Beatmixen
(571 reacties. Pagina 8 van 58)Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-1-2003 Laatste: 13-11-2011 Berichten: 747 | 28-1-2004 12:47 |
Tom schreef: "You never get a second first impression"Als je er niet 100% van overtuigd bent, dat het je gaat lukken, stel het dan uit! De eerste keer moet ze overtuigen, als je een half jaar later weer belt, "dat je het nu wel kan" staan ze echt niet te trappelen. Vraag anders of je op een minder kritisch tijdstip mag draaien. Visje, ik wens je alle sterkte en succes toe, maar om eerlijk te zijn: ik ken NIEMAND, maar dan ook echt NIEMAND, die ik na minder dan 6 maand voor de leeuwen zou gooien. En zelfs die 6 maand is superkort en volgens mij enkel weggelegd voor natuurtalenten (yah, Liv, daar hoor je bij ). Na anderhalve maand zou het inderdaad moeten lukken om ELKE KEER binnen één plaat de volgende juist te krijgen, maar daar blijft het dan ook bij... en dan nog op het topuur van de avond . Echt waar, moest ik van jou zijn, ik zou vragen om de warmingup te mogen draaien! | |
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records. | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 28-1-2004 15:46 |
Het ligt er ook een beetje aan WAAR Visje gaat draaien, of het nu echt zo'n ramp is als het fout gaat of niet. We wisten eerst ook niet of-ie tijdens spits- of daluur ging draaien, het bleek dat laatste te zijn. Nu ben ik nog benieuwd in wat voor tent het is. Een set draaien in een gerenommeerde discotheek is heel wat anders dan even oefenen in een tent alwaar men het leuk vindt om aanstormend talent een kans te geven. Een kans die je dan nog altijd beter NIET kunt verprutsen, maar waar de belangen wat minder groot zijn, omdat zo'n tent bijvoorbeeld minder pretendeert hoog te houden. Het is niet mijn manier van doen, maar ik heb het wel vaker gezien hoor, in de wat vagere underground-scene, dat iemand die het wel eens wil proberen z'n plaatjes mee kan nemen en een uurtje z'n gang mag gaan. | |
VisjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-11-2003 Laatste: 11-7-2005 Berichten: 88 | 29-1-2004 15:08 |
bedankt voor advies iedereen :) ik moet dus op een hockey feest draaien. Ik zal eens vragen of ik de eerste 2 uur kan draaien :) En moet ik nog ff critisch kijken of dit echt gaat lukken :) | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 29-1-2004 16:00 |
De eerste twee uur op een hockeyfeest onder strakke begeleiding, met de afspraak dat je begeleider het overneemt wanneer jij dat vraagt OF wanneer hij/zij oordeelt dat dat noodzakelijk is, dat zou toch moeten lukken? | |
DesconStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-7-2002 Laatste: 20-4-2009 Berichten: 179 | 30-1-2004 00:27 |
visje schreef: bedankt voor advies iedereen :)ik moet dus op een hockey feest draaien. Ik zal eens vragen of ik de eerste 2 uur kan draaien :) En moet ik nog ff critisch kijken of dit echt gaat lukken :) | |
VisjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-11-2003 Laatste: 11-7-2005 Berichten: 88 | 30-1-2004 01:16 |
ik was van plan om veelal deathcore te draaien diggen ze toch wel ik ga het proberen te regelen bedankt voor de tips iedereen :D | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 31-1-2004 23:22 |
Hahahaha eerste keer is altijd zo leuk -> DJ's die giga in het rood staan te draaien. Verkeerde plaat eraf pakken/stop zetten. De beroerdste mixen maken En zo kan ik er nog wel 100 bedenken. Voor het echte volk draaien valt de meeste de eerste keer heel erg tegen. En begrijpelijk want live is het allemaal niet zo makkelijk als thuis want on the road krijg je te maken met brakke gear slechte monitors lastige mensen en zo kan ik er hier ook nog wel 100 van verzinnen. Ach voor alles is een eerste keer en alles is te leren. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
FredjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-3-2003 Laatste: 20-5-2008 Berichten: 1195 | 1-2-2004 10:46 |
eerste keer voor publiek- man ik kreeg mn hand maar niet stil!!! koptelef op en proberen de naald goed neer te zetten, waar die naald terecht kwam?? niet op het vinyl. ik leek wel zo'n oud mannetje van 90 die bibbert. en niet stil te krijgen,bibber bibber. groet | |
it's just one of those Day's ,they come and they Go. | |
DesconStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-7-2002 Laatste: 20-4-2009 Berichten: 179 | 3-2-2004 16:16 |
Reind schreef: Hahahaha eerste keer is altijd zo leuk ->DJ's die giga in het rood staan te draaien. Verkeerde plaat eraf pakken/stop zetten. De beroerdste mixen maken En zo kan ik er nog wel 100 bedenken. Voor het echte volk draaien valt de meeste de eerste keer heel erg tegen. En begrijpelijk want live is het allemaal niet zo makkelijk als thuis want on the road krijg je te maken met brakke gear slechte monitors lastige mensen en zo kan ik er hier ook nog wel 100 van verzinnen. Ach voor alles is een eerste keer en alles is te leren. | |
Tom314Standaard Lid Uit: België Sinds: 22-12-2003 Laatste: 3-3-2008 Berichten: 127 | 3-2-2004 18:43 |
just go for it, visje. weet je, je draait in het begin, de mensen moeten nog wat opwarmen en wat indrinken. je weet vantevoren wat voor volk er komt (als je dit niet weet, vraag er dan onmiddellijk achter!), je weet dat het maar 2 uur is.. dus zorg voor een soortement basistracklist, met ups en downs, dwz met climaxen en rustpunten. zorg voor een uitgebreide muziekkeus, verschillende stijlen dus, en vrij commercieel. Zo kan je ongeveer vlot afwijken van die lijst (doe dat!) en kan je ingaan op verzoekjes, kan je andere wegen inslaan e.d. Die basistracklijst is enkel als backup, of als leidraad, meer niet. Maar maak je niet te veel zorgen. Concentreer je toch maar vooral op de muziek en breek een mislukkende mix zo snel mogelijk af. | |
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder. |