Forum > Geluid

Opvolger Denon DN-S1000: de DN-S1200!

(83 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
7-5-2008 10:40
Ik reageer op de term "ruk" die m.i. niet echt ergens over gaat. De eject-beveiliging is een voorziening die je helpt om pijnlijke situaties te voorkomen. De "prijs" die je daarvoor betaalt is dat je één extra knopje moet indrukken voordat je eject.

Om dat "ruk" te noemen vind ik persoonlijk wat overdreven (vooral omdat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat Sylvia er niet al teveel ervaring mee heeft). En dat illustreer ik door een voorbeeld te geven van zaken die ík ruk vind want zaken waar je niet met één knopdrukje omheen kan. Niet bedoeld als "rant" op de verder voortreffelijke Pioneer producten uiteraard.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
7-5-2008 11:55

Victor schreef:

Ik reageer op de term "ruk" die m.i. niet echt ergens over gaat. De eject-beveiliging is een voorziening die je helpt om pijnlijke situaties te voorkomen. De "prijs" die je daarvoor betaalt is dat je één extra knopje moet indrukken voordat je eject.
Dus jij drukt eerst op cue, wacht om zeker te zijn dat je reactievermogen je handeling bij kan houden en drukt pas dan op eject? Dan ben je namelijk de eerste persoon die ik tegenkom die dat doet op een Denon speler. Iedereen die ik ken (en dat zijn er best veel) doen, net als ik, de "bam-bam" handeling (en dan is de CD er al uit voordat je hersenpan in de gaten heeft dat het de verkeerde is). En, grappig genoeg, is dat juist iets dat ervaren mensen doen (de minder ervaren zullen wellicht knopje drukken, nadenken en zoeken, knopje drukken). Die mensen help je dus met de methode, de ervaren gebruiker straf je met de methode (onnodige handeling extra).
Om dat "ruk" te noemen vind ik persoonlijk wat overdreven (vooral omdat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat Sylvia er niet al teveel ervaring mee heeft).
Of je nu een onnodige handeling 100 (niet ervaren) of 100.000 keer (wel ervaren) hebt uitgevoerd, hij blijft onnodig. En, zoals ik al aangaf, het zijn wellicht juist de onervaren mensen die WEL het voordeel van de functie zien (omdat de functie volgens mij juist ook voor die doelgroep bedacht is). Wat je dus eigenlijk zegt is dat Sylvia veel ervaring moet hebben met het product om te kunnen bepalen of een functie die vooral bedoeld is voor de onervaren gebruiker handig is of niet. Joh, da's best vreemd! laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
7-5-2008 14:13
Ik zeg dat ik als +10 jaar Denon gebruiker best in staat ben om voor mezelf te bepalen of een voorziening handig is en of dat opweegt tegen het ongemak dat die voorziening met zich meebrengt (het indrukken van een knopje). Ik zeg ook dat iemand die daar geen ervaring mee heeft dat niet kan bepalen.

En verder vind ik dat ik al veel teveel woorden heb vuilgemaakt aan dit onderwerp dat ik niet als een hoogtepunt van dit forum kan zien. Prima als mensen nog graag pagina's volkletsen over het feit dat het onacceptabel is dat Denon je vóór het ejecten een extra knopje laat indrukken, maar ik stop daar nu mee.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-5-2008 19:46
In de afgelopen 18 jaar (waarvan pakweg 10 jaar gemiddeld 2 a 3 avonden per week als club-dj) ben ik op lokaties waar voor professionele 19” cd-spelers is gekozen, en die lokaties zijn in de minderheid, vrijwel alleen maar Denon spelers tegen gekomen (en daar waar een krapper budget was vooral Numark CDN-22 MK-etc. en de Skytec TEC-2500).

