Forum > Algemeen Forum

Light - Geluid Nieuwjaar

(132 reacties. Pagina 7 van 14)
Moderator(s): Dré
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
11-12-2006 21:22
tuurlijk dat er niemand op m'n tenen staat, kritisch meedenken,...ik heb niet liever, er zijn hier mensen met hopen meer ervaring dan mij, en ik leer graag bij. maar het gaat een beetje off-topic (beetje) en er wordt wat overdreven.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-12-2006 21:30

DJ_SCARAViLii schreef:

een tuinfeest, nou je kan ook overdrijven, als ik in m'n tuin een tent zet op een feesje te doen ga ik echt geen brandweer verwittigen, (ik praat dan ook over 20 personen ofzo, tent 10m van m'n huis) weet niet over hoeveel personen jij het hebt natuurlijk.
Het ging om meer personen, tent had ook keurig nood verlichting, en brandblussers.

Bovendien mocht het niet nodig zijn, dan heb je het in ieder geval gevraagd. (en weet je ook waar je rekening mee moet houden)

DJ_SCARAViLii schreef:

maar het gaat een beetje off-topic (beetje) en er wordt wat overdreven.
Het gaat totaal niet off topic het is namelijk zeer belangrijk om op alles te letten. Je zal niet de eerste zijn die niets meld (of iets niet doet)om geld uit te sparen. Jij weet net zo goed als ik dat 800 man genoeg geld in het laatje kunnen brengen.

Zelfs met een feestje van 200man zou ik mij volledig aan de regels houden om eventuele fouten uit te sluiten.
Jij bent immers de organisator en verantwoordelijk voor de hele handel.

Martin.
kvm entertainment
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
11-12-2006 21:39
Allereerst nogmaals: Wat gebeurd is is nou eenmaal gebeurd, dus jou achteraf hierom de grond in boren heeft in mijn ogen geen zin en is niet mijn doel (en ik denk ook niet van andere forumleden).

Verschillende mensen willen alleen graag dat je wat dingen begrijpt, zodat je er wat van kunt leren. Bij bepaling van de capaciteit van een zaal gaat het er bijvoorbeeld om hoeveel personen er volgens allerlei berekeningen e.d. binnen een bepaalde tijd naar buiten kunnen komen. Maatregelen als brandslangen en poederblussers zijn wel veiligheidsverhogend, maar zorgen er niet voor dat er meer mensen naar buiten kunnen binnen die bepaalde tijd. Dat er brandslangen e.d. hingen is dus een slecht argument om het teveel aan mensen die er binnen waren te rechtvaardigen, hierop wilden we je alleen maar attent maken.

Maar in ieder geval mooi dat voor dit feest de vergunningen helemaal in orde zijn. happy :)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-12-2006 21:46

René Eppink schreef:

Allereerst nogmaals: Wat gebeurd is is nou eenmaal gebeurd, dus jou achteraf hierom de grond in boren heeft in mijn ogen geen zin en is niet mijn doel geweest (en ik denk ook niet van andere forumleden).
Klopt, het is ook min of meer een uitleg aan iedere organisator. En daarvan kan je leren.
Maatregelen als brandslangen en poederblussers zijn wel veiligheidsverhogend,

Nee, zeer zeker geen poederblusser. (dat is achterhaald, poeder kan gaan "klonten" en doet dan geen donder)
Liever een CO-2 blusser, is ook "vriendelijker" voor electronica.

Martin.
kvm entertainment
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
11-12-2006 21:49
Als ik zo is dat lijstje bekijk kan ik me niet voorstellen dat de beste man (zoals jij zegt) zijn brood hiermee verdient.

Wat denk je dat alleen personeel al kost? Een hele avond een LJ, mannetje of 3-4 voor de opbouw en afbouw, flinke auto voor transport....verbruiksartikelen voor confetti, rookmachine's...dan praat ik nog geeneens over kapotte lampjes, afschrijving, reparaties, onderhoud, investeringen en al HE-LE-MAAL niet over winst. Daar is in dit geval géén sprake van.

