Shure sm 58 beta (real - fake)
(154 reacties. Pagina 8 van 16)Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 6-9-2009 16:12 |
@Melo-G Het verbaasd mij wel dat je meld: Links de originele SM58, heeft toch echt gold plated pinnen Vaak hebben goedkope microfoons gold plated pinnen. (dan lijkt het nog wat)Mijn Shure's 100% orgineel hebben silver pinnen. Martin. | |
kvm entertainment | |
RicharddvStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-6-2008 Laatste: 29-10-2024 Berichten: 76 | 6-9-2009 16:29 |
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 7-9-2009 10:05 Melo-G schreef: Lijkt er inderdaad op dat je genaaid bent.Vergelijk de mic eens met foto's die ik eerder al eens had gepost: link. Terwijl ik zeker weet dat die van mijn orgineel is, want ik heb hem hier bij new-line gekocht. Edit Mod: Dré: Typo gecorrigeerd. | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 6-9-2009 16:31 |
Als je het echt wil weten, zonder cowboy verhalen en mensen die denken dat ze het weten, moet je even een afspraak maken bij TM audio. Daar zit een shure kenner en zet hem desgewenst in de testbank. Dan heb je echt zekerheid. Wij hebben onlangs alle mic's laten testen, (gelukkig maar 1 neppert) en tot de conlcussie gekomen dat er 3 aan vervanging toe waren, omdat ze niet meer zo zuiver klonken als zou moeten. (wat niet heel raar is na 24 jaar intensief gebruik) Ik zeg dus niet dat de mensen hier er geen verstand van hebben, maar als je echt zekerheid wil hebben, lijkt me dit een verstandige zet (kost je ook nog eens niks) edit: voor zover ik weet is de sm58 altijd met zilvere contacten en nooit met goudkleurige pinnen. | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 2053 | 6-9-2009 17:25 |
Ik heb TM Audio ook al gemaild. Koper heb ik ook gemaild, zegt nu dat ie nooit heeft gezegd dat ie origineel is (terwijl ik dat wel expliciet heb gevraagd en hij heeft geantwoord dat ie hem netjes bij een winkel in Amerika heeft gekocht, dus geen ontkenning)maar dat ie ook niet nep kan zijn doordat ie hem bij een winkel heeft gekocht. Heb duidelijk aangegeven dat ik geld terug wil, of 50 euro retour en ik hem als nepper verkoop voor 2 tientjes. Zo niet, dan ga ik gewoon aangifte doen (voor zover ze daar iets mee doen) Houd jullie hier op de hoogte. Heb nog even naar die foto's gekeken, mijn origineel heeft aan de aansluitzijde wel een iets verdiepte ring zitten. Die komt overigens bij TM Audio vandaan en ik mag toch aannemen dat die origineel is. | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 6-9-2009 17:59 |
Frank76 schreef: Koper heb ik ook gemaild, zegt nu dat ie nooit heeft gezegd dat ie origineel is(terwijl ik dat wel expliciet heb gevraagd en hij heeft geantwoord dat ie hem netjes bij een winkel in Amerika heeft gekocht, dus geen ontkenning)maar dat ie ook niet nep kan zijn doordat ie hem bij een winkel heeft gekocht. Het is en blijft een moeilijk verhaal, hoe weet een koper nou of hij fake is of niet?Als je in Amerika zo'n microfoon koopt voor 80 dollar ga je er vanuit dat je een orginele koopt. Op dit moment is het nog steeds niet verstandig om via advertentie sites Shure microfoons te kopen. Alhoewel het verboden is om ze aan te bieden op dergelijke sites, zal er echter geen site zijn die daar iets aan doet. Koop in iedergeval SHURE bij een dealer! Martin. | |
kvm entertainment | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 6-9-2009 19:11 |
Helaas gaat het dealer verhaal ook niet op. Ik heb altijd al mijn mic's bij een dealer in Den Haag gekocht en toch zat er dus 1 neppert tussen. De dealer bestaat inmiddels niet meer (TM Audio had graag stappen ondernomen). Dus ik kan geen verhaal halen, plus dat het 25 jaar na dato is dus dat mijn verhaal toch niet hard te maken is. Omdat ik mijn mic's merk aan de binnenkant weet ik zeker dat hij nooit omgeruild is tijdens een opdracht. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 6-9-2009 19:20 |
dj-bart schreef: Helaas gaat het dealer verhaal ook niet op.Ik heb altijd al mijn mic's bij een dealer in Den Haag gekocht en toch zat er dus 1 neppert tussen. De dealer bestaat inmiddels niet meer (TM Audio had graag stappen ondernomen). Dus ik kan geen verhaal halen, plus dat het 25 jaar na dato is dus dat mijn verhaal toch niet hard te maken is. Daarnaast heb je dus bij een Dealer gekocht die ook inruild, en gewoon domweg de microfoon voor nieuw heeft verkocht. Tja, dan kan je een fake tegenkomen. Den Haag, 25 jaar geleden ik vermoed de man in de stofjas. De SM58 microfoons uit die tijd hadden geen opdruk, maar een sticker onder de kop, Shure SM58. In de periode van Eurocase werkte men met stickers op de doos mede omdat vrijwel elke groothandel Shure had. De doos moest je dus bewaren voor garantie. Martin. | |
kvm entertainment | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 2053 | 6-9-2009 19:37 |
De verkoper doet moeilijk en begint zelfs te dreigen. . . Iemand ervaring om dit soort zaken op te lossen? Heb ik weer. Dan maar 65 euro in de vuilnisbak, want zelf de boel oplichten ben ik niet van plan. Gebruiken al evenmin overigens. | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 6-9-2009 19:40 |
Toch als TM Audio hoort dat een dealer fake's verkoopt, heb je zeer grote kans dat je je dealerschap kwijt bent, vooral als er meer klachten komen. En die zijn er over dit verkoop punt. Het was absoluut geen inruil, hij was gewoon als nieuw verkocht in een mooi doosje. Waarom denk je dat? Dat van die stickers is een bekend verhaal, zo hebben we er nog meer, hoewel sommige stickers inmiddels bijna helemaal wit zijn geworden. De microfoon ligt inmiddels in de werkplaats als testmic. Je kan er verder toch niets meer mee. En doorverkopen en iemand anders opzadelen met een fake is oplichting en daar doe ik niet aan mee. Mijn naam is meer waard dan die paar tientjes. @ Frank: TM Audio is importeur, die gaan hun naam niet te grabbel gooien met nep microfoons. Dus je kunt er voor 101% van uitgaan dat ze origineel zijn. | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 2053 | 6-9-2009 19:47 |
Heb er eentje van TM audio die inderdaad wel origineel is, klank is ook veel beter. En nee, ik ga hem ook niet doorverkopen, hooguit als kopie, niet als origineel. Hoop dat de verkoper nog een factuurtje stuurt van de winkel waar hij hem kocht. Heb ik al 2 keer om gevraagd, maar hij weigert en roept maar dat ik hem al gebruikt heb en dat ie me weet te vinden... | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein |