Forum > Geluid

Problemen Axis 9-CR

(136 reacties. Pagina 8 van 14)
Moderator(s): Dré
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
5-7-2004 19:58

DJ Quinten schreef:

Maar maken die paar tientjes meer de axis-9 ook meteen een veeel beter speler dan de cdj-100?
Ik heb maar 1x met cdj100 gewerkt en dit is gewoon een "simpele" recht toe recht aan cd speler. Het broodnodige zit er op (na ja, ontbreken vd loop) en zal je niet snel in de steek laten. De Axis daarentegen heeft zooooveel functies. Allemaal verschillende effecten die dmv de ingebouwde beatcounter bpm-gerelateerd zijn, de smartloop die geweldig is, de master tempo, instelbare opstarttijd en stoptijd enz enz. Over de functies is al heel geschreven in dit forum, gebruik even de zoekfunctie.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
5-7-2004 20:39
Ik hoop zo snel mogelijk een oplossing te kunnen vinden voor de Axis-9's (tijd, tijd, tijd). Hopelijk is het ontladingsprobleem met een simpele mod te verhelpen (aangezien het gewoon lekkere pielbakjes zijn). Nog even voor de goede orde: Dit probleem schijnt nogal gerelateerd te zijn aan de persoon die ze bedient. Er zijn (klinkt een beetje raar) mensen die een zo droge huid hebben dat ze constant statisch geladen zijn (en dat soort mensen zijn een ramp voor statisch gevoelige dingen zoals een (electronisch werkende) touch sensitive jog). Bij de American Audio PS2 heeft dit probleem zich ook voorgedaan in het verleden (zal ook daar de TD eens vragen wat er uiteindelijk voor "mod" voor is bedacht).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
5-7-2004 20:51

Dré schreef:

Nog even voor de goede orde: Dit probleem schijnt nogal gerelateerd te zijn aan de persoon die ze bedient. Er zijn (klinkt een beetje raar) mensen die een zo droge huid hebben dat ze constant statisch geladen zijn (en dat soort mensen zijn een ramp voor statisch gevoelige dingen zoals een (electronisch werkende) touch sensitive jog).
Mmm, vreemd. Een droge huid hb ik niet echt, wel is het zo dat ik soms van die "schokjes" krijg. Maar wat ik me nu afvraag: ik had gewoon het probleem dat als ik de cd-speler aanzette de jog-dial al niet werkte, verder knalde de speler soms in pauze als ik op het scratch knopje drukte. In deze gevallen raak ik toch niet de jog aan?
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
5-7-2004 20:54
Het vreemde is dat Stefan de Axis-9's al een tijdje had (zonder problemen voor zover ik weet) TOTDAT jij op visite kwam laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
5-7-2004 20:57

Dré schreef:

Het vreemde is dat Stefan de Axis-9's al een tijdje had (zonder problemen voor zover ik weet) TOTDAT jij op visite kwam laugh :D
He he magische handen (ja vrouwen in alphen opgepast! wink ;) ). Maar zonder dollen: ik heb niets geks gedaan, gewoon normale cd's en gekopieerde cd's meegenomen. Ik kopieer altijd maximaal 2x speed en haal geen rare dingen via internet binnen. Dus ik ben zelf ook heeeeeel benieuwd hoe dit opeens kan...
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
StefanthiessenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 19-9-2007
Berichten: 34
5-7-2004 22:41
en dat komt ook andre

omdat ik niet wist wat de fout was!!!!!
van stephan tenkater zijn spelers!!!

nu hij bij ons is gekomen ben ik er achter gekomen wat de fout was (en ik ben best wel blij dat ik nu weet wat ermee aan de hand is)

ik hoop dat ze gemaakt kunnen worden!
en andre heb je er al na gekeken of niet?
we horen het wel!

mvg
stefan thiessen
my style is tiesto style
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
14-9-2004 14:22
Ik heb de afgelopen tijd meerdere Axis-9 CR spelers getest en allen hebben hetzelfde probleem. Als je de speler in de scratch stand zet dan wordt de behuizing aanraakgevoelig (dus helaas niet alleen de jog). De importeur heeft aan aantal oplossingen aangedragen:

1. Stekker omkeren (mogelijk is apparaat fase gevoelig): Geen oplossing helaas.
2. Condensator in de voeding verwijderen: Geen oplossing helaas.
3. Testen of het apparaat er bij onderbroken randaarde ook last van heeft: Heb ik geen zin in (randaarde=veiligheid).

Apparaat blijft dus helaas touch sensitive op de behuizing rondom de jog totdat de fabrikant een oplossing heeft gevonden. Dit probleem doet zich vreemd genoeg, volgens de importeur, maar bij bepaalde personen voor (schijnt met het lichtnet te maken te hebben en de electrische installatie). Geval is echter wel dat onze installatie 1 jaar oud is en aan ALLE meest recente eisen voldoet!

Een mogelijke oplossing is dat touch sensitive verhaal op te offeren (dus de Axis-9 te downgraden naar een Axis-8). Voor mij persoonlijk lijkt me dit prettiger dan een wazige storing in een jog die WEL touch sensitive is (maar waarschijnlijk is niet iedereen het hier mee eens). Gekeken gaat nog worden of deze mod eenvoudig uit te voeren is EN of hij daarna ook eenvoudig weer ongedaan gemaakt kan worden.

To Stefan Thiessen: Ik heb je meerdere keren een omruilaanbod gedaan via E-mail maar je reageert niet op die mailtjes! Controleer dus EN je mailbox EN de instellingen daarvan...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
14-9-2004 17:54
Ik wou stefan zijn axis 9's overkopen maar heb ook gelijk jij dré nog geen mailtje teug gehad. Hij heeftnog de oude versie van de axis 9. Daarom mijn interesse. En anders wacht ik met axis 9's te kopen tot het probleem is opgelost. Hopelijk niet te lang.
Maar dré is er dan een lek omdat heel de behuizing en de jogdial touch sensitive wordt.

Groetjes
StefanthiessenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 19-9-2007
Berichten: 34
14-9-2004 19:43
hey andre en dj beat

jullie hebben vandaag allebei een mail gekregen

mvg
stefan thiessen
my style is tiesto style
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
14-9-2004 19:58
Hoi stefan,
Wat was er aan de cd-spelers. IS het zo erg dat zelfd dré het niet gemaakt kan krijgen shocked 8O. Daar gaat mijn kans om mooie axis spelers te kopen. Dan worden het toch de cd's. wink ;) . Toch bedankt stefan.

Groetjes

Terug naar forum Reageer (zonder quote)