Forum > Muziek

BUMA

(160 reacties. Pagina 7 van 17)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-3-2004 02:35
Ow voor ik het hier vergeet te melden,

Vandaag is er een aangetekende brief naar de Sena verstuurd waarin ik hun mede deel niet gedient te zijn van hun stelselmatige gedreig en hun wanpraktijken en dat ik ze aansprakelijk ga stellen voor geleden schade (weet nog niet welke schade maar dat komt nog wel in me op razz :p ).
Mochten ze van mening zijn dat wat ik doe illegaal is dat we dat dan wel via een juridische weg zullen uit vechten.

Ik had dus wel even niets meer van ze gehoord en vandaag dus maar besloten ze op de kast te gaan jagen. Zullen we is zien of ze het aan durven om me voor het gerecht te dagen :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
13-3-2004 12:43

Reind schreef:

(weet nog niet welke schade maar dat komt nog wel in me op razz :p )
Psychisch letsel :P
HesselStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2003
Laatste: 7-11-2013
Berichten: 61
13-3-2004 13:44
depressie, burn-out, moet wel lukke razz :p
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
13-3-2004 20:17
[gedachtenkronkel]

Reind, ik vraag me een beetje af hoe sterk je in jouw geval staat als de stream niet downloadbaar is. Radio kun je ook niet downloaden MAAR zeker weten dat een (legale) radiozender rechten af moet dragen aan de Buma/Stemra. Kostenpost nr. 1 zelfs voor het gemiddelde radiostation. Menig lokale omroep is met dank aan de Buma in financiele nood gekomen.
En wat het niet downloadbaar betreft; radio kun je opnemen op een cassetebandje (of een ander medium natuurlijk). Een live stream kun je ook op dat zelfde cassetebandje opnemen (of natuurlijk gewoon als een wavefile op je pc)
Mijn punt is dus gewoon dat het in het openbaar uitzenden van muziek (en of dat nou via de radio of via internet gaat maakt niet uit) alleen mag als daartoe rechten worden betaald aan Buma/Stemra. Zelfs de hoogte van die bijdragen wordt min of meer op de zelfde manier bepaald. Bij radio via je zendvermogen - en daarmee dus je bereik -, bij internetstreams via het maximale aantal luisteraars dat de stream kan hebben.

[/gedachtenkronkel]
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-3-2004 00:57

Diederik schreef:

[gedachtenkronkel schreef:

Reind, ik vraag me een beetje af hoe sterk je in jouw geval staat als de stream niet downloadbaar is. Radio kun je ook niet downloaden MAAR zeker weten dat een (legale) radiozender rechten af moet dragen aan de Buma/Stemra. Kostenpost nr. 1 zelfs voor het gemiddelde radiostation. Menig lokale omroep is met dank aan de Buma in financiele nood gekomen.
En wat het niet downloadbaar betreft; radio kun je opnemen op een cassetebandje (of een ander medium natuurlijk). Een live stream kun je ook op dat zelfde cassetebandje opnemen (of natuurlijk gewoon als een wavefile op je pc)
Mijn punt is dus gewoon dat het in het openbaar uitzenden van muziek (en of dat nou via de radio of via internet gaat maakt niet uit) alleen mag als daartoe rechten worden betaald aan Buma/Stemra. Zelfs de hoogte van die bijdragen wordt min of meer op de zelfde manier bepaald. Bij radio via je zendvermogen - en daarmee dus je bereik -, bij internetstreams via het maximale aantal luisteraars dat de stream kan hebben.

[/gedachtenkronkel]
Toevallig vandaag ff degene gesproken die als advocaat door het leven gaat en het er is even uitgebreid over gehad.
De stream die ik had lopen was alleen voor een bepaald aantal mensen toegankelijk (je had een username en pass nodig) en werd uitgezonden door een radio station die netjes alles betaald. Ik kon/kan daar niet op lokatie draaien dus doe ik het vanuit huis -> stream het naar hun en hun pleuren het over de radio.

Kijk dat hun er iets anders van maken is mijn probleem niet. Ik kan aantonen dat het een gesloten stream was die niet toegankelijk was voor jan en alleman e.d
Ik ga ze natuurlijk niet nu wijzer maken dan ze al zijn. Via een juridische procedure valt er nog wat uit te slepen en daar kan ik meteen de volgende organisatie mee om de oren slaan als ze me denken te kunnen naaien. (zoals een Buma die er een handje van heeft regels te verdraaien in hun voordeel of ze in sommige gevallen zelfs te verzinnen).

Maar tis even afwachten wat ze als antwoord geven. Als hun nokken met die verziekende akties naar mij toe bespaar ik mezelf de moeite. Als hun denken toch gelijk te hebben dan mogen ze dat komen halen via de rechter.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
31-3-2004 18:09
er werd net toch gezegt dat je ook niet vanaf bijvoorbeeld een pc mag draaien? hoe zit dat dan met bijvoorbeeld bpm studio? in een disco waar ik zelf vaak kom gebruiken ze dat 50% van de avond ongeveer [:s]
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
31-3-2004 19:38
Als de rechten betaald zijn mag je draaien van welk apparaat je maar wil. Dus ook vanaf een pc met legale mp3.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JorkyStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 21-12-2003
Laatste: 24-9-2009
Berichten: 17
27-4-2004 17:35
ik wou al zeggen want 538 drive-in draait ook met minidiscs
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
27-4-2004 17:40

Reind schreef:

Vandaag is er een aangetekende brief naar de Sena verstuurd waarin ik hun mede deel niet gedient te zijn van hun stelselmatige gedreig en hun wanpraktijken en dat ik ze aansprakelijk ga stellen voor geleden schade (weet nog niet welke schade maar dat komt nog wel in me op razz :p ).
Reind, mag ik je de tip geven ALLES, letterlijk ALLES wat ook maar enigszinds copyrighted is van je PC uit te vegen? Foto's, opgeslagen handleidingen vanop een site, enzoverder? Printouts die je maakte van God-Weet-Wat: vernietigen... en zorg ervoor dat je ALLES op backup hebt want als ze NU je boeltje niet voor een paar weken komen aanslaan om eens deftig te onderzoeken, dan weet ik het écht niet meer laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-4-2004 17:42

Didier_S schreef:

en zorg ervoor dat je ALLES op backup hebt
én diep in de kelder verstopt...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)