Forum > Algemeen Forum

Hoe zijn jullie aan jullie budget gekomen om...

(178 reacties. Pagina 6 van 18)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
19-5-2004 12:07
verdien 180 euro in de maand met werken op zaterdag,
maar daar betaal ik m'n auto en alles wat daar bijkomt/ingaat van.
En een beetje voor het uitgaan..

Verdien met de band ook een leuk zakcentje, maar zwaar verdienstelijk is het nog niet (zou de belastingdienst ook niet leuk vinden wink ;))

Het echte sparen doe ik van men vakantiewerk, meestal 2 maanden per zomervakantie, en af en toe nog een weekje tussendoor. Kan ik men studie van betalen, en wat leuke dingen doen. (vorig jaar was het goed voor men Flightcases, en van de belastingteruggaaf heb ik mijn xone:32 aangeschaft happy :))

Mark.
DJ JusStandaard Lid
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
19-5-2004 14:09
Als ik die bedragen van sigaretten zie ben ik ook altijd wel blij dat ik niet rook... haha, goeie manier om niet te roken: begin een drive in show razz :p heb je er gewoon het geld niet voor wink ;) op mijn leeftijd dan, haha, nee, maar ik hoef ook niet te roken, ik heb een andere verslaving, TWIX!! haha, stuk goedkoper, stuk lekkerder, en stuk gezonder laugh :D

maar even serieus, als je echt wil beginnen zul je toch (helemaal op 15/16 jarige leeftijd) dingen op moeten geven... ik denk dat dat het enige is wat je kan doen, lekker werk blijve doen wat je al doet, en dat geld niet aan stomme dinge uitgeven happy :)
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
19-5-2004 14:17
Flauwe opmerking (voordat ik hier allemaal relaties naar de knoppen help wink ;)): Maak het uit met je vriend (in) razz :p scheelt serieus een hoop geld wink ;)
Verder moet je ook (en ik weet dat het moeilijk is) je telefoonkosten eens in de hand proberen te houden. scheelt makkelijk 150 per jaar :S
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Mr_jowsStandaard Lid
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
19-5-2004 14:33

big bang schreef:

Flauwe opmerking (voordat ik hier allemaal relaties naar de knoppen help wink ;)): Maak het uit met je vriend (in) razz :p scheelt serieus een hoop geld wink ;)
Verder moet je ook (en ik weet dat het moeilijk is) je telefoonkosten eens in de hand proberen te houden. scheelt makkelijk 150 per jaar :S
Gewoon werken!! 150 euro is 4 zaterdagen werken voor veel hier. Onzin dus. Vriendin klopt ook niet, tenzij je zo'n iemand bent die alles voor je vriendin betaalt. Die fout heb ik ook meerdere malen gemaakt.... NOOIT MEER DUS! Zeker als ze zelf ook werkt(en).

Ik heb zelf al heel erg lang een abonnement (vanaf mijn 17e). Nooit problemen gehad (ruim 450 euro op jaarbasis). Nogmaals, maak eens een begroting van je inkomsten en uitgaven op papier. Maak dan onderscheid tussen ECHT belangrijk en NIET belangrijk maar LEUK.

ECHT belangrijk zouden kunnen zijn:

- Eten / drinken
- Benzine
- Telefoonabonnement
- Uitgaan (gebasseerd op 2 zaterdagen)
- Onderhoud aan auto / scooter (maandelijks wegzetten)
- Platen kopen

NIET belangrijk maar leuk
- Platen kopen (kan ook iets minder kopen als je krap zit).
- Nieuw mengpaneel kopen (kun je namelijk ook voor sparen).
- Uitgaan (jaja, je kan ook 'thuis' uitgaan. Kratje bier + fles drank kopen en je bent stukken goedkoper uit).

