Forum > Geluid

crossover setting

(75 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
17-12-2005 10:09

rutvanelk schreef:

mischien is het verstandig..... om op te houden met deze discussie....

Heb nog een vraag, is mischien een beetje off-toppic, maar gaat wel over sx 300( als het te veel off topic is hoor ik het wel)

Ik moet a.s. donderdag een zangeres( jawel een vrouw ) uitversterken.
Nou gebruikte ik voor zangeressen een d&b max 12 ( kleine zusje van d&b max 15 ),omdat ik de 12 inch versie deze beter geschikt vond voor een vrouwen stem.

Nou heb ik de sx-300`s net gekocht en ik vroeg me af of ik deze ook als monitor kan gebruiken? Heb er een Dynacord s-1200 met eq op staan.
Ik weet dat het minder is dan een d&b, maar vroeg me af of er iemand ervaring mee had?

Groeten,
Rutger
Je kan ze perfect als monitor gebruiken. Moest je de bijbehorende voetjes hebben, dan komt het nog net iets beter uit. Maar ook zonder accesoires is het uitermate geschikt. Met de S1200 vormt dit een mooie combinatie. Zeker een keer proberen.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
17-12-2005 10:45

prosoundandlight schreef:

Trouwens, we werken heel nauw samen met JB, zelfs in het productieproces, dus ik denk niet dat ik JB zou afbreken t.o.v. EV, maar blijf ff redelijk, een aantal zaken zijn gewoon zoals ze zijn, en dat kan jij niet veranderen.
Heb je de fabriek in China bezocht?

Frankfurter Messe 2006 (Pro Sound & Light) komt er weer aan. Ben benieuwd welke technologische vooruitgang de Chineze fabrikanten gemaakt hebben.

TCMC
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
17-12-2005 14:01

TCMC schreef:

prosoundandlight schreef:

Trouwens, we werken heel nauw samen met JB, zelfs in het productieproces, dus ik denk niet dat ik JB zou afbreken t.o.v. EV, maar blijf ff redelijk, een aantal zaken zijn gewoon zoals ze zijn, en dat kan jij niet veranderen.
Heb je de fabriek in China bezocht?

Frankfurter Messe 2006 (Pro Sound & Light) komt er weer aan. Ben benieuwd welke technologische vooruitgang de Chineze fabrikanten gemaakt hebben.

TCMC
Het printontwerp, en de uittekening van het totaalconcept gebeuren toevallig niet in China, maar in eigenland.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
17-12-2005 15:31

prosoundandlight schreef:

Het printontwerp, en de uittekening van het totaalconcept gebeuren toevallig niet in China, maar in eigenland.
Bij de "duurdere" budget merk producten is de Europese / Amerikaanse invloed duidelijk merkbaar en wordt China alleen gebruikt voor de productie van de goederen naar de schema's en richtlijnen van Europa / Amerika.

TCMC
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
17-12-2005 17:03

TCMC schreef:

prosoundandlight schreef:

Het printontwerp, en de uittekening van het totaalconcept gebeuren toevallig niet in China, maar in eigenland.
Bij de "duurdere" budget merk producten is de Europese / Amerikaanse invloed duidelijk merkbaar en wordt China alleen gebruikt voor de productie van de goederen naar de schema's en richtlijnen van Europa / Amerika.

TCMC
Klopt, de schema's en printontwerpen van sommige (vooral mengtafels)JB toestellen worden zonder uitzondering hier in België gemaakt. De Chinezen moeten enkel zien dat ze de opgegeven componenten tegen een prikje in elkaar kunnen proppen.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
18-12-2005 17:08
zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met de sx-300 als monitor?
Mischien qua eq afstelling!

Gr,
Rutger
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
18-12-2005 17:16

rutvanelk schreef:

zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met de sx-300 als monitor?
Mischien qua eq afstelling!

Gr,
Rutger
Klinken best neutraal...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-12-2005 20:56

rutvanelk schreef:

zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met de sx-300 als monitor?
Mischien qua eq afstelling!
Ik zou zeker de eerder genoemde bijgeleverde steuntjes gebruiken, dat geeft de SX als monitor een betere "hoek".
Foto.
Ik kan mij nog goed herinneren dat tijdens de introductie van deze kastjes met de band Normaal, deze voetjes nog niet standaard erbij geleverd werden. Men had toen bakstenen gebruikt.

Eq is persoonlijk, en de ruimte zal daarbij ook meespelen.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
18-12-2005 21:01
Elke monitor fluit je meestal uit voor maximale GBF (van groter belang dan de klank op dat moment; zeker als het talent in kwestie van het type "kanutnietwatharder" is).

Die steuntjes gaan vrij snel stuk. Een paar houten zelfbouwwigjes kunnen uitkomst bieden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
19-12-2005 11:51

Dré schreef:

Elke monitor fluit je meestal uit voor maximale GBF (van groter belang dan de klank op dat moment; zeker als het talent in kwestie van het type "kanutnietwatharder" is).

Die steuntjes gaan vrij snel stuk. Een paar houten zelfbouwwigjes kunnen uitkomst bieden.
voel me zelf best dom, maar wat is GBF? bedoel je daar hardheid mee?

Gr,
Rutger

Terug naar forum Reageer (zonder quote)