Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 61 van 80)
Moderator(s): Dré
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
31-10-2006 22:40
Dan praat je toch we over de witten verlichting zonder pictogrammen.
Want alle noodverlichting net pictogrammen, moeten 24/7 een staan.
Er zit dan 2 lampen in.
1 Brand altijd, (zolang er normalen vaste spanning opstaat)
2 Brand op het moment dat de vaste spanninge weg valt, deze schakkeld dan over op een soort van accu. deze accu moet het het half uur volhouden. (volgens de voorschriften)

Gezien dat ik op mij werk nu weer steeds meer opdrachten krijg om bij bedrijven meer noodverlichting te gaan plaatsen. Merk je toch weer dat de regels weer zijn aangescherpt op dat punt, en dat er ook meer gecontroleerd word.

in mijn ogen geen slechten zaak.
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
31-10-2006 22:55
Helaas is de praktijk zo dat de lampjes niet altijd aanwezig zijn/branden....
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
1-11-2006 07:22
Mijn slechte ervaring razz :p
2 weken geleden grote musical gedraaid in de gymzaal van onze school. Alles grootst aangepakt met grote tribune en een flinke carré.
De avond van de 1e voorstelling. Licht in de gymzaal wil niet uit (tl licht wel te verstaan). Vanalles geprobeerd, maar niets mocht baten. Toen maar de 'de grote hendel' omgehaald. Alles wat in de gymzaal, of in de buurt van de gymzaal zat, was gelijk spanningsloos. Het licht in de gymzaal was ook eindelijk uit, en de noodverlichting sprong netjes aan.

Helaas zat ook de regie zat zonder spanning.

Dus hendel weer omhalen, regie blij, en als extra'tje ging het licht in de gymzaal (TL licht) ook weer aan. Toen maar de stoppen eruit gedraaid, en die van de regie laten zitten wink ;)
Tijdens het omhalen van de hendel, kreeg de regie ook ineens spanning. Geluidsboard was hier om de een of andere reden niet blij mee, want de fantoom voeding was niet meer in te schakelen. Aangezien er alleen 48v microfoons werden gebruikt, moest er dus snel een andere tafel worden gehaald.

Dit alles, toen het publiek al in de zaal zat. Het meest zenuwslopende half uurtje van me schoolcariere wink ;)

Uiteindelijk was een niet goed werkend Relais de boosdoener. Advies van de electromonteur: ''Als het licht niet uit wilt, dan moet je een flinke tik op het relais geven''
Oké, dat werkte prima, en de rest van de voorstellingen ging ook vlekkeloos wink ;)
Althans
Na de 3e voorstelling stopte de rookmachine ermee, maar gelukkig hadden we binnen een uurtje een nieuwe.
(André, nog bedankt dat je het motortje voor een Z-300 hebt toegevoegd aan de webshop, de machine werkt weer prima wink ;) )
De laatste doet het licht uit
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
1-11-2006 09:21
En je kwam niet van te voren op de gedachte om even je opstelling te testen wink ;)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
1-11-2006 09:37

mark_dabomb schreef:

En je kwam niet van te voren op de gedachte om even je opstelling te testen wink ;)
Zo te lezen lag het probleem bij een onverwachts niet-werkende lichtknop voor de zaal en totaal niet bij de (tijdelijke) opstelling..

Maar, zomaar de stroom af en weer ergens op kwakken, zeker waar gevoelige apparatuur als mengtafels staan, zou ik voortaan maar niet meer doen. Apparatuur netjes uitzetten en dan de stroom eraf halen.
Light Image
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
1-11-2006 10:37
Weet niet precies wat zich daar afspeelde bij de regie, maar er is in ieder geval gezegt dat overal de stekker eruit moest. Wellicht zijn ze 1 stekker vergeten? Geen idee, geluidsboard was in iedergeval erg vreemd aan het doen na het herstellen van de spanning.

Natuurlijk is de opstelling uitvoerig getest. Alle dimmers hadden nergens last van, want de krachtstroom kwam ergens anders vandaan, dus dat had niets met de spanning in de gymzaal te maken.

Dat het relais bleef hangen, was totaal onverwacht.
De laatste doet het licht uit
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
1-11-2006 12:46

jadjong schreef:

Bij ons moeten ze 24/7 branden, er kan immers ook brand uitbreken wanneer er nog wel spanning is maar geen licht.
Same here. Ik heb nog wel geinformeerd of ik de noodverlichting (in de showroom) mee mocht dimmen met het omgevingslicht. Er schenen wat mogelijkheden MAAR ook beperkingen te zijn.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjdimiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 25-1-2004
Laatste: 22-4-2014
Berichten: 209
10-11-2006 07:22
Op een feestje, toen de rechterspeler ineens blokkeerde...

En op dat zelfde feestje, ik was een tamelijk kort liedje aan het draaien, en het was bijna gedaan. Maar ik had nog GEEN ander liedje in de rechterspeler... Dus ik moest héél even snel zijn anders had ik een "zwart gat" shocked 8Olaugh :D.
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
10-11-2006 12:01

djdimi schreef:

Op een feestje, toen de rechterspeler ineens blokkeerde...

En op dat zelfde feestje, ik was een tamelijk kort liedje aan het draaien, en het was bijna gedaan. Maar ik had nog GEEN ander liedje in de rechterspeler... Dus ik moest héél even snel zijn anders had ik een "zwart gat" shocked 8Olaugh :D.
K denk dat iedereen dat wel eens heeft gehad ashamed :$ shut up :X
Meh me lêpke!!!
GreupStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2004
Laatste: 15-5-2021
Berichten: 34
10-11-2006 14:03
Mijn slechste ervaring, en dat zijn er eigenlijk niet zo veel heeft gister plaats gevonden.
Een onderbouw feestje voor een klein aantal personen ( ik schat op 200 ). Absoluut geen moeilijk klusje dus.

Wegens omstandigheden ( o.a budgetair) had ik besloten om voor deze klus een geluidsinstalatie in te huren bij een andere verhuurder dan mijn standaard verhuurder.
Dit was de grootste fout die ik had kunnen maken.

Ik ben om 6 uur begonnen met opbouwen. De 6 boxen die ik bij me had even uit hun hoezen gehaald, en daar kwam probleem nummer 1. I.p.v 4 subjes en 2 topjes hebben de heren mij 3 subjes en 3 topjes mee gegeven. De verhuurder was inmiddels al niet meer te bereiken (Iets wat bij mijn standaard verhuurder wel altijd kan).

Naja,. Dan maar spelen op 2 topjes en 3 subjes. De versterker die hiervoor gebruikt werdt was een ad 2404 icm met een dbx driverrack PA. Vervolgens, toen het feest al z'n 3.5 uur aan de gang was hoorde ik een knalletje. De kant van mijn subjes op de versterker was uitgevallen. Gelukkig had ik nog maar 30 min op de klok.

Het publiek heeft hier slechts het minimale van gemerkt. De topjes bleven vrolijk doorspelen, en er zijn dus geen stiltes geweest. Ik heb even gedacht om de versterker die ik bij mij had voor de monitor te gaan gebruiken om 2 subjes dat laatste half uurtje te gaan versterken. Uiteindelijk heb ik besloten dit niet te doen vanwege het feit dat er niet zo denderend veel mensen meer in de zaal waren en het geluid nog steeds "acceptabel" was.

Dit was de eerste keer in mijn leven dat er echt iets mis is gegaan Tijdens 1 van mijn shows, ( terwijl ik er toch echt al wel een behoorlijk aantal gehad heb)

Nu is het even afwachten hoe dit verder zal verlopen met de desbetreffende verhuurder.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)