Zo kun je toch wel een beetje schatten wat je nu uitgeeft per maand en wat je beter anders kunt gaan doen. Dit doe ik als het ware uit mijn hoofd. Misschien is het voor jezelf eens handig om het op papier te zetten. Koop sowieso nooooooooit iets voordat je daadwerkelijk het geld ervoor hebt (en dan bedoel ik dat je erna krap moet gaan zitten).

Just a tip!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJDarknessStandaard Lid
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
27-5-2004 17:48
ik heb 5 jaar geleden toen ik nog 12 was een feest gegeven voor mn verjaardag. Van het geld wat ik hier mee heb verdien (100 gulden) heb ik mn eerste mengpaneeltje gekocht. 2 hifi cd spelers ernaast voor iest van 40 gulden op de kop getikt.
dit was natuurlijk niet wijs dus heb ik de voorkantjes er van af gesloopt en deze als losse bedienigs panelen gebruikt.
Ging super!!

Maja naar een tijdje wil je toch mixen. dus wat doe je.....
je neemt een computer die toch niets staat te doen. zet daar iest van pcdj op. en je kunt mixen en downe lekker goed koop.

de mixer die ik had gekocht was aan vervaning toe dus ik halverwege de zomer vakantie van yhet vakantie geld een behringer dx 500 gekocht.

Deze staat er nu nog steeds.
Aangezien je ouder wordt ga je meer verdienen. Dus kun je gauwer betere en mooiere dingen kopen. ik verdien nu rond de 60 a 75 euro per weekend voor 10 uur werk!!
dat is in de maand dus bes redelijk!
Er zijn nu dan ook 2 toplaoders van gemninei (CDJ 20 ) bijgekomen.

Heb nu een redelijk basis setje. Alleen nu nog sparen voor mixvibes digital vinyl system.
en dan kan ik met de tijdcode plaatjes aan de slag!!!
Where words fail, music speaks :D
DacideStandaard Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
28-5-2004 15:16
Ik had de eerste plannen om djgear aan te schaffen, 6 jaar geleden al.
Nu heb ik pas het geld bij elkaar.

Wel op een alternatieve manier. Mijn oma zit momenteel in zo'n verpleeghuis en aangezien ooit de wetten veranderd worden waardoor haar budget naar de zorginstelling verdwijnt. Heeft ze alvast vroegtijdig haar budge verdeelt onder familieleden. Zodoende heb ik 2000 euro van ahar gekregen.

Ga overigens pas over een maand de djgear aanschaffen voor 2150 euro ongeveer.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DjFxStandaard Lid
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
30-5-2004 11:58
Of dit al gezegt is weet ik niet heb niet alle pages gelezen wink ;)

Ik zou gewoon wat klusjes gaan op knappen (in je fam./buurt/ouders etc)
vraag hier wat geld voor
Ik die klusjes hier in huis hier voor krijg ik zeg ma elke week uit betaald, + dat we naar Rot'dam gaan voor apparatuur :)

Groetjes

Dj Fx
Timo-TStandaard Lid
Sinds: 11-4-2004
Laatste: 31-5-2004
30-5-2004 12:53
Zo`n 40 euro per week.

-Folderwijk +/- 10 euro
-8 uur werken in kassen, 3,50 per uur
-een paar euro zakgeld

In de zomer wil ik 2 AM PSX`s kopen, dus dat word ook doorwerken in de zomervakantie.

(Ik ben 14)
DjFxStandaard Lid
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
2-6-2004 11:38
40 euro p/w jezus

ff alles bij elkaar optellen van mij
ik kom op 50 euro per maand (incl. zakgeld)

Ma goed ik verdien wel t meeste van mijn school van de kinderen (ben 12 jr.)
Tribal ChefStandaard Lid
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
2-6-2004 12:34
Ik verdien gelukkig een royaal maandloon van 1750€ in de maand laugh :D
daardoor kan lekker doen en laten waar ik zin in heb, alleen het nadeel, des te meer je verdient, des te meer je gaat opmaken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)