Forum > Muziek

HipHop

(86 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
GreefmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-7-2003
Laatste: 22-9-2004
Berichten: 6
30-7-2003 00:57
Maar ik weet het niet met jullie Hip-hop-haters. Zijn jullie niet gewoon op de vele bling-bling van de hiphoppers omdat dat niet zoveel in de techno en trance en hard-house/core/trance scene is?
En zijn jullie jaloers op de grote Hummer's(k wist niet dat er kleine bestonden maarja..). Hoe zit dat nou en met die sfeer is het al helemaal goed hoor op hip hop party's. Daar staan de chicks tegen je been aan te rijden zoals je niet wilt dat je hond dat doet (als jullie begrijpen wat ik
bedoel wink ;) ). Ben benieuwd wat jullie hier op te zeggen hebben.
Leuk man een regeltje met onzin
DJRo-MeoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2003
Laatste: 3-5-2005
Berichten: 35
31-7-2003 02:18

Greefman schreef:

Hoe zit dat nou en met die sfeer is het al helemaal goed hoor op hip hop party's. Daar staan de chicks tegen je been aan te rijden zoals je niet wilt dat je hond dat doet (als jullie begrijpen wat ik
bedoel wink ;) ). Ben benieuwd wat jullie hier op te zeggen hebben.
klinkt goed....waar zijn die feesten razz :p
Just Be!
SolonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2003
Laatste: 22-8-2003
Berichten: 1
17-8-2003 19:33
Ik zelf luister redelijk vaak naar hiphop. Note, ik zeg hiphop: dat heeft dus niets te maken met de gemiddelde nonsins op tmf/mtv, wat (gangster)rap is.
Ik snap dus absoluut niet wat je tegen hiphop kan hebben, want het heeft weinig te maken met het vertellen hoeveel centen je hebt of hoe je iemand neer moet schieten -je moet wel mee denken dat hiphop alsnog vaak uit gheto`s komt, daar is het redelijk normaal-, veel hiphop is erg maatschappelijk bewust en het is vaker pure poezie en proza dan dat het het gesputter is van de één van de vele gangsters die de mainstream "rijk" is. Dit is gangster-rap. Rap is echter een onderdeel van Hiphop en gangster-rap past in mijn mening niet in dat plaatje.

Hiphop is onderandere Blackalicious (oa gift of gab en the truth speeker), Mos Def, Murs, Sage Francis, Atmosphere (oa slug) en natuurlijk de wat bekendere J5 :)
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
31-8-2003 16:09
Zo, gister in de bus gezeten vanaf introductiekamp met school. Zwarte jongen (bedoel ik niets mee) loopt naar voren met hiphop cd in zn hand en vraagt aan de buschauffeur om em op te zetten. De volgende 2 uur klinkt er de ene bitch, nigger, motherfucker , shit etc na de andere uit de boxen van de bus. Tot groot ongenoegen van de hele bus zet de chauffeur het volume ook nog eens harder. Dit was de meest vreselijkste busreis uit mijn leven sad :(
...
GreefmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-7-2003
Laatste: 22-9-2004
Berichten: 6
31-8-2003 18:59
Jullie stellen jullie gewoon niet open voor een andere cultuur
En dat het over Bitch nigga en al die andere shit gaat das ook onzin want als je naar Will Smith luisterd zal je nooit een scheldwoord horen. En zowiezo vind ej scheldwoorden dan zo erg om te horen. Trouwens we hadden het tog over drugsgebruik he op de party's. Gehoord wat er in de Peppermill in heerlen is gebeurd? Meisjes van 15 Over dosis XTC ongeveer 10 pillen geslikt shocked 8O shocked 8O shocked 8O shocked 8O Die stond strak

Greefman
Leuk man een regeltje met onzin
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
31-8-2003 21:34

Greefman schreef:

Jullie stellen jullie gewoon niet open voor een andere cultuur
En dat het over Bitch nigga en al die andere shit gaat das ook onzin want als je naar Will Smith luisterd zal je nooit een scheldwoord horen.
Tuurlijk er zijn altijd uitzonderingen. Maar over het algemeen hoor je WEL veel scheldwoorden. Geef jij maar eens 1 argument om al dat gescheld goed te praten...
Door internet beperkt
Obie TriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2003
Laatste: 15-9-2003
Berichten: 2
2-9-2003 15:43
Hiphop is a way of live. Het is voor mij De muziek. Op welke muziek kun je beter raylaxen, dansen of agressie kwijt dan op hiphop!
Houdt Obie Trice in de gaten, zijn nieuwe cd 'Cheers' gaat inslaan als een bom. 23 september aankruisen in je agenda
Representing me:tha hottest MC
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
2-9-2003 15:51

Obie Trice schreef:

Op welke muziek kun je beter raylaxen, dansen of agressie kwijt dan op hiphop!
Nou IK me agressie beter kwijt op hardcore... En relaxen doe ik op techno. Maar ja das heel persoonlijk natuurlijk...
Door internet beperkt
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
2-9-2003 16:43
ja nogal; ik relax niet op techno laugh :D
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
Dj MuckYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 2-3-2006
Berichten: 55
4-9-2003 16:09
Ik was HipHop Dj/Turntablist. Ik doe nog steeds aan turntablism maar niet echt aktief meer.
Dat van die gangstersfeer in de HipHop is grotendeels waar, ik kan die mensen ook niet uitstaan die op dat muziek van 50 cent of 2Pac afkomen. Dat zijn meestal de herrieschoppers.
Die scene begint daardoor met de dag slechter en beroerder te worden.
Maar dat betekend niet dat alle Hiphoppers of gasten die met HipHop bezig zijn zo zijn, het tegenovergestelde is waar als je verder kijkt dan je neus lang is. Wat sommige hier niet echt vaak doen.
Er zijn ten eerste hele goeie Nederlandse rappers en dan heb ik het niet over Brainpower maar over Master Surreal, E-Life en Helderheid. In Amerika zijn er dan ook nog hele goeie niet gangster rappers, een hit die nou een beetje doorbreekt is Where is the love van Black Eyed Peas. Voor de rest heb je nog heel veel rappers die totaal niet gangster zijn, Mos Def, Talib Kweli, Dead Prez, KRS-One, Blade en ga zo maar door.
Ik vind het daarom een beetje kortzichtig om maar te zeggen dat iedereen die naar HipHop luisterd een halve nutteloze is die aan drugs doet en de hele dag met zijn vriendjes oude omaatjes overvalt. Dat vind ik echt zeer kortzichtig, ik ga toch ook niet van de gabberscene zeggen dat het halve nazi's zijn en dat iedereen strak staat van de pillen. Dat is een typisch voorbeeld van kortzichtig denken, verdiep je eerst in een muziekstijl voordat je er een oordeel over loslaat. Wat ik van gabbermuziek dan uiteindelijk vind, sommige vind ik best leuk zoals Buzz Fuzz voor de rest, het is niet mijn smaak laugh :D

Greetzzz
Dj MuckY
Breakbeat Isn´t It

Terug naar forum Afgesloten topic