hoe te beginnen met een cd/vinyl collectie
(53 reacties. Pagina 6 van 6)Moderator(s): Dré
Infected SoundsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-2-2004 Laatste: 18-3-2008 Berichten: 295 | 6-12-2004 18:05 |
@Sylvia: wat bedoel je met 'pluggen'? | |
Thanx Dré ! | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 6-12-2004 19:53 |
Pluggen is nieuwe nummers of artiesten bewust op bepaalde momenten draaien, bij voorkeur tussen zeer populaire en bekende nummers in en op een "hot" tijdstip, teneinde het nummer tot een hit te maken. Gebeurt in clubs, maar ook op de radio en tv bijvoorbeeld. | |
TeknoknightsStandaard Lid Uit: België Sinds: 23-2-2004 Laatste: 26-9-2017 Berichten: 571 | 10-12-2004 21:25 |
sylvia schreef: Kun je niet ergens eens een uur of wat draaien, tijdens de set van een andere dj? Zo ben ik in ieder geval wel begonnen, en een uur is lang zat als je vrij onervaren bent, maar wel genoeg om te iets leren van het gedrag van dansende massa's (want dat je massa's op de vloer krijgt, dat staat vast natuurlijk ).1. Er wordt binnen een maand of twee-drie een funweek georganiseerd op onze school, met over de middag telkens een andere muziekstijl. Dit omvat: een dag techno, R&B/hiphop, rock (van een band)en een dag klassiekers. Ze hebben aan mij gevraagd of ik geen zin had om een technosetje in elkaar te steken. (er zijn op heel de school maar 2 dj's en die andere is een R&B dj) 2. Per toeval vroegen enkele vage kenissen vanuit de gemeente aan mij of ik niet eens wilde komen draaien in het plaatselijke jeugdhuis. Daar zit elk weekend zo'n honderd man en ook een installatie is aanwezig. Naar het schijnt zit het daar vol met technoliefhebbers. Er loopt ook daar echter geen enkele dj rond waardoor het nooit verder komt dan gewoon start-stop "mixen". (met start-stop mixen bedoel ik gewoon het ene nummer starten wanneer het ander eindigt eigenlijk... dus geen start-stopmix waar grondig over nagedacht is) In feite twee kansen die ik met beide handen aan moet grijpen om ook eens te kijken of mijn draaitechniek het wel goed doet buiten mijn persoonlijke mixroom. Greetz | |
Jumping is not a crime. It's just hilarious. | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 11-12-2004 15:47 |
Lijkt me een heel erg goed idee. Gewoon doen en eens kijken hoe het je bevalt, wat voor muziek er aanslaat etc. Ik geloof dat deze manier om aan je carrière te gaan bouwen altijd nog een stuk beter werkt dan jarenlang thuis pielen, je mixjes op een site plempen en wachten op de hoofdprijs die niet komen gaat. Ben benieuwd. | |