Forum > Geluid

Stanton DJ Pro 2000

(70 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-3-2005 12:45
Maar, dit was toch niet de eerste koptelefoon die het onder jouw poezelige handjes heeft begeven?

Succes met het oplappen van deze. Ga gewoon rustig aan sparen voor een Sennheiser HD25, die is Teknoknights-proof, zeker weten.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
30-3-2005 14:07
Is niet de eerste..
Heb 2 jaar! (jaja, bijna 2,5 jaar zelfs) met een jb systems van 15 euro gedaan.
Die constructie is redelijk zwak dus feliciteer me maar laugh :D
Twee jaar is best lang voor dagelijks gebruik van koptelefoon + dat ding ging het laatste jaar tamelijk veel mee naar feestjes.

Bedankt voor je tip. Ik zal dat ding eens testen!
Groetn
oh: wisten jullie dat dj Rush ook redelijk veel een stanton dj2000S gebruikt?!
Heb dat daarnet per toeval ontdekt op paar foto's.
voor de niet-gelovigen => https://www.pro-jekt.be => pictures => summer party => page5
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
30-3-2005 17:01
Teknoknights je gaat toch niet zeggen dat je mijn mooie ex koptelefoon nou al gesloopt hebt he? happy :)
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
30-3-2005 19:02

teknoknights schreef:

Mja Dré... ik kan heel goed geloven dat je soms rare verhalen te horen krijgt en zo...
En ik ga ook niet zeggen van mezelf dat ik nooit iets doe met mijn spullen die eigenlijk niet zo goed is... Maar ik weet wel van mezelf (en dat hoeven jullie niet te geloven) dat ik heel goed omgesprongen ben met die koptelefoon en dat ie toch lichte beschadigingen vertoont door mijn gebruik. Dan kan ik toch wel oordelen (ook voor mezelf) dat ik liever een koptelefoon zie met een iets sterkere constructie.
Ach je hebt gewoon gelijk. Geen discussie mogelijk. Ik heb precies hetzelfde. (maar ik wist dat de HP ooit kapot zou gaan dus mij hoor je niet klagen. Het is en blijft een instapmodel.

Maar toch lullig hoor. (moeilijker met doorverkopen)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
30-3-2005 19:55

Tribal Chef schreef:

Teknoknights je gaat toch niet zeggen dat je mijn mooie ex koptelefoon nou al gesloopt hebt he? happy :)
Haha laugh :D stuk is ie zeker niet.
Enkel een redelijke haarscheur en die hoekjes die toch veel te makkelijk afbreken.
Jou treft allesinds geen schuld, want bij het in ontvangst nemen waren allesinds die hoekjes er niet af en die haarscheur was er volgens mij ook niet wink ;)
Ik denk dat ik toch een (iets geweldigere) methode moet handhaven dan de normale deejay? Nu ja;. maak binnenkort een filmpje terwijl ik mix dus dan zien jullie 't wel wat ik fout doe laugh :D

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
10-4-2005 19:22
*update*

Hoekjes begonnen de laatste week toch wel flink verder te scheuren en ook het haarscheurtje werd er niet kleiner op. Nogmaals: voorzichtiger als nu zou geforceerd voorzichtig zijn.. en da's ook echt geen zicht op feestjes of zo... Vandaar mijn "herstel-verstevigings-plan" waarover ik al gesproken had.

Stap 1:
Waar de haarscheur het ergst is, drukte ik voorzichtig een beetje op de ene kant van het scheurtje. Vervolgens enkele druppels alleslijm opgedaan en enkele minuten stevig aangedrukt. Resultaat: zit weer lekker vast... De overige restjes mooi schoongeveegd.

Stap 2:
Zwarte ducktape (breedte 1,7 cm) genomen en een schaar. Aan beide kanten van de hoofdbeugel (vlak naast de steunkussentjes die onderaan zitten) een keer of zes weg en weer gedraaid zodat de kleur zwart (van mijn kleeflint) mooi aansluit tegenover de kleur van de beugel vanboven (ook zwart dus) Vervolgens ook de stukjes kleefband die elkaar een milimeter overlapten, mooi bijgewerkt met een breekmes.

* overige info bij deze stap:

a)vergeet niet om de kleefband zeer hard aan te trekken zodat je het echt wel over de hoekjes en over de beugel spant.

b) snijd niet te diep met je breekmes, anders maak je lelijke sneetjes in de beugel. Gewoon rustig laten glijden.

c) je stopt met kleefband draaien op het punt onderaan. Niet in de helft maar drie vierden onderaan. Op die manier is de naad totaal niet zichtbaar maar toch vrij stevig. (wanneer je dat in de helft onderaan zou doen kan ie veel makkelijker loskomen door gebruik)

Conclusie:

1) iemand die de hoofdtelefoon niet kent zal het nooit merken. Iemand die de hoofdtelefoon kent zal het ook niet merken wanneer hij er niet op let.

2) Ik durf nu tenminste beetje gewoon doen ermee en moet ook niet meer constant bang zijn hoe ver het scheurtje al is of wanneer de hoekjes gaan kraken.

3) Op party's waar de duisternis en de lichten spelen kan gewoon niemand het zien. Ook niet de dj die naast je staat.

4) het heeft wel een stoer imago... Je verzetten tegen de consumptie maatschappij en zelf je koptelefoon verstevigen. Als iemand er al op zou letten en het al zou zien, dan weten ze tenminste dat je dat ding gebruikt sneaky :V

5) De dj2000 is een echte hype onder de dj's die geen klein fortuin willen besteden aan hun hoofdtelefoon. Daarom komt het ook vaak voor dat je op een avond zeker drie dj's over de vloer krijgt met dezelfde koptelefoon. Op die manier weet ik altijd welke de mijne is wink ;) (want haarscheurtjes hebben ze toch bijna allemaal laugh :D )

Zo... het is eigenlijk de moeite niet;; maar als ik m'n digitale fototoestel bij de hand heb; neem ik wat foto's.. om jullie ervan te overtuigen dat mijn operatie wel degelijk proper gelukt is razz :p

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
10-4-2005 19:47
He, nu ik alles lees over die afgebroken hoekjes kon ik het niet laten om bij mij zelf te kijken... En ja hoor, bij mij is het ook afgebroken (nooit gemerkt trouwens) had ik dit topic maar niet gelezen laugh :D
I Love House Music!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
11-4-2005 19:17
hierboven staat het wondermiddel wink ;)
Wel goed aanspannen hé, die tape... anders heeft het geen zin razz :p
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Flapske_kortStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2003
Laatste: 23-1-2008
Berichten: 7
13-4-2005 12:05
@teknoknights

Heb je al foto's kunnen maken van je creatie?
Zo ja, zou ze graag gepost willen zien op het forum.
Zo niet, als de donder foto's maken dan sneaky :V .

Had het liefst deze post niet gelezen. Nu zie ik opeens mankementen aan de headphone, die ik eerst niet had opgemerkt.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
19-4-2005 18:20
Heb nog geen foto's. Ik ga er ook niet persee maken daarvoor maar als ik er nog eens online zet zal ik eraan denken. Het is immers maar een gewoon eenvoudig zwart plaklint. Nu al een week an half in gebruik zo en het bevalt me wel. Heb nog niets moeten herplakken. (wel heeel hard aanspannen dat plaklint wink ;) )

Als ik foto's heb zet ik zeker een linkje,
groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)