Forum > Geluid

BEHRINGER B1800X set ? goed of niet

(92 reacties. Pagina 6 van 10)
Moderator(s): Dré
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
16-1-2004 16:24
Dré dit is geen grote set en bedoeld voor disco. Het vermogen telt, waardoor de toppen hoog af te filteren niet echt nodig is. Ik heb niet gezegd dat dat niet kan of niet goed is. Rekal, waarom blijf je steeds voor die crownversterker kiezen? Geef mij daar eens een goede reden voor. Voor disco is het niet aante raden om twee keer het RMS-vermogen van de speakers erop te zetten wat men hier ook zegt. Bij de Behringer kasten is het absoluut niet aan te raden. Vooral als je nog maar weinig ervaring hebt hiermee.

Een Behringer B1800X heeft een continu vermogen van 400 Watt bij 8 Ohm. Een Behringer Ep 2500 versterker levert 2 keer 550 Watt bij 8 Ohm, dat is dus meer dan genoeg vermogen voor je subs aan te sturen. Ee Behringer B1520 heeft een vermogen van 200 Watt bij 8 Ohm. En een Behringer EP1500 heeft een vermogen van 2 keer 280 Watt bij 8 Ohm. Meer dan genoegd dus om je toppen mee aan te sturen. Plus zit er een 30-50 hertz-filter op elke EP versterker welke je niet terug vindt op de crowns. Deze filter is bedoeld om utrasoon geluid weg te filteren. En zo de speakers minder te belasten waardoor ze meer vermogen kunnen geven. Waarom dus die crown? Plus de toppen hoeven in jouw geval niet gefilterd te worden boven de honderd hertz of je wilt het graag doen, dan doe je dat maar. Behringer CX3400 crossover is alles wat je nodig hebt.
Olé Olé heb nu ok AD!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
16-1-2004 19:11
Van dat gezever over die Crown versterker begin ik ondertussen wel behoorlijk genoeg te krijgen. En zeker van je ongenuanceerde beweringen in eerdere posts:
De crown xls is een minder goed gelukt budget aftreksel van crown gemaakt door een oem fabrikant in CHINA. Het is niet moeilijk om de prestaties van die amp te evenaren.
Tja wat ook telt is betrouwbaarheid en daar komt de crown dus ook weer minder goed in het daglicht
De Crown XLS-serie is een prima budgetamp voor een prima prijs. Plus met een betere naam dan Behringer, wat de restwaarde waarschijnlijk hoger zal blijken te zijn. En hoogstwaarschijnlijk met minder DOA's (zie elders op het forum). Dat niet iedereen altijd voor Behringer kiest zal je misschien verbazen, maar is wel een feit.

Svp stoppen met niet onderbouwde beweringen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ArjankippensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 20-2-2013
Berichten: 91
16-1-2004 19:40
Toch lijkt mij een ep 1500 vrij licht voor de toppen. Ik zou denk ik een EP2500 hiervoor nemen, zeker gezien het prijsverschil, die is niet groot voor heel wat meer vermogen.

Kun je ook 4 b1800x op 1 ep2500 zetten op 2 x 40hm? Op de behringer-side zeggen ze van wel. Micheal heb je dat al ooit geprobeert?
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
16-1-2004 19:47
1 x bewerkt. Laatst door Michael op 16-1-2004 19:48
Niks persoonlijks victor maar mijn beweringen zijn wel onderbouwd. Als je dat niet vindt het zij zo. Alleen staat het iedereen vrij om zijn mening te uiten en dat is precies wat ik doe. Jij mag de crown een fijne amp vinden ik van niet. Ik breng hier alleen mijn mening uit als ik ook achter mijn bewering sta, bevalt je dat niet pech gehad.
Bewijs mij van het tegendeel en ik leg me erbij neer. Nog een vraag: Heb jij een crown xls versterker of heb je er al eens intensief mee gewerkt?
Olé Olé heb nu ok AD!
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
16-1-2004 19:47

arjankippens schreef:

