Forum > Opmerkingen

Snelheid New-Line, nu overtuigd!

(83 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-4-2005 21:17

OmErta schreef:

En vind dit al professioneel genoeg gedacht: https://www.rutgerlan.com
Holy .... wat een prijzen. Ik vind dat namelijk best wel redeljk duur als ik zie dat ik voor een knaak minder in de maand gehuisvest ben op een server in Telecity A'dam die rechtstreeks aan een dikke data pijp ligt.

Alleen mijn data verkeer ligt iets lager dan de door jou genoemde 15gig bij het Lan300 pakket. Ik heb namelijk 10gig aan traffic in de maand waar ik overigens op dit moment nog lang niet aan zit per maand en dat met gemiddeld rond de 325 unieke bezoekers per dag (doe ik lang niet slecht vind ik zelf, ik is trots op zichzelf gezien het feit dat ik er de ballen verstand van heb en de laatste tijd lekkereen beetje aan pruts om de zooi te optimaliseren).

Ik zou nu zelfs nog met je Lan50 af kunnen maar ik zit altijd liever veel te ruim dan iets te weinig...... (wie weet wat ik me morgen ineens weer in mijn hoofd haal om te gaan doen wink ;) )

Dré schreef:

Op zich heb ik alle vertrouwen in m'n provider (incremental continu, full 4 x per dag, backups op servers geplaatst op fysiek andere locaties) MAAR ik vind het wel prettig dat ik zelf ook nog altijd een kopie heb staan die hooguit 10 minuten oud is (uitwisseling is 6 x per uur).
Dat vertrouwen had ik ook in mijn oude hosting provider..... totdat de crash kwam en bleek dat die knurften de backup server hadden verhuurd. Word je niet echt vrolijk van ;-)

Gelukkig doet mijn huidige provider het wel netjes, zelfs al een keer gebruik van mogen maken toen ik zelf weer eens door een ontzettend domme actie de database om zeep had geholpen en ik er achter kwam dat ik zelf niet ff een backup had gedraaid van te voren. shut up :X
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
14-4-2005 21:43

Dré schreef:

Maar natuurlijk is bij mij het backend een stuk meer verweven. Provider SQL Server en lokale SQL server overleggen continu met elkaar gedurende de werkdag.
Dat verweven van een backend met Oscommerce is voor mij ook het probleem, m'n vrouw heeft een webwinkel in Oscommerce, maar dat begint nu aardig te lopen, dus wil ik een backend maken waarmee ze alles beter kan registreren, dus zowel bestellingen, verkoop, inkoop en voorraad beheer. Maar dan wil ik lokaal idd een sql server hebben met dezelfde data als op de internet server, en daar zit voor mij nu het probleem hoe krijg ik dat voormekaar met MySql. Maar goed dat wordt verder zoeken.

Je verhaal bevestigt me iig wel dat het verstandig is om een backend te maken naar eigen inzicht, want zoals je al zegt zal een software pakket nooit 100% aan je eigen eisen voldoen. En ik denk maar zo, die prog uren zijn hobby uren, dus gratis. wink ;)
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
14-4-2005 21:46

OmErta schreef:

dj mikkie schreef:

Ik vind het er redelijk profi uitzien:) wordt het niet eens tijd om wat professioneler te gaan denken(datacaenter...)
Want ja een raid 5 array, maar dat dan op een adsl modem draaienshocked 8O
Wel ik vind het er ook wel goed uit zien. En vind dit al professioneel genoeg gedacht: https://www.rutgerlan.com toch nog even een vraagje: ik welke job doe je hiernaast nog want ik veronderstel dat dit bedrijf nog vooral vanuit hobby standpunt is? En hoe ben je eraan begonnen? (reageren mag ook via mail hoor want heeft niet echt veel meer te maken met pa enzo)

mvg
Oké, voor de geïnteresseerden, hier een verhaal.

