Forum > Geluid

Nieuwe design draaitafels Reloop

(75 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
23-6-2004 12:48

DJ Jerre schreef:

Hej Dré
heb je die rtx 5.5 al uitvoerig getest?
Uitvoerig genoeg. De arm is van dezelfde kwaliteit als op de OEM bak (dus inclusief hoogte-instelling en zonder de problemen die de RTX 4.5/T-3 hebben). De motor is bijna net zo sterk als die van de OEM bak alleen is het plateau wat lichter (wegens de afwezigheid van die interne rubberen dempingsplaat).

Hij zit dus qua kwaliteit net onder de Super OEM bak (en qua prijs ook). Vormgeving moet je van houden (sommigen vinden het prachtig, anderen vinden het niks). Het is wel wat meer een "plastic bak" dan de Super OEM bak (beetje vergelijkbaar met de PDX-2000 van Vestax qua "behuizinggevoel").
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
23-6-2004 12:55
Maar hoe staat ie eigenlijk tegenover een SL? Ik weet dat de rubberen dempingsmat ontbreekt, maar als je dat even buiten beschouwing laat. En verder ook dat de SL gewoon een solide ding is wat je makkelijk in de verhuur kan steken. Ik stel deze vraag omdat m'n broertje ook setje TT's wilt hebben (ik ben nog altijd aant sparen voor een paar leuke CDJ's of CDX-en ), maar hij wilde persé een setje draaitafels.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DJ JerreStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-1-2004
Laatste: 6-6-2005
Berichten: 14
23-6-2004 13:44
Nice dré, zeg die plastic bak is die sterk? kan die tegen wat stootjes? en die platter zit ie er even sterk op als op de oem? i mean, vb bij de technics kun je die platter naar beneden duwen, terwijl bij de oem moet je al er op gaan staan voor dat dat een milimiter buigt. In elk geval dat rubberen dempingsmat heb ik niet echt nodig, ik heb maar 60 wattjes, kga me binnekort mssch 200 wattjes kopen :) me een goei slipmatje (kga die i love technos neme :p) zal er wel geen geluidjes van buiten af aan men geluid beinvloeden :) (wat ik eens gehad heb met men disco 2000, ik hoorde een buitenlands radio met men tt laugh :D (heeeeel lichtjes, mssch zelfs minder dan 1 db maar toch)(mja das dan omdat die aarding niet goed is (ligt vast aan men premium))
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-6-2004 13:53

DJ Jerre schreef:

Nice dré, zeg die plastic bak is die sterk? kan die tegen wat stootjes?
Kwestie van uitproberen en hem van een flat gebouw af lazeren wink ;)
en die platter zit ie er even sterk op als op de oem? i mean, vb bij de technics kun je die platter naar beneden duwen, terwijl bij de oem moet je al er op gaan staan voor dat dat een milimiter buigt.
Die van een OEMér heeft ook gewoon de "speling" (niet echt het goede woord) naar beneden als je er op drukt. Het is minder bij hetzelfde gewicht maar dat heeft niets met de platter of de bevestiging er van te maken maar met de spindle lagering.
In elk geval dat rubberen dempingsmat heb ik niet echt nodig, ik heb maar 60 wattjes, kga me binnekort mssch 200 wattjes kopen :) me een goei slipmatje (kga die i love technos neme :p) zal er wel geen geluidjes van buiten af aan men geluid beinvloeden :) (wat ik eens gehad heb met men disco 2000, ik hoorde een buitenlands radio met men tt laugh :D (heeeeel lichtjes, mssch zelfs minder dan 1 db maar toch)(mja das dan omdat die aarding niet goed is (ligt vast aan men premium))
Die rubberen dempingsmat hoort er gewoon in te zitten. Of je het nou nodig hebt of niet hij hoort er in mijn ogen gewoon in te zitten. En die buitenlandse radio heeft niets met een gedempt plataue te maken maar dat zit hoogst waarschijnlijk in je mixer zelf. Ik heb het op 1 kanaal van mijn synq dat ik radio ontvang maar dan moet je wel heeeeeeeeeel goed luisteren.

Skit schreef:

Maar hoe staat ie eigenlijk tegenover een SL? Ik weet dat de rubberen dempingsmat ontbreekt, maar als je dat even buiten beschouwing laat. En verder ook dat de SL gewoon een solide ding is wat je makkelijk in de verhuur kan steken. Ik stel deze vraag omdat m'n broertje ook setje TT's wilt hebben (ik ben nog altijd aant sparen voor een paar leuke CDJ's of CDX-en ), maar hij wilde persé een setje draaitafels.
Kan ie beter voor de XTRM1 gaan. Als je het dan toch doet dan doe je het goed wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
23-6-2004 18:02
Of de Acura...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
23-6-2004 19:22
Is het probleem in de arm nadelig voor gewoon mix werk? Ik bedoel heb je soms dan doordat ie dus altijd anti skating zal hebben dat hij bijvoorbeeld overspringt ofzo?

tis een domme vraag maar ik wil het graar even weten.

alvast bedankt.

M.V.G. Chris
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
23-6-2004 19:48
Het is een slordigheid. En eigenlijk zou dat niet op een nieuw product moeten zitten. Maar bij normaal mixwerk (en een lagere anti-skating instelling) zal er mee te leven vallen.

PS: Voor de niet oplettende lezer: We hebben het nu dus weer over de RTX 4.5/T-3 en NIET over de RTX 5.5 of de Super OEM bak (Want bij die draaitafels is er niets mis met de arm!).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ JerreStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-1-2004
Laatste: 6-6-2005
Berichten: 14
23-6-2004 20:27
eigenlijk zou het de moeite waard zijn om 120 euro meer uit te geven voor 2 acuras, dan gewoon 620 uitgeven voor 2 rtx 5.5 ? dempings mat heb ik nou niet nodig, vind ik eigelijk wat overbodig, mssch kan dat helpen in een disco met 600 watt boxen mja :)
buiten dat detailke (die alleen maar in sommige tafels zit(sl, oem, pdt 6000, ttx1 en nog paar)) zou het nou echt de moeite waard zijn om 120€ meer uit te geven?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
24-6-2004 10:44
Ja!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
EskilStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-6-2004
Laatste: 6-7-2004
Berichten: 4
25-6-2004 03:40
die oem's zijn gewoon beter, heb die st150's al eens aan het werk gezien en heb de xtrm1's ook al aan het werk gezien... volgens mij toch wel duurzamer en kwalitatiever materiaal... Die €150 zal niet enkel in dat dempingsmatje zitten hoor wink ;)
fuck you, pay me

Terug naar forum Reageer (zonder quote)