Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 62 van 63)
Moderator(s): Dré
Sound by GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2006
Laatste: 12-4-2014
Berichten: 90
1-12-2007 15:28
Oke bedankt voor de moeite happy :) Ik zal binnenkort van die rackoren bestellen helaas staat er geen plaatje bij. Ik zit alleen nog te twijfelen over wat voor kist ik zal nemen maar dat komt wel goed. wink ;)

Groeten,

Henk-Jan
Shake It!
Basss84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2007
Laatste: 30-12-2007
Berichten: 1
30-12-2007 00:00
Hallo,

Ik heb wat vragen over de NUO5 ik heb sinds anderhalf jaar een nuo5 ik vind het echt en super mixer, op de problemen na die ik er mee heb! Ik heb momenteel de 4e (nieuwe) thuis staan, en ik heb alweer problemen er mee.

bij de eerste: cue was mono bij zacht geluid, had alleen geluid aan 1 kant.

bij de 2e : fader 4 lekte geluid door + effecten getallen lampje die knippert hoorde je door het geluid heen + tulip uitgang aan (master 2) gaf maar aan 1 kant singaal, weer mono dus.

bij de 3e knopje effect launch kapot.

bij de 4e wil het effecten knopje op het microfoon kanaal niet aan, dus hierover kan je geen effecten meer gebruiken.

Mijn vraag: zijn er meer mensen die dit soort problemen hebben?

Ik snap echt niet waarom ik nu al aan de 5e toe ben? Ik ben er echt heel voorzichtig mee, doe geen gekke dingen ermee zoals dikke knallen, te hard signaal o.i.d. gebruik het alleen thuis.

Ik had het idee dat dit toch wel een kwalitatief goede mixer was! Is dit echt zo???

Ik heb echt geen geduld mee om telkens terug te gaan naar die winkel, al vind ik het wel een hele fijne mixer.

wat zeggen jullie hiervan??

Bas
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-12-2007 02:16
In de winkel proberen totdat je er 1 hebt die 100% werkt? laugh :D
Light Image
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-12-2007 14:57

basss84 schreef:

Mijn vraag: zijn er meer mensen die dit soort problemen hebben?
En al die problemen had je bij de mixer zodra je die nieuw de doos uit haalde, of ontstonden ze pas later?

Ik zie hier wel dat er in 2004 problemen zijn geweest met lekkend geluid en bijgeluiden met het knipperen van de LCD display.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 349
25-6-2009 19:11
Enorme kick voor dit topic! Ik heb sinds vandaag ook een Nuo 5 (via de 2e handse weg), leuk ding! Maar toen ik net thuis was, viel me op dat van 2 kanalen de mid- en low pots wel érg los zaten, ik kon er gewoon mee heen en weer wiebelen! Ik heb er dus net de bovenplaat vanaf geschroefd en mij viel op dat bij die 4 pots het plastic rondje dat rond de pot zit gewoon los zit. Voor de duidelijkheid: tussen het chassis en de potmeter zit een plastic rondje. Bij de andere kanalen kan ik dat er niet uit halen (heb nog geen geweld/tangen geprobeerd), maar bij de 4 losse wel. Ik kan de 4 losse er volgens mij ook niet in klikken/schroeven.

Wie o wie heeft een oplossing?
Ook hier kan úw reclame staan!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
25-6-2009 19:51

djtim schreef:

Enorme kick voor dit topic! Ik heb sinds vandaag ook een Nuo 5 (via de 2e handse weg), leuk ding! Maar toen ik net thuis was, viel me op dat van 2 kanalen de mid- en low pots wel érg los zaten, ik kon er gewoon mee heen en weer wiebelen! Ik heb er dus net de bovenplaat vanaf geschroefd en mij viel op dat bij die 4 pots het plastic rondje dat rond de pot zit gewoon los zit. Voor de duidelijkheid: tussen het chassis en de potmeter zit een plastic rondje. Bij de andere kanalen kan ik dat er niet uit halen (heb nog geen geweld/tangen geprobeerd), maar bij de 4 losse wel. Ik kan de 4 losse er volgens mij ook niet in klikken/schroeven.

Wie o wie heeft een oplossing?
Eerste oplossing is: DE STAAT van een product controleren vóór aanschaf!
De 2e oplossing is: Als de potmeters verder nog goed zijn kun je overwegen de busjes te verplaatsen naar regelaars die amper gebruikt worden. Als zelfs het subpaneel uitgelubberd is (ja, heb het gezien...) dan is de mixer van iemand geweest die een techniek had waar de honden geen brood van lusten. In dat geval kun je nog overwegen de busjes vast te lijmen (en daar houdt het dan ook wel mee op).

De busjes vangen de klappen op, veroorzaakt door onkundig gebruik. Je ziet dat ze goed hun werk gedaan hebben (want zonder die busjes waren de potjes wellicht al lang naar de "knoppen" geweest)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 349
25-6-2009 22:39
Tja, die eerste tip is uiteraard de beste. Ik heb net met de verkoper contact op genomen, hij vertelde mij dat hij met z'n stofzuiger over de mixer was gegaan voordat hij 'm verzond. Daarbij heeft hij de ringetjes opgezogen. Ik neem morgen contact op met Ecler om te kijken of die ringetjes los te krijgen zijn, en hopelijk is dat de oplossing. Anders heb ik er nog wel vertrouwen in dat de verkoper het netjes oplost met mij.
Ook hier kan úw reclame staan!
PhydomiRStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2010
Laatste: 15-2-2010
Berichten: 2
14-2-2010 16:16
Aangezien mijn topic gesloten werd dan maar even hier verder:

Vandaag is mijn Nuo 5 gestopt met werken. Er kwam een harde knal uit en de stoppen vlogen er uit. Hij is inmiddels 3,5 jaar oud dus er zal wel geen garantie meer opzitten. Zodoende heb ik de onderkant even los geschroefd en ben er zo achter gekomen dat de voeding opgeblazen is. Op die printplaat zit een grote zwarte vlek. Kabels er naar toe lijken nog wel goed. Geen schroei of brand plekken op kunnen vinden.

Heeft iemand hier toevallig enig idee wat het repareren van dit zou gaan kosten?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
14-2-2010 16:44
Van wat ik begrepen heb trad het probleem met de voeding met name op bij de eerste batch NUO's 5. De in Nederland bij een officiële Ecler dealer aangeschafte NUO 5 mixers zijn destijds door de importeur teruggeroepen voor reparatie. Neemt niet weg dat ik daarna met mijn NUO 5 tijdens een snoeihete zomer precies hetzelfde akkefietje heb gehad als jij omschrijft (harde knal, stop eruit, NUO stuk). Mijn NUO 5 was bij New-Line aangeschaft en binnen garantie hersteld.

Contact opnemen met je dealer dus. Als je mixer bij een officiële Nederlandse Ecler dealer is aangeschaft, én het probleem is veroorzaakt door het voedingsprobleem waarover je een stukje terug in dit topic hebt kunnen lezen, zou je om coulance kunnen vragen.
PhydomiRStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2010
Laatste: 15-2-2010
Berichten: 2
14-2-2010 17:26
Dat is wel goed om te weten. Mijn Nuo 5 komt ook hier bij New-Line vandaan.

Dan handiger om eerst even via de officiële weg met jullie contact op te nemen?
Hij is trouwens gemaakt in Maart en gekocht in mei 2006.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)