Forum > Opmerkingen

Snelheid New-Line, nu overtuigd!

(83 reacties. Pagina 8 van 9)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
16-4-2005 00:04
Het enige probleem waar ik nu last van heb zijn de cookies..... om de 1 of andere vage reden gaat het daar soms mis gezien het feit dat ik mezelf niet uitgelogd heb maar wel opnieuw in moet loggen.

Ik heb meerdere usersgehad die er oer klaagden maar het vreemde is dat ik er net even naar wilde gaan kijken en ik het probleem niet meer terug kan halen..... Ik heb al mijn cookies getrashed na het uitloggen. Ik heb daarna opnieuw in gelogd en krijg het gewoon niet meer voor elkaar het probleem te simuleren.

Vreemd dus. Helemaal raar omdat React altijd een foutmelding genereerd als er wat mis gaat maar ik kan niets terug vinden in mijn error logs.

Strange.....
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-11-2024
16-4-2005 10:10
Kijk even welke verloopdatum er bij de cookies gebruikt wordt (wordt server sided bepaald tijdens het aanmaken van de cookie (iets in de trant van cookie.expires=).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
16-4-2005 23:46
Probleem lijkt te zitten in het feit dat ik met 2 accouts aan de slag ben geweest. namelijk de test en admin user.... dit om te kijken of de echten voor de normale user wel goed stonden.

Zodra ik namelijk al mijn cookies trash en opnieuw in log ben ik van het probleem af. Mijn eigen stomme niet over nagedacht fout dus..... heb ik wel vaker last van wink ;)

Ondertussen al een kijkje genomen achter de schermen Dre? React is weinig te beleven, mambo backend daarintegen vind ik wel nice en easy to use (is echt voor de sukkels gemaakt dat programma, prima oor mij dus wink ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-11-2024
17-4-2005 00:39
Nog niet aan toegekomen. Vrijdag dacht ik even een rustig momentje te hebben maar helaas... (momentje duurde 2 minuten ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
17-4-2005 02:35
Ow dan heb je de puinzooi ook niet gezien die ik er weer is van gemaakt had razz :p (volgens mij is dat genetisch bepaald bij mij ofzo wink ;) )

Nu werkt alles weer netjes dus nu mag je kijken laugh :D
RutgerLANStandaard Lid
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
26-5-2005 23:15
Reind, nu ik zo naar je site kijk, ziet 't er écht goed uit!

Ik zit zelf alleen aan één klein dingetje te denken, die spaces in je menu, als je die wat minder doet? Dus het menu een beetje in elkaar proppen.

Zoals je zelf ziet, krijg je zo een beetje een groot menu ;-) Zo krijg je een wat compacter menu, wat in mijn ogen meer thuis hoort in jou 'huisstijl'.

Verders ziet 't er toppie uit!! Eindelijk iemand die snapt, hoe het _wel_ moet :-)
ReindStandaard Lid
26-5-2005 23:30

RutgerLAN schreef:

Zoals je zelf ziet, krijg je zo een beetje een groot menu ;-) Zo krijg je een wat compacter menu, wat in mijn ogen meer thuis hoort in jou 'huisstijl'.

Verders ziet 't er toppie uit!! Eindelijk iemand die snapt, hoe het _wel_ moet :-)
Geloof het of niet maar ik heb photoshop open staan en ben de backgrounds van het menu aan het aanpassen, daarna even de CSS aanpassen en klaar is keesje....

Gisteren bezig geweest om de site naar HTML standaarden om te zetten. Ik kan het namelijk slecht uit staan dat Dre 0 fouten heeft volgens de W3C standaard en ik er 243 op 1 pagina had. razz :p (nu is Dre een echte progger en wist ik niet eens dat ik <br></br> niet mag gebruiken in xhtml razz :p en had ik gedacht dat het een onmogelijke taak zou zijn)

Ik ben dus gisteren flink aan het klooien geweest, ginmg eerst helemaal mis, alles terug weer overnieuw en het resultaat mag er zijn. Frontpage waar de meeste fouten op stonden is helemaal xhtml 1.0 transitional strict, nu zitten er alleen nog een paar kleine foutjes in de content componenten die ik er uit moet slopen en dan is ook mijn site helemaal W3C strict. Het kost ff bloed zweet en tranen maar dan mag je daarna wel zeggen dat je het goed voor elkaar hebt. wink ;)

En ik als PHP, HTML n00b ben toch heel trots op mezelf dat ik alles voor elkaar heb weten te krijgen, welliswaar met een klein beetje hulp van iemand die me ff op weg heeft geholpen maar het eindresultaat is iets waar ik trots op ben.
RutgerLANStandaard Lid
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
26-5-2005 23:35
Met de W3C standaard moet ik ook nodig mee aan de gang, maar ja, examens hé razz :p

Hoop er straks mee aan de gang te kunnen.

Reind, vindt die site van jou wat hebben. Hij oogt in mijn ogen heel rustig/professioneel in eerste instantie. Maar dan zie je die 'home-made' foto's, en dat brengt bij mij wat persoonlijks in de site. Vindt het wel gaaf zo ;-)
ReindStandaard Lid
27-5-2005 00:44
Ik ben ook heel trots op mijn site en hoe het nu in elkaar steekt en allemaal correct werkt.

Ik zit nog met een paar irritante foutjes in de componenten waardoor sommige delen van de site niet door de w3c keuring komen. Nu is de w3c validatie wel een ontzettend mierenn**kerig iets en lang niet altijd even handig gezien het feit dat alle browsers wel hun nukjes hebben en sommige code anders interpeteren.

Grootste zorgenkindje is nog steeds het koop en verkoop gedeelte wat veeeeeeeel valideer fouten bevat, als ik ze er allemaal echter uit haal werkt het niet meer. Ik moet dus nog even goed gaan kijken hoe ik zo min mogelijk fouten krijg maar wel een goed werkend component over houd.

Heb nu ruim 95% van de site die makkelijk door de validatie heen gaat met 1 of 0 fouten (voor 1 foutje ga ik namelijk niet een complete source door spitten ;) ) en ik vond mezelf gisteren heel stoer dat het me uiteindelijk toch gelukt is.
Infected SoundsStandaard Lid
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
27-5-2005 13:18
Ik at gister ook een paar sites door die validator te halen, en ik schrok echt toen ik zag dat Dré 0 fouten had. laugh :D

Ik ga die van mij ook maar eens verbeteren.razz :p

Maar wat ik em afvraag Reind, waarom heb je je site in xhtml gemaakt?
Thanx Dré !

Terug naar forum Reageer (zonder quote)