Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 68 van 250)
Moderator(s): Dré
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
24-10-2005 12:04
Gewoon niet doen. Ze betalen maar bij zodat je iets fatsoenlijks kan huren, of ze zoeken het maar uit.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
GoeieGastStandaard Lid
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
24-10-2005 12:27
Glazen is altijd geouwehoer. Vaak bij foh op je racks en aan de zijkant van je mixer zetten ze dingen neer. Op de racks kun je een soort wig - piramide - achtig iets bouwen zoals bij de melkweg zodat alles eraf glijdt. Vaak zijn muzikanten ook irritant en is het podium doorweekt. Zoals bijvoorbeeld vrijdag met 4 punk bandjes, overal bier en water en je kon gewoon wachten tot het omging.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
DJ.TStandaard Lid
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-11-2024
24-10-2005 15:49
Daar heb je echt helemaal gelijk in Maarten!
Heel veel bands laten overal flessen met water achter.
Ik ben zelfs een keer uitgegleden over een fles die omgevallen was, ik was een rackje aan het tillen en kon niet helemaal zien waar ik liep.
Dat was niet bepaald prettig. razz :p
Darth Crossfader
René EppinkStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
24-10-2005 15:54

deWit schreef:

Gewoon niet doen. Ze betalen maar bij zodat je iets fatsoenlijks kan huren, of ze zoeken het maar uit.
Ik doe dit alles op vrijwilligersbasis, gewoon omdat licht en geluid toch wel heel leuk is en dit het enige is waar ik een beetje aan de bak kan komen. Ik heb namelijk zelf geen apparatuur. Dus daarom doe ik het maar met wat er is. Ben wel van plan om binnenkort toch ook eens bij een bedrijf te gaan vragen of ik daar niet mag 'helpen sjouwen en vol bewondering naar al die mooie knopjes kijken'. Maar nu zal ik definitief ophouden met het vervuilen van dit topic.
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
24-10-2005 17:57
Het blijft toch lastig hè mensen, dat publiek. Ik heb ergens eens iets over zulke ergernissen gelezen: "wij hadden een fan-tas-tisch bedrijf...totdat we klanten kregen".

Op de één of andere manier wil het er bij sommigen maar niet in dat publiek nou eenmaal zo is. Willen ze muziek die niet "past" bij de avond? Ik probeer regelmatig om het nummer in kwestie er toch in de proppen, al was het maar half. Een beetje dj weet de dooie boel die eventueel op de dansvloer ontstaat binnen een paar minuten weer tot leven te wekken. Voor mijn part grijp je de mic en roep je even om van wie het briljante idee afkomstig was.
In alle andere gevallen, en het is al gezegd: leer met dit soort zeverkousen omgaan. Nee is nee, zonder dat ze kwaad op je worden of als een boemerang blijven terugkomen.

En ja, publiek sloopt je gear. Het is waardeloos, maar het is nou eenmaal zo. In een hoop danszalen zijn simpelweg te weinig plaatsen waar mensen hun jas, tas, glas en weet ik wat nog meer neer kunnen zetten, of mensen zien het niet, dus doen je het op jouw spullen als dat toevallig het eerste is wat ze tegen komen.
Zorg dat je spullen ertegen kunnen, zet ze zo neer dat niemand erbij kan, of haal die meuk zelf weg zodra je de kans ziet en spreek mensen er op aan. Ze zullen het nou eenmaal niet uit zichzelf begrijpen, want het zijn hun spullen niet.

Live with it of ga thuis in je slaapkamer draaien.
René EppinkStandaard Lid
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
24-10-2005 21:14
O, maar ik denk ook dat de meesten van ons er wel mee (hebben) leren leven. Als er een topic was over alle positieve kanten van PA'en en DJ'en dan was dit toch wel iets langer geweest als deze denk ik. En bij mij is het overgrote deel ook nog steeds plezier, en als er dan af en toe zoiets doorheen komt laat ik dat mijn hobby niet verpesten. Het gebeurt nou eenmaal inderdaad. Maar volgens mij is zoiets ook al eerder gezegd.
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
24-10-2005 21:23

Sylvia schreef:

of haal die meuk zelf weg zodra je de kans ziet en spreek mensen er op aan.
Laatst meegemaakt dat mensen hun jas voor mijn rookmachine neerlegden. Toevallig zag ik het, anders had ik de volle uitstoot over die jassen gegeven...
Vergeet niet te lachen
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
24-10-2005 21:32
Whahaha. Het onderschrijft maar weer dat de doorsnee bezoeker echt geen flauw idee heeft waar hij naar staat te kijken. Mensen denken dat je mixt met de lichtcontroller, dat een cd-speler met jog een 7" draaitafel is, je sub een flesopener en inderdaad: je rookmachine een zeer praktisch jassen-en-handtasjes-opbergsysteem laugh :D .

Hufterproof is nu eenmaal niet alleen van toepassing op degene die de apparatuur bedient, maar vooral op je klanten.
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
24-10-2005 21:41
Wat ik wel weer gaaf vond die avond, is dat ze mekaar gingen waarschuwen. "Niet je jas daar neer leggen hoor!"

Kwam omdat ik ze had gezegd dat ik op deze manier een gat door die jassen zou gaan branden, nou toen waren ze toch wel heel snel met het weghalen van hun jas! laugh :D
Vergeet niet te lachen
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
25-10-2005 01:02
Yep, krijg ook regelmatig de vraag als mensen mn laptop zien met de DN 2600 controller ernaast: "werken jullie niet meer met cd's?" laugh :D
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)