En nee, zoveel woorden hoeven er niet over de extra handeling bij ejecten vuilgemaakt te worden. Ik heb al eerder aangegeven de DN-S1200 leuker te vinden dan de CDJ-400, en ik hoop van ganser harte dat de DN-S1200 beter leverbaar zal zijn dan de CDJ-400 in de eerste paar maanden na de release. Ook heb ik eerder in dit topic een agree tot disagree voorgesteld.

Als het vervolgens toch een enorm probleem is dat ik een feature “ruk” noem omdat ik me er al jaren aan irriteer (want ik ben er de persoon niet naar om gewenning te verwarren met nuttig), dan word ik blijkbaar erg selectief gelezen en ligt deze discussie kennelijk gevoeliger bij je dan ik op voorhand had kunnen inschatten.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-5-2008 19:07

YourLiVe schreef:

Ik vind het geen slimme keuze van Denon om opeens geen MP3 cd's meer te ondersteunen. Niemand heeft er last van als het er wel opzit, dus waarom zou je die mogelijkheid niet meer bieden? Vreemd.
De mensen die verstandig zijn geweest in de 2 jaar dat MP3 cd's tot de mogelijkheid behoorde er geen gebruik van hebben gemaakt hebben er ook geen last van. Het gebruik van MP3 cd's is gewoon niet slim (druk ik me netjes uit) en het was te voorzien dat het een tussenoplossing zou zijn voor iets wat er aan zat te komen. Wanneer jij als gebruiker kiest voor een oplossing die NIET tot een standaard behoort (want wat is de standaard bij een MP3 cd? De ene speler ondersteunt een y aantal mappen en de andere een aantal x dus wat is de standaard) is dat natuurlijk heel jammer als die niet geboden word op een nieuwe versie. Jammer dat het er niet op zit maar onoverkomelijk... nee.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
9-5-2008 14:40
Ik heb persoonlijk nooit MP3 cd's gebruikt maar zoals ik al eerder heb gezegd komen gasten op een feest er wel eens mee aanzetten. Nogmaals, zoiets zit niet in de weg dus waarom zou je het er niet oplaten?!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-5-2008 20:06
Dat is inderdaad de "domme" fout die men heeft gemaakt, de hardware is er namelijk wel, de encoder voor het hele MP3 gebeuren zit tenslotte al in de speler want die heeft ie nodig voor het MP3 op USB verhaal. Ik denk dat ze het bij Denon gewoon stomweg vergeten zijn... OF ze zijn het vergeten op de doos te zetten en we schreeuwen nu allemaal wel dat het niet kan maar dan blijkt het uiteindelijk wel te kunnen... heeft iemand het daadwerkelijk al wel getest? Het zou wel een stunt zijn als het wel gewoon blijkt te werken ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
13-5-2008 10:12
De laatste keer dat ik DAT meemaakte was bij de Numark CDX (die zou geen mp3 ondersteuning bieden maar bleek dat wel te doen). De vertegenwoordiger van Denon bezwoer ons bij de demonstratie dat de speler niet overweg kan met mp3 CD's.

Maar wie weet...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-5-2008 02:50
Ik heb zojuist maar even een MP3 cd gemaakt (kwam nog een lege audio cd tegen... waar die vandaan komt mag joost weten want de laatste keer dat ik ze kocht was een jaar geleden o.i.d.) en zal hem er morgen eens in rammen bij de S1200, vreten zal dat kreng hem. ;-)

Er is overigens een software update voor de S1200 met o.a. Vista support op het midi vlak, snellere laad tijden bij het lezen van cd's en een aantal keyboard fixes. Hier een totale lijst + linkje zonder dat men hoeft te registeren voor de update.

[edit]... zag dat Victor de update ook al in een ander topic had gepost echter met de incomplete changelog, Denon heeft namelijk maar een halve log op zijn eigen website geplaatst[/edit]
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RevhaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-6-2004
Laatste: 29-12-2018
Berichten: 91
15-5-2008 09:33
En? werkte de MP3 cd's?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)