Toch lijkt mij een ep 1500 vrij licht voor de toppen. Ik zou denk ik een EP2500 hiervoor nemen, zeker gezien het prijsverschil, die is niet groot voor heel wat meer vermogen.
Misschien wel, maar ik denk dat een ep1500 weer veiliger is voor je toppen. (denk aan dat verhaal van Michael over zijn kapotte b1520's)
Door internet beperkt
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
16-1-2004 19:49
Stop vooral een ep-2500 achter je toppen en ga maar lekker blazen, veel plezier ermee maar kom niet aanzetten van dat ik je niet heb gewaarschuwd. Voor vier bassen gebruik ik of twee ep-2500´s of een c-audio pulse 21100 van 2x1100W bij 4 ohms. De ep´s kunnen meoiteloos vier bassen hebben en op 4 ohms werken, wat ook vaak weggaat is eens een setje van twee bassen en twee toppen met een ep-2500 (niet al mijn bassen hebben geen crossover meer).
Twee ohm kunnen ze wel hebben maar vol belast op langere termijn zullen ze niet halen en ik vrees dat er dan ook brokken van komen. Wat verwacht je voor dat geld, het is nou ook weer geen wonderamp wink ;).
Olé Olé heb nu ok AD!
ArjankippensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 20-2-2013
Berichten: 91
16-1-2004 20:02
ik denk alleen dat een ep1500 behoorlijk moet werken, waarom neem je dan geen ep2500 die je minder belast? Gaat dat 4 1800xen op een ep 2500?
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
16-1-2004 20:09

arjankippens schreef:

ik denk alleen dat een ep1500 behoorlijk moet werken, waarom neem je dan geen ep2500 die je minder belast? Gaat dat 4 1800xen op een ep 2500?
En dat kan die ep1500 goed hebben hoor. Als een amp het al begeeft bij een 8 ohm last en een paar clipjes... zou niet best zijn. Denk je trouwens dat je in het echt die discipline hebt om je versterker daadwerkelijk dat stukje zachter te houden als je publiek om meer roept??
Door internet beperkt
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
16-1-2004 20:13
Omdat bij een ep-2500 je de toppen naar grootmoe helpt en dat zeker. nouja ik heb er eentje mee opgeblazen. kapotte hoorn de ander leeft nog. Het is ook van de pot gerukt hoe men hier met versterkervermogen omgaat. De meeste mensen adviseren bij degelijk materiaal een versterker die juist wat meer vermogen heeft dan je speakers vooral bij langdurige belasting. Bij budget speakers moet je al helemaal uitkijken. meestal op party´s draait de dj helemaal tot de max en als dan die speakers zowat het dubbele voor de kiezen krijgen dan wat ze eigenlijk kunnen hebben voor een langere tijd dan iz het heel snel met ze gedaan maar dat wordt hier nooit bij gezegd. Bij de helft van de dancings en feesten waar ik kom wordt zo ver opengedraaid totdat het niet meer klinkt. en als je een grote headroom hebt dan moet je wel goed oppassen wanner het niet meer klintk want dan benje verkeerd bezig maar de meeste amatuers merken dit niet en dan heb je de brokken. Headroom is voornamelijk bedoeld voor muziek met veel dynamiek zoals bands en optredens. als je wekrt met micro´s en iemand schreeuwt eens goed is het fijn om wat headroom te hebben zodat het toch nog goed blijft klinken. Bij disco heb je niet zoveel nodig. Als je zes tot acht uur lang je set dubbel zoveel voert gaat het zeker mis. Maarja dat zegt men hier niet snel erbij angry.
Mijn advies en geloof me bij mij werkt dit meer dan optimaal:
B-1220 *2 op een ep-1500 (ik heb dan B-1520)
B-1800X *2 op een ep-2500

Wil je graag de crown pakken het zij zo. Ik heb er al genoeg woorden over vuilgemaakt zoals Victor al heeft aangegeven.

En kom nu aub niet aanzetten met speciale crossovers en limiters en processors want de gemiddelde drive-in heeft hier het geld niet voor of het verstand nog de kennis om hem goed te gebruiken.

Ps.: Victor ik weet niet of je msn hebt zo ja kun je me eens bijvoegen dan kunnen we eens hierover praten, heb daar echt geen moeite mee wink ;)
Olé Olé heb nu ok AD!
ArjankippensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 20-2-2013
Berichten: 91
16-1-2004 20:27
Dat ben ik met je eens micheal. 1 crossover is voldoende. Als je nu 4 b1800 x hebt, moet je er dan een derde versterker bij nemen?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)