
29-12-2004 15:32

YouGoW schreef:

die switch cd's en ik geloof dat ze niet zijn voorgemixed. Of er de hele versies opstaan weet ik niet. Het kan ook zijn dat ik het over een andere cd van stubru heb, maar geloof het niet!!
Dan hebben we een probleem Hugo, want die Switch-CD's zijn van StuBru laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
29-12-2004 15:39
datt bedoelde ik ook razz :p maar stubru heeft wel meerdere verzamel cd's, nee ?? (dacht ik toch) Dus daarom zeg ik dat ik mij kan vergissen.

edit: OK ik heb even gezocht en ik heb het over de "De maxx" cd's. dus je zult toch even minder lui moeten zijn om naar de cd winkel te gaan wink ;) . (en laat ons dan iets weten eh razz :p)

hugo
...
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
29-12-2004 16:05
Je hoeft in elk geval niet meer tot aan die cd winkel te lopen...
Heb enkele mensen gecontacteerd en zal jullie binnen een paar uur de uitslag kunnen geven. We wachten nog ff in spanning af wink ;)

Oh ja, misschien is het een idee om ons gesprek hier verder te zetten? Mits dit topic eigenlijk over de prijs voor vinyl gaat... Ik heb eerlijk gezegd toch wel af en toe eens de nood om over techno-compilatie-cd's en zo te spreken dus misschien kan dit dan hier?
www.new-line.nl/forum/read/?t=3538

Groetn!
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)