Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 78 van 80)
Moderator(s): Dré
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
19-8-2009 13:19

eriswa schreef:

Ik snap je punt, maar ik zou zeggen: in eerste instantie voor de opdrachtgever, als die het naar hun zin hebben natuurlijk ook voor de gasten...
Tuurlijk, al is het alleen maar omdat dat nu juist een van de belangrijkste wensen van de opdrachtgever is. wink ;)
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
19-8-2009 13:48

René Eppink schreef:

eriswa schreef:

Ik snap je punt, maar ik zou zeggen: in eerste instantie voor de opdrachtgever, als die het naar hun zin hebben natuurlijk ook voor de gasten...
Tuurlijk, al is het alleen maar omdat dat nu juist een van de belangrijkste wensen van de opdrachtgever is. wink ;)
Lang niet altijd. Sommige bruidsparen willen bijvoorbeeld absoluut geen André Hazes horen. En dan kunnen de gasten (het zijn gasten, niet publiek, bezoekers of klanten) gillen tot ze een ons wegen... Je hebt de wensen van het bruidspaar te eerbiedigen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
René EppinkStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
19-8-2009 14:56
Je begrijpt me verkeerd. Ik zei met opzet 'een van de belangrijkste wensen' en het was een aanvulling op eriswa. Als een bruidspaar bepaalde muziek absoluut niet wil is dat een andere belangrijke wens en dan werk je om die muziek heen en probeer je te zorgen dat het publiek die Hazes niet eens zal missen.
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
19-8-2009 18:03

JeroenVDV schreef:

DJ JB schreef:

Dat ze toevallig gebruiken hebben die voor ons vrouwonvriendelijk zijn, wil nog niet zeggen dat de bedoeïenen naar eigen gewoonte verkeerd handelen (ookal zouden wij graag anders zien)
Dus cultuur danwel godsdienst mogen volgens jou een vrijbrief zijn om mensenrechten schenden?

Als ik vanaf nu "geloof" dat een vrachtwagen in een bank rijden en een slordige hoeveelheid geld meenemen de beste manier is om te leven en mij na mijn dood tot de heilige hemel zal toelaten, is dat dan ineens toegestaan?
Alles binnen de grenzen van de wetten van het land waarin je woont.

Geen idee hoe het in Israel is geregeld. Wat ik uit het bericht op kan maken, was het geweld richting de DJ ook iets dat de wet overschreed, aangezien 2 mensen zijn opgepakt. Kennelijk zijn er ook nog Turken die doding in eerwraak normaal vinden, wat ook tamelijk onmenselijk is. Gelukkig hoeven ze niet te denken er in Nederland ongestraft mee weg te komen (in Turkije tegenwoordig ook niet meer, maar die waren een stuk later met hun wetswijzigingen). En een SGP die niet wil emanciperen: krijgt sinds 2006 geen subsidie meer, als ik het goed heb begrepen. Openlijke homohaat is ook nog steeds in de wet verboden, hier dan...

Sommige culturen ontwikkelen zich nou eenmaal sneller/trager/anders dan anderen, iets om rekening mee te houden. Zo slecht hebben we het hier nog niet. Zo zit ik ook veel in Canada, blijft toch ook in vergelijking een achtergesteld volk (dagelijks voorbeelden in het nieuws en op straat van corruptie en discriminatie van inwoners door de overheden).
Lichtje erbij?
JoniisrStandaard Lid
Sinds: 6-7-2008
Laatste: 22-2-2011
19-8-2009 20:32
'T gaat overigens wel over 'bedoeïnenvolk'!
Dit is niet te vergelijken met de rest van Israël in de steden..

Ik ben er 2 weken terug geweest (ik ga ieder jaar naar fam daar) en de bedoeïnen leven daar in the middle of nowhere, soms nog in tenten met kamelen/geitenkuddes. Deze mensen zijn absoluut alles behalve modern en leven dus ook nog strict volgens hun ... tsja hoe kan je 't noemen? geloof? levensstijl?

De rest van het land is gewoon normaal, (Israëlische) vrouwen lopen er niet met hoofddoeken, de raketten en kogels en terroristen vliegen je daar echt niet om de oren, de media brengt 't helaas wel altijd zo.
Heb daar nog in 'n héle grote cilo gedraaid (overigens wel met cdj100's shut up :X), soort café, best gezellig, de house&dance die ik daar toen heb gedraaid hadden ze nog nooit eerder gehoord maar 't sloeg opzich wel aan laugh :D Enige minpunt is dat je daar niet mag drinken onder de 18, waar ik dus net onder zit. angry
~
DJ-JanStandaard Lid
Sinds: 2-2-2009
Laatste: 12-7-2014
20-8-2009 00:14
Ze zijn dus alles behalve modern maar huren wel een dj in?
Event-Light
Bassie RassieStandaard Lid
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
20-8-2009 01:16
En hebben ook nog stroom in the middle of nowhere ?
Freelancer in de noordelijke provincies
EriswaStandaard Lid
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
20-8-2009 11:52
Laten we hier alsjeblieft over ophouden. Iedereen weet hoe het daar zit en dat het anders is dan hier. Als hier in Nederland een DJ in elkaar wordt geslagen om zoiets vind ik het de discussie nog waard, maar nu ik dit zo lees heb ik echt zoiets van:"Cultuur is anders, wij weten dat, maar hebben geen idee hoe het echt in elkaar zit." Tevens weten we het precieze verhaal niet eens. Dus eigenlijk zijn we aan het speculeren over een onderwerp waar we niet het fijne van weten... (onzin naar mijn mening? ashamed :$ )
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
KnorrepotStandaard Lid
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
22-12-2011 12:19
Mijn slechtste ervaringen tot nu toe zijn tijdens de laatst van een bandje waar ik het licht voor tikte, 1 van de sunstips een eigen leven begon te lijden, en alles wat achter hem in de dmx lijn aangesloten was mee nam. Gevolg: knipper der knipper en niks reageerde meer op de lichttafel.

En het mixen van een bandje, allemaal prima in orde, nadat je het gitaat nog even solo hebt gehoord op je koptelefoon, deze gouw weg leggen en hierbij met het snoer achter de master blijven haken.. Gevolg: stilte in de tent laugh :D Gelukkig wisten de jongens van de band dit met een leuke draai op te lossen!

Koptelefoon aansluiting zit nu voorop de tafel razz :p
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
JoepurlingsVIP Lid
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 21-11-2024
22-12-2011 12:30
Sowieso altijd de koptelefoonkabel door een handvat van de flightcase of iets dergelijks leiden.
Ik ben wel eens in de kabel blijven hangen, dat heeft me toen de connector in de mixer gekost.
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)