Ben er op m'n veertiende mee begonnen, met het hosten van een site. Ik had toen een oude Compaq Proliant 2500, dit was de eerste échte server! Hier hoste ik een site van iemand op, gewoon als hobby.

Daarna, in de derde klas VMBO-TL, werd ik 'ontdekt' door de ICT leraar. Hij zag dat ik goed thuis was in PHP en MySQL. Ik werd gevraagd om te helpen met de schoolsite. Dit mocht deels onder schooltijd (ICT scheen niet meer nodig te zijn). Ik heb het programmeerwerk gedaan aan deze site.

Deze persoon vroeg mij om een site te hosten van een vogelvereniging. Zo gezegd zo gedaan.

Zo via mond op mond reclame kwamen er steeds meer mensen bij, en heb ik 2 servers op de kop kunnen tikken. Deze volledig geprogrammeerd met mijn (toen nog) beperkte kennis van Linux.

Nu op mijn zestiende, heb ik veel mensen die bij mij hun website kwijt willen. Heb inmiddels 4 servers + 1 test-server. Mensen komen bij mij niet voor hun snelheid, maar voor de service! Mij stuur je een mail, en krijg je niet zoals gewoonlijk, van die computer gegenereerde mails terug. Nee, bij mij heb je persoonlijk contact, en geen gelazer, ik maak het gewoon in orde, en kom afspraken na.

Sindsdien draait alles op Linux, allemaal zelf geprogrammeerd. Alles is rete stabiel. Om de snelheid zo hoog mogelijk te houden, heeft iedere server zijn eigen taak.

Zo is mijn hobby uitgelopen in een semi-proff bedrijfje. wink ;)

BTW: En nee, ben geen verwent nest waar pappie en mammie meebetalen. ALLES is uit eigen zak betaald.
Holy .... wat een prijzen. Ik vind dat namelijk best wel redeljk duur als ik zie dat ik voor een knaak minder in de maand gehuisvest ben op een server in Telecity A'dam die rechtstreeks aan een dikke data pijp ligt.
Als men serieus wil hosten bij mij, doe ik wat met de prijs. De mensen die alleen naar de centen kijken schrik ik hier (gelukkig) mee af. Ik ben niet iemand die wil zitten emmeren over een paar cent, en wil er ook niet rijk mee worden. Maar de zeurkonten schrik ik hier mee af. (niets persoonlijks hoor ..., gewoon in het algemeen)
ik welke job doe je hiernaast nog want ik veronderstel dat dit bedrijf nog vooral vanuit hobby standpunt is?
Ik zit dus nog op school, examenjaar. razz :p

En wil trouwens (later, jaja, later wink ;)) Linux programmeur worden. Een netwerkbeheerder bij een groot bedrijf oid.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
14-4-2005 22:36
Ziet er goed uit (en zelf iets opbouwen is het mooiste wat er is natuurlijk ;-)

Waarom sommige providers duurder zijn dan anderen

Ik kan me niet voorstellen dat de "we hosten uw site voor 3 cent per eeuw" providers daar ook zo serieus mee omgaan. Ook bij deze provider is het gewoon bellen en ter plekke regelen. Geen gezeur over tijd of wat ook maar (maar daar is de prijs dan ook naar ;-)

Alle waar naar z'n geld ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-4-2005 22:43

RutgerLAN schreef:

Als men serieus wil hosten bij mij, doe ik wat met de prijs. De mensen die alleen naar de centen kijken schrik ik hier (gelukkig) mee af. Ik ben niet iemand die wil zitten emmeren over een paar cent, en wil er ook niet rijk mee worden. Maar de zeurkonten schrik ik hier mee af. (niets persoonlijks hoor ..., gewoon in het algemeen)
Nou het is heel normaal dat je bij een provider ook de prijs mee neemt in een uiteindelijk besluit. Daarnaast zijn de prijzen gezien het feit dat de server gewoon thuis staat en niet in een vol automatisch data center rechtstreeks op de AMS-IX zit zoals gebruikelijk is wel ongebruikelijk hoog.