Hoewel het natuurlijk WEL mooi is dat je zoveel voor dit geld krijgt ;)

Alleen die line-array, wat voor merk etc is dat?
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
11-12-2006 21:53

KVM schreef:

René Eppink schreef:

Maatregelen als brandslangen en poederblussers zijn wel veiligheidsverhogend,

Nee, zeer zeker geen poederblusser. (dat is achterhaald, poeder kan gaan "klonten" en doet dan geen donder)
Liever een CO-2 blusser, is ook "vriendelijker" voor electronica.

Martin.
Hm, eigenlijk had ik handblusser moeten zeggen ja. Niet bij stil gestaan. Wist ook achteraf wel dat het niet zo heel veel meer gebruikt wordt. (maar achteraf is makkelijk praten)

Overigens nog een 'leuke' anekdote over een bruiloftsgast die dacht dat het ipv. confetti wel leuk zou zijn om een poederblusser leeg te spuiten. Geloof dat die achteraf ook nog een bandje van nieuwe apparatuur kon voorzien. shocked 8O laugh :D

[EDIT schreef:

Als ik line-array zie voor dit soort dingetjes moet ik vaak een licht gegrinnik onderdrukken...;-)
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
11-12-2006 22:30

mark_dabomb schreef:

Als ik zo is dat lijstje bekijk kan ik me niet voorstellen dat de beste man (zoals jij zegt) zijn brood hiermee verdient.

Wat denk je dat alleen personeel al kost? Een hele avond een LJ, mannetje of 3-4 voor de opbouw en afbouw, flinke auto voor transport....
zeg maar lekker vrachtwagen wink ;) dit is geen vriendenprijsje (die offerte krijg ik morgenavond binnen, (andere verhuurder weliswaar)) maar gewone verhuur richtprijs. dus dit is z'n standaard prijs. De verhuurder in kwestie doet dit reeds vele jaren en heeft ondertussen al een goeie reputatie opgebouwd. Als hij hier z'n brood niet meer verdiende zou hij het niet doen wink ;)

morgen krijg ik normaal ook offerte binnen (dat wel vriendenprijsje zal zijn) voor het beschikbare budget (1500euro)
hiervoor krijg ik 2 master stacks voor bovenaan(1 aan elke kant natuurlijk (ongeveer 9.6kW per kant))
krijg ik nog 4 hoorngeladen jbl subs en 4 yamaha tops voor onderaan (zal zo'n 6 kW totaal zijn) als aanvulling (dansvloer = bovenaan)

krijg ik ongeveer zelfde constructie als vorige offerte (truss) maar zijn er (naast de 12 headjes)nog 4 headjes meer (500w msd), stuk of 6 trackspots en 2 bijkomende (250w) headjes op truss boven dj (8m) en nog wat accesoires. + skybeamer voor buiten (dacht een 5kW griven), alhoewel dit nog niet 100% vast staat(skybeamer)

Grtzz
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
11-12-2006 22:53
Leuk....dat zal wel weer met Limburg te maken hebben denk ik...hier in de Randstad gaat je dat voor die prijs en die datum niet lukken :)

Maareh, wat is die line0array nou precies happy :)
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
11-12-2006 23:20
vraag je best aan Luc denk ik?
staat in zijn post iets van line-array...

Grtz
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
11-12-2006 23:45

mark_dabomb schreef:

Leuk....dat zal wel weer met Limburg te maken hebben denk ik...hier in de Randstad gaat je dat voor die prijs en die datum niet lukken :)
Lijkt inderdaad wel dat de prijzen verder naar beneden gaan hoe verder naar het zuiden gaat.

Ik zal niet offtopic gaan, maar hier in de buurt is zoiets ook best mogelijk.
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)