Forum > Geluid

De ideale mixer!!

(147 reacties. Pagina 9 van 15)
Moderator(s): Dré
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
11-11-2003 16:21

yoghurt schreef:

Ik heb in de wandelgangen gehoord dat Dateq bezig is met een 4 kanaals mixer te produceren ; Iemand ook zo iets gehoord??? Wanneer komt ie uit ; is het wat??? Of is dit gewoon een roddel???
mmm heb er zelf niks van gehoord anders zou het wel een heel goed ding zijn dateq 4 kanalen ja dat wordt wat maar misschien is het een roddel(hoop met men hele hart van niet)

Bizz schreef:

Voor mij blijft de ideale mixer een A&H Xone:62
waarom? ik vind hem zelf ook heel goed maar je kan ook zeggen waarom wink ;)
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
DJ_RobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 14-6-2004
Berichten: 2
11-11-2003 17:51
dateq, misschien wel de beste mixer te krijgen maar ik vind het NIKS.
sorry maar die 100 mm faders wordt ik helemaal gek van.als ik ergens kom en ik draai daar, en er staat een xtc of apollo ofzo dan baal ik al. Dat gebeurd dus vrij vaaksad :( .owja, ik draai techno.
Doe mij maar een pioneertje, lekkere korte faders, onboard effecten.
Ideaal.

groeten rob
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
11-11-2003 19:53

DJ_Rob] schreef:

sorry maar die 100 mm faders wordt ik helemaal gek van.als ik ergens kom en ik draai daar, en er staat een xtc of apollo ofzo dan baal ik al. Dat gebeurd dus vrij vaaksad :( .owja, ik draai techno.
Doe mij maar een pioneertje, lekkere korte faders, onboard effecten.
Ideaal.

groeten rob
Het is ook helemaal afhankelijk van je eigen draaistijl. De Pioneer faders liggen ook veel beter in de hand als je wil raggen met je faders. De Dateq faders zijn weer een stuk fijner als je echt loepzuivere overgangen wil mixen.
Nogmaals is dit voor iedere DJ een eigen keuze.
Dj diëgoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-9-2003
Laatste: 3-2-2010
Berichten: 136
11-11-2003 20:00

Gupy schreef:

DJ_Rob]sorry maar die 100 mm faders wordt ik helemaal gek van.als ik ergens kom en ik draai daar, en er staat een xtc of apollo ofzo dan baal ik al. Dat gebeurd dus vrij vaaksad :( .owja, ik draai techno.
Doe mij maar een pioneertje, lekkere korte faders, onboard effecten.
Ideaal.

groeten rob

Het is ook helemaal afhankelijk van je eigen draaistijl. De Pioneer faders liggen ook veel beter in de hand als je wil raggen met je faders. De Dateq faders zijn weer een stuk fijner als je echt loepzuivere overgangen wil mixen.
Nogmaals is dit voor iedere DJ een eigen keuze.
je hebt helemaal gelijk wink ;)
Who ever said life is short it's the longest goddamn thing you do, are you gonna do something that's longer!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
11-11-2003 20:31

Gupy schreef:

De Dateq faders zijn weer een stuk fijner als je echt loepzuivere overgangen wil mixen.
Dat vinden we in Nederland alleen maar, in het buitenland kost het ze toch ook geen moeite om loepzuivere overgangen te maken met korte faders of wel dan?

Ik draai ook graag met Dateq (zelfs het liefst met Dateq) maar ik maak net zo'n strakke overgang op een battle mixer als op een Dateq hoor. Je hebt alleen iets minder vrijheid wat betreft de geluidsverdeling.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Dj devvyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 5-8-2005
Berichten: 15
7-12-2003 16:51
Het is ook helemaal afhankelijk van je eigen draaistijl. De Pioneer faders liggen ook veel beter in de hand als je wil raggen met je faders.
Ik heb begrepen dat jij een djm 600 hebt (volgens mij ook al een tijdje) veel mensen zeggen dat hij slecht is wat is jou mening er over
of iemand anders die een djm 600 heeft(geprobeerd)
Dat dacht ik tenminste.
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
29-12-2003 18:15

Gupy schreef:

Het is ook helemaal afhankelijk van je eigen draaistijl. De Pioneer faders liggen ook veel beter in de hand als je wil raggen met je faders. De Dateq faders zijn weer een stuk fijner als je echt loepzuivere overgangen wil mixen.
Nogmaals is dit voor iedere DJ een eigen keuze.
Wel een beetje jammer dat de Pioneer faders niet tegen raggen bestand zijn, ik heb er al een aantal keren mee gedraaid en ben er geen fan van (moet zeggen dat de effecten wel goed zijn) echt gammele zooi.
Heb al een paar keer mee gemaakt dat de faders spontaan er mee ophielden, zowel bij mij als bij fellow DJ's
Dateq's zijn wel lekker maar vind de faders ook wel erg lang, maar das gewoon gewenning. (wel jammer dat alleen de crossfader bij de XTC VCA is, had liever de hele mixer VCA gezien en de breedtemaat is gewoon iritant)
Ik ben zelf wel een voorstander van de A&H en Ecler kwaliteit sublieme afwerking zeker in de duurdere producten. Geen onboard effecten maar dat is naar wens altijd er nog bij te kopen. (vooral de nieuwe xone 92 oei want een ding!!)
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
29-12-2003 18:49
Ik meen toch dat alle Dateq XTC faders vca hebben?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 13468
29-12-2003 23:37

DJ Tim schreef:

Ik meen toch dat alle Dateq XTC faders vca hebben?
Ja, ik ook ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 1-9-2024
Berichten: 5308
30-12-2003 09:17
Zelfs Dateq vindt dat dat zo is: wink ;)
The cross-fader is connected between the outermost channels of the XTC and, together with the channel faders, is VCA operated, in order to exclude interference and to guarantee years of troublefree use
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)