Forum > Webshop

waarom geen Dre's choice voor?

(135 reacties. Pagina 9 van 14)
Moderator(s): Dré
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
16-1-2006 17:18
Ben na ± 2 jaat ook nog steeds zeertevreden over mijn z1000.
Is eenmaal trug geweest en pompje vervangen. deze was gewoon op.
Waarschijnlijk minder pompje geweest.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
18-1-2006 11:04
Nou... Waarschijnlijk mindere vloeistof geweest. Rubbertjes van pompjes willen nog wel eens uitdrogen als je budget vloeistof gebruikt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
18-1-2006 13:28
Wat is de reden dat de Denon dn-x1500 geen Dré's choice heeft?
 
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
18-1-2006 15:54

dj fleur schreef:

Wat is de reden dat de Denon dn-x1500 geen Dré's choice heeft?
Omdat je beter voor 200 euro meer de Nuo 5, of 300 euro meer de Vibe kunt kopen sneaky :V

Voor thuis is de X1500 misschien wel leuk, maar de mixer voelt erg goedkoop aan (vooral de ch faders), ruis in master en de faderlag in de ch faders.

Maar goed, tis een Dré's Choice, dus wie ben ik? wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
18-1-2006 16:00
Voor de huidige actieprijs is het zeker geen verkeerde mixer. Voor de oude prijs waren er prima alternatieven. Het is dus even afwachten wat de prijs straks NA de actie gaat worden...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
18-1-2006 16:49

RutgerLAN schreef:

Omdat je beter voor 200 euro meer de Nuo 5, of 300 euro meer de Vibe kunt kopen sneaky :V
Dat kan wel zijn, maar die 200/300 extra (=25% tot 38% duurder) plaatst de concurrenten wel in een andere prijsklasse. En dan nog kan de X1500 een aantal dingen die de duurdere concurrenten niet kunnen!
Voor thuis is de X1500 misschien wel leuk, maar de mixer voelt erg goedkoop aan (vooral de ch faders), ruis in master en de faderlag in de ch faders.
De faderlag is dusdanig dat het overgrote deel van de dj's (waaronder ikzelf) het voor hun mixwerk nooit zal merken. Ben je op zoek naar een battlemixer, dan zal het je duidelijk moeten zijn dat de X1500 niet aan je verwachtingen zal voldoen. Het ís dan ook geen battlemixer.

Dat de mixer erg goedkoop aanvoelt ben ik zeker niet met je eens. De "feel" is niet zo degelijk als een Dateq (of de paar andere merken die mixers als tanks bouwen), maar daar is de prijs dan ook naar. Ik durf te zeggen dat er in deze prijsklasse geen concurrenten zijn die hetzelfde kunnen en beter zijn gebouwd. Wat ik van storingen heb gehoord is tot nu toe beperkt gebleven tot een paar gevallen van haperende pfl-knoppen.

Qua geluid vind ik het één van de beteren in zijn soort en prijsklasse. Op alle fronten stukken beter dan de veel bekritiseerde (en veel duurdere) DJM-600 maar zelfs naast mijn Dateq LPM 7.3 slaat hij geen gek figuur.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
18-1-2006 17:21
Vergelijk met een LPM gaat wel héél ver gaan wink ;) De LPM is gewoon STUKKEN beter. Zowel in headroom als in kwaliteit.

Ik heb de X1500 hier nu al een 2 maand thuis staan, en ben er gewoon niet tevreden over. In de winkel een half uurtje testen was leuk, en leek de mixer ook goed te zijn. Het echte testen doe je helaas toch thuis...

Ik vind de faders erg goedkoop aanvoelen, de DJM-3000 voelt stukken steviger aan, evenals de Vibe en NUO 5.
Van de week de Nuo 5 getest bij een kennis (waarvan ik niet wist dat ie die had ;-)), en die faders zijn écht een stuk degelijker dan de X1500.

Denon had van mij een boel functies achterwege mogen laten, en dat dan investeren in de faders e.d.
Als ik bij de X1500 de fader omhoog gooi, zonder een signaal of bron aangesloten, hoor je van die leuke computer geluidjes.

