Forum > Newbie Forum

Licht en geluid voor film

(65 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
MarijeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2004
Laatste: 19-4-2004
Berichten: 1
19-4-2004 17:52
Hoi allemaal,

Effe een vraagje, voor een documentaire heb ik vanalles en nog wat. Wat ik niet heb is een 'windkap' 'fluffy' of 'softy' of hoe die dingen ook heten. Ik ben opzoek naar eentje die je zo over zo'n lange dunne sennheiser mic kan schuiven. Heeft iemand enig idee in welke maten deze dingen bestaan? En hoe ik daaraan (in amsterdam) kan komen?

Alvast bedankt!!!

Marije laugh :D
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
19-4-2004 18:29
Ik heb er ook zo'n paar liggen.
Normaal hebben ze dat in elke dj-shop. (hier althans toch)
Als het voor een gewone micro is moet je vragen naar de standaard maat. Tenzij je het wilt voor een speld-micro'tje of voor een micro met zeer klein hoofdje.

Die dingen kosten trouwens niet zoveel.
6,5 euro voor 5 windkappen in alle kleurtjes van de regenboog wink ;)

Grtz
zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
29-4-2004 21:09
Kan iemand me vertellen waar ik een topic vind over
"hoe je een film moet maken + geluid van een set" want ik dacht dat ik het eens ergens had gezien maar vind het nu echt niet meer terug.

Greetz
Zyrax
(trefwoorden waren: sets / filmen / filmpjes / set)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
1-5-2004 12:46
Als je me mailt, wil ik je wel wat vertellen erover,
Me drive-in show ligt de komende tijd plat (sterker: ik stop ben ik bang, film is het gewoon bij mij...)

De film Heilig Bloed die we nu in eind Juli / begin Augustus gaan maken wordt een 90 minuten durende speelfilm, met sommige enkele "bekendere" acteurs als:

Kenneth Steffers (Zombiegore & Alpha 2.5)
Eric Hondebrink (gastrolletjes in GTST)
Rudy Nordhausen (Een Apart Diner)


De crew & cast bestaat uit een kleine 50 man, en je zult beslist meer erover horen. Bij interesse's, mailen of ik hou dit topic op de hoogte ervan..
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
1-5-2004 21:20
quote: Als je me mailt, wil ik je wel wat vertellen erover,

tegen mij?!

Greetz
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
1-5-2004 22:19

teknoknights schreef:

quote: Als je me mailt, wil ik je wel wat vertellen erover,

tegen mij?!

Greetz
Zyrax
Lucas eigenlijk, maar jij mag ook mailen hoor razz :p wink ;)
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
7-5-2004 18:41
ik zal het dan toch hier maar vragen.
Ik vraag me af of ik mijn CAPLIO RR1 kan aansluiten op m'n mengpaneel om geluid op te nemen. Weet iemand welke uitgangen ik hiervoor moet zoeken (op camera) + welke kabeltjes?

Greetz
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
9-5-2004 22:28
1 x bewerkt. Laatst door Big bang op 10-5-2004 10:59
waarschijnlijk heb je bij je camera wel een snoertje met daaraan ergens drie tulpstekkertjes (resp: rod geel en wit/zwart) waarmee je hem op de tv kunt aansluiten. de rode en de witte (of zwarte) zijn voor het geluid. met enig geknutsel kun je hem dus waarschijnlijk altijd wel aansluiten (ff een koppelstukkje eraan met waarschijnlijk een verlengkabeltje, geen soldeerwerk oid dus) Het singaal is bijna altij dline out.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
10-5-2004 10:36
Nee, hij wil geluid OPNEMEN. Dat kan niet op jouw manier, want dat is de line OUT. Je moet een line-in of mic-in moeten zoeken, en daar kun je dan gewoon opnemen. Maar het lijkt me raar dat dit niet in de handleiding staat.
Maar dat is MIJN mening...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
10-5-2004 10:57

Roytje schreef:

Nee, hij wil geluid OPNEMEN. Dat kan niet op jouw manier, want dat is de line OUT. Je moet een line-in of mic-in moeten zoeken, en daar kun je dan gewoon opnemen. Maar het lijkt me raar dat dit niet in de handleiding staat.
Oeps shocked 8O Verkeerd gelezen. Ik dacht dat hij het geluid wat hij had opgenomen met zijn camera weer appart op wou nemen op een computer ofzo, hij had het tenslotte over een uitgang op zijn camera.
Je moet in dit geval idd een ingang hebben, maar let wel op dat je dan niks overstuurd of iets dergelijks. meestal zijn de ingangen op zo'n handycam met een minijack uitgerust (en de uitgangen vaak ook btw mar dat terzijde) en zijn ze (meestal) groen gemarkeerd. Je hebt dan dus zo'n kabeltje nodig: www.new-line.nl/v/6020
Misschien kun je ff beter uitleggen wat je nu precies bedoelde... ...muziek e.d. voeg je n.l. meestal pas achteraf toe bij het knippen en plakken...
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)