Forum > Geluid

Twijfel

(94 reacties. Pagina 8 van 10)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
14-7-2003 15:59

Tom schreef:

En nu weer back to topic happy :)
Goed idee. Dat topic was: het verschil tussen een SL1200 en een TTX1.

Duidelijk is dat de TTX-1 als keuze afvalt omdat de arm verkeerd is geconstrueerd. De SL1200 is en blijft een goede (zekere) keuze, of hij nou 10, 15 of 20 jaar meegaat. Ik draai nu zo'n 18 jaar met (dezelfde) SL's (laatste jaren echter minder) en hoewel ze zeker niet foutloos zijn en al helemaal niet modieus of modern blijft het een prima tafel.

Alternatief kan zijn de nieuwe Sync X.Trm.1 waar Reind zo met smart op zit te wachten. In het Franse magazine Sono van juli wordt deze tafel getest. Nou heb ik niet zo'n zin die hele lap franse tekst te vertalen, maar in het kort:

(1) het koppel werd gemeten op een start van 51 N/cm (5,1 kgf/cm), gevolgd door 40 N/cm (4 kgf/cm). Een record. Start en stop zijn vrijwel direct, zonder overshoot.

(2) conclusie van de test, vrij vertaald: "Is hij (de Sync) beter dan de SL 1200? Niet helemaal. Hij heeft een enorme trekkracht en exemplarisch snelle start maar blijft op de andere eigenschappen achter op de referentie. Hij is perfect uitgevoerd en belooft een lange levensduur te zullen hebben, zodat het een interessant aanbod is voor een redelijke prijs".
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-7-2003 23:32
Ik ga hem zaterdag ff uitvoerig testen en zal ook ff wat andere mensen uitnodigen voor de test. Let wel -> Wij kijken alleen naar dj gedoe en dus niet naar hifi eigenschappen die eigenlijk niet echt belangrijk zijn voor de dj.

Ik ga dus kijken naar -> gebruikte onderdelen en de kwaliteit er van.
Gebruiksvriendelijkheid.
Degelijkheid.
Overshoot verhaal (wat volgens velen zo belangrijk is)
Motor verhaal
Arm gedeelte
Afwerking van het geheel e.d

Ik heb hier ook een HTSér uit genodigd voor vrijdag waarmee ik de draaitafel ff los zal schroeven aan de onderkant. Aangezien meneer de sl die hier stond weer normaal draaiend heeft gekregen (ja Dre hij kreunt nog als een gek maar de pitch loopt weer helemaal zoals het hoort) durf ik dat wel aan (want dat is echt een gods wonder)
Het zal deze keer wel een erg lange review worden met veel foto's e.d. Heb ook iemand uitgenodigd met zijn M3D's -> die komen er dus naast te staan zodat we optimaal kunnen vergelijken.

En het zal niet alleen mijn verhaal worden maar ook da van andere dj's. Bereid je dus maar vast voor op een hele grote lap tekst :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
14-7-2003 23:51

Reind schreef:

En het zal niet alleen mijn verhaal worden maar ook da van andere dj's. Bereid je dus maar vast voor op een hele grote lap tekst :)
We horen het graag razz :p
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
PhazerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 9-6-2009
Berichten: 47
15-7-2003 19:38
ik kijk er al naar uit ja

in augustus begin ik aan m'n maand vakantiewerk en daarna ga ik maar 'ns overwegen welke draaitafels ik met dat geld ga kopen
...en dat zouden, afhankelijk van wat er hier allemaal geschreven wordt, best wel eens 2 Synq's kunnen worden...

hoe meer tekst & foto's hoe liever dus wink ;)
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
15-7-2003 23:34
Weet iemand trouwens hoe de Stanton ST 150 is? Duurder dan de Citronic of Synq of de SL1200, moet dus wel wat zijn?

www.htfr.com/more-info/?catno=MR104569
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-7-2003 01:56

DJ Tim schreef:

Weet iemand trouwens hoe de Stanton ST 150 is? Duurder dan de Citronic of Synq of de SL1200, moet dus wel wat zijn?

www.htfr.com/more-info/?catno=MR104569
Als je even een klein beetje onderzoek had verricht was je er achter gekomen dat de Stanton ST150 en de STR8-150 tot op het laatste schroefje gelijk zijn aan de Synq XTRM1 + Omnitronic DD5250 + Citronic PD45 + AMDJ + Kam. Het enige wat er bij stanton extra op zit (bij de rest is het een kwestie van de chip kopen en er op solderen want alle aansluitingen zitten er alleen het chipje ontbreekt) is een key correctie die geen hond gebruikt. Je kunt onder deze draaitafels dus niet spreken van een betere. De beste is gewoon diegene met de laagste prijs en de beste garantie. Voor de rest zijn ze allemaal hetzelfde (op de kleur van de bovenplaat na) Ze worden ook allemaal zonder stofkap geleverd en ook nog is allemaal met hetzelfde bagger elementje :)

En of ie beter is als de SL -> Dat zullen we snel genoeg weten. Ik zal vrijdag avond wel de eerste reactie posten en dan gaat de synq zaterdag mee de club in. Ik ben wel benieuwd of ie net zoveel tegeltjes nodig heeft als de SL. Iets in de praktijk testen en daar de dingen van onder vinden vind ik veel beter als 9 van de 10 keer gelogen cijfertjes in een folder.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-7-2003 01:58
Ow ik heb trouwens 1 verschil kunnen ontdekken ten opzichte van de stanton en alle anderen -> De pitch reset knop zit boven de fader in plaats van er naast. Dat is het enige.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
16-7-2003 07:31

Reind schreef:

Ow ik heb trouwens 1 verschil kunnen ontdekken ten opzichte van de stanton en alle anderen -> De pitch reset knop zit boven de fader in plaats van er naast. Dat is het enige.
Dat bedoelde ik dus.. En ook geen afgeronde hoeken. Daarom dacht ik dat het 2 verschillende types waren. Maar goed, je zal dus wel gelijk hebben. Scheelt dan trouwens lekker veel in prijs he? Met die Synq?
Kan niet wachten op je reviews Reind razz :p
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-7-2003 08:39
Hun hebben inderdaad hun eigen "jasje" gehouden. Geen afgeronde hoeken -> De draaitafel word dus gewoon in het Stanton STR8/ST-30/50/60/80/100 jasje gegoten :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TochnicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2003
Laatste: 8-9-2010
Berichten: 49
16-7-2003 17:05
whe he, lekkerre discussie s weer

idd, ik kocht mn mk2 vanwege de reputatie, khad dr nog nooit echt op gedraaid
ach t kon nooit slechter want k had toen s**ndcraps
ieder geval heb ik nooit spijt gehad van mijn aankoop
toch knap dat zo n tafel zich zelf verkoopt zonder extra mogelijkheden te hebben bijgevoegd
en dan nog ook eens de prijs blijven oppompen!!
t zal matshusita aan hun reet roesten denk dat de concu beter spul in aantocht heeft, hun goede naam hebben ze al en die zal niet zomaar verdwijnen
nu maar w8en op de ultieme kijk en vergelijk test van reind!!

zo, en mijn mk2 s zullen wel lekker 25 jaar mee gaan, kheb ze nu +/- 6 maanden dus k spreek jullie gauw razz :p
mn S**ndcraps waren dodelijk! Maar waarom lukte het nooit daarmee??

Terug naar forum Reageer (zonder quote)