Verder niets ten nadele van je server parkje thuis maar als ik een host zoek wil ik 1 - constante en vooral goede snelheid, 2 - betrouwbaarheid, 3 - een gunstige prijs. Meer wil ik niet wink ;)

Ik denk dus dat je hier niet alleen potentieéle zeikerds mee af schrikt maar ook potentieéle klanten. Daarnaast zeiken tevreden klanten niet wink ;)

En ook ik heb nu een provider die ik gewoon 24 uur per dag kan bellen en aan het werk kan zetten en ikheb de afgelopen weken wat af gebeld..... Niet omdat er iets niet voor elkaar was maar omdat er een veiligheids restictie voor 10 minuten af moest enzovoort enzovoort.... tot nu toe is dat allemaal prima binnen no time geregeld en degene waar ik bij host is ook maar een student, echter wel 1 die zijn zaken wat dat betreft goed voor elkaar heeft.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
14-4-2005 22:48
@ Reind. Wat ik dus probeer te zeggen. Je hebt mensen die écht bij de eerste scheet beginnen te klagen. Deze mensen willen voor een dubbeltje op het eerste rang staan. Zulke mensen wil ik helemaal niet! (hiermee zeg ik dus absoluut niet dat jij zo bent (om misverstanden te voorkomen happy :))).

Ik doe het nog steeds graag als hobby, en dat moet ook zo blijven.

Uiteindelijk wil ik de hele mikmak verkopen, en 2 SNELLE servers voor weer kopen. Denk hierbij aan een Quad Xeon oid. Deze dan colocaten in RedHouse of Telecity.

Maar ja, tis en blijft een hobby. Het moet wel leuk blijven natuurlijk! wink ;) (en ja, mijn andere hobby (spullen bij Dré kopen ;-)) moet ook bekostigt worden laugh :D)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-4-2005 23:04

RutgerLAN schreef:

@ Reind. Wat ik dus probeer te zeggen. Je hebt mensen die écht bij de eerste scheet beginnen te klagen. Deze mensen willen voor een dubbeltje op het eerste rang staan. Zulke mensen wil ik helemaal niet! (hiermee zeg ik dus absoluut niet dat jij zo bent (om misverstanden te voorkomen happy :))).
Das inderdaad ook niet de bedoeling. Overigens ben ik wel een zeikerd hoor met zulke dingen wink ;)
Vraag maar aan mijn vorige host Redunix, die had zijn zaakjes namelijk niet voor elkaar naar mijn mening en dat hebben ze geweten ook.
Uiteindelijk wil ik de hele mikmak verkopen, en 2 SNELLE servers voor weer kopen. Denk hierbij aan een Quad Xeon oid. Deze dan colocaten in RedHouse of Telecity.
Daar draait mijn site dus ook op op zo'n geval (Xeon). Hoe dat verder allemaal werkt weet ik niet. Zolang het maar snel is & goed werkt vind ik het best.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
15-4-2005 01:24
Daar draait mijn site dus ook op op zo'n geval (Xeon). Hoe dat verder allemaal werkt weet ik niet. Zolang het maar snel is & goed werkt vind ik het best.
Xeon, echt rete stabiele processoren. Kost een paar cent, maar dan heb je zeker wat! wink ;)

Die regel gaat ook nog altijd op ...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-4-2005 01:42
Ik vind snelheid wel een belangrijke factor voor een website. Kn ie nog zo mooi wezen maar mensen klikken eerder een trage website weg dan een lelijke wink ;)

Tot nu toe heb ik beide naar mijn mening (en snelheid en redelijke looks) dus ik ben dik tevreden. Het enige waar ik mee loop te martelen is de React forum software wat een behoorlijk pittig iets is als je er geen kaas van hebt gegeten.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
15-4-2005 11:30
Reind, stuur me eens een mail met een probleem waar je niet uit komt. Misschien dat ik je kan helpen? wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)