Maar goed, ik ga niet verder mierenneuken. wink ;)

Kort gezegd, voor het geld heb je gewoon een leuke mixer met een boel functies. Wil je wat meer kwaliteit, kijk dan naar de Vibe/Nuo 5.
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
18-1-2006 17:34

RutgerLAN schreef:

Ik vind de faders erg goedkoop aanvoelen, de DJM-3000 voelt stukken steviger aan,
maar dan mag de x1500 wel 3 keer zo snel slijten, hij is namelijk 3 keer zo duur (zoniet meer)
evenals de Vibe en NUO 5.
Van de week de Nuo 5 getest bij een kennis (waarvan ik niet wist dat ie die had ;-)), en die faders zijn écht een stuk degelijker dan de X1500.

Denon had van mij een boel functies achterwege mogen laten, en dat dan investeren in de faders e.d.
Als ik bij de X1500 de fader omhoog gooi, zonder een signaal of bron aangesloten, hoor je van die leuke computer geluidjes.

Maar goed, ik ga niet verder mierenneuken. wink ;)

Kort gezegd, voor het geld heb je gewoon een leuke mixer met een boel functies. Wil je wat meer kwaliteit, kijk dan naar de Vibe/Nuo 5.
Ik denk nogsteeds dat je een beetje appels met peren aan het vergelijken ben. Zoals Victor al aangaf, liggen de mixers die jij noemt duidelijk hoger in prijsklassen. En waar baseer je je mening over de Vibe op? Op dat zelfde halfuurtje pielen als bij je x1500 (waarna een miskoop volgde...).

Stel dat je een sampler wilt op je mixer, en je moet dan in een hogere prijsklasse zoeken, waar zou je dan moeten kijken?

Zou iemand de x1500 kunnen vergelijken met een numark 5000fx?
 
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
18-1-2006 17:41

dj fleur schreef:

maar dan mag de x1500 wel 3 keer zo snel slijten, hij is namelijk 3 keer zo duur (zoniet meer)
De 3000 kost 1099 euro. Naar mijn weten is 799x3 nog altijd geen 1099 euro. Maar goed, misschien dat ik mij vergis??
Ik denk nogsteeds dat je een beetje appels met peren aan het vergelijken ben. Zoals Victor al aangaf, liggen de mixers die jij noemt duidelijk hoger in prijsklassen.
Tis dat de X1500 toevallig weer in de aanbieding is. Als deze afgelopen is, zal de prijs weer rond de 900 euro gaan liggen...
En waar baseer je je mening over de Vibe op? Op dat zelfde halfuurtje pielen als bij je x1500 (waarna een miskoop volgde...).
Ga deze fout niet 2x maken, dus de Vibe uitvoerig getest. Dit was nog versie 1, met de bug in de filters.
Dateq gemaild, en deze verzekerden mij ervan dat de bug verholpen was. Dan gaan we daar dus vanuit.
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
18-1-2006 17:49

RutgerLAN schreef:

dj fleur schreef:

maar dan mag de x1500 wel 3 keer zo snel slijten, hij is namelijk 3 keer zo duur (zoniet meer)
De 3000 kost 1099 euro. Naar mijn weten is 799x3 nog altijd geen 1099 euro. Maar goed, misschien dat ik mij vergis??
ja, sorry, je hebt helemaal gelijk, ik was in de war met de djm1000 (zo heet die nieuwe volgens mij)
Ik denk nogsteeds dat je een beetje appels met peren aan het vergelijken ben. Zoals Victor al aangaf, liggen de mixers die jij noemt duidelijk hoger in prijsklassen.
Tis dat de X1500 toevallig weer in de aanbieding is. Als deze afgelopen is, zal de prijs weer rond de 900 euro gaan liggen...
ook waar, maar ik denk nogsteeds dat ze niet te vergelijken zijn, al kijk je alleen naar functies.
En waar baseer je je mening over de Vibe op? Op dat zelfde halfuurtje pielen als bij je x1500 (waarna een miskoop volgde...).
Ga deze fout niet 2x maken, dus de Vibe uitvoerig getest. Dit was nog versie 1, met de bug in de filters.
Dateq gemaild, en deze verzekerden mij ervan dat de bug verholpen was. Dan gaan we daar dus vanuit.
in dat geval hoop ik voor je deze keer wel tevrede ben happy :) zou zondengeld zijn anders..
 

Terug naar forum Reageer (zonder quote)