Forum > Algemeen Forum

gear inbouwen - wat ideeen nodig

(115 reacties. Pagina 6 van 12)
Moderator(s): Dré
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
27-2-2004 21:52
ziet er goed uit, maar zoals ik hernu zie heb je aan die 2 zijkanten je draaitafels? Als dat zo is, lijkt me vrij lastig bedienen, maarja als jij het zo lekker vind werken.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
28-2-2004 00:08
valt op zich mee hoor, je moet een minimale afstand tussen je tt's afleggen, je kan alles vanuit 1 positie bedienen, dat was mijn uitgangspunt ;)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
5-3-2004 08:58
Chatposts verwijderd. Heren (Patrick vV, bekkielover), als jullie onderling dingen willen afspreken doe dat dan per mail. Dit is voor de rest van de forumleden zo oninteressant...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
5-3-2004 17:13
en gupy en sylvia, al wat opgeschoten?
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
5-3-2004 18:40
Uhh...niet echt.

Ik heb de computer er nu inzitten en de ophanging van apperatuur is ook al passend.
Dat was het eigenlijk wel. Dus het ziet er nog niet veel anders uit. sad :(

Ik werk er alleen maar in het weekend een paar uur aan. Nu heb ik morgen weer geen tijd.
Volgende week ook niet, dan ga ik bij onze Gijs Tettero in Hillegom op bezoek. Die krijgt dan mijn DJM-600 en de CDJ-12 kist. happy :)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-3-2004 20:02

QuincMan schreef:

en gupy en sylvia, al wat opgeschoten?
Ja! En daarom weinig online, want mijn dj-meubel wordt eveneens bureau annex computermeubel en mijn pc is nu losgekoppeld en geparkeerd in de badkamer.

Mijn projectje is dus niet zo spannend als dat van Gupy, want, zoals gezegd, wegens een vliegkistkoopje ga ik mijn apparatuur niet meer verzinken.

Ik heb vandaag een paar fotootjes gemaakt, maar zit nu achter een laptop zonder de juiste software. Dit weekeinde of begin volgende week post ik wel ergens het resultaat.

Ik heb trouwens de ganse tent bij elkaar gemopperd wegens chronisch gebrek aan ruimte tijdens het klussen. Ik kan potdomme mijn kont niet keren in die kamer. Later als ik groot ben wil ik een papa met een werkplaats.
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
5-3-2004 22:12
Heerlijk wat voel ik mij verbonden met dit onderwerp. Sylvia heeft mijn fc's gekocht en is bezig met een nieuw dj-meubel. Ik heb van Gupy zijn DJM-600 en fc gekocht en ook hij is op zijn beurt met een nieuw meubel bezig. En dan ben ik ook nog bezig. Eerst naar Ikea geweest, toen een hoop erin gezaagd, zodat het WEL mooi werd. En nu begint mijn plek voor mijn setje eindelijk vorm te krijgen. Foto's volgen binnen kort.

to Quincman: Ziet er heel vet uit die animatie. Ik heb met oud&nieuw in de lichtfabriek gedraaid ook met een halfrond meubel, werkt erg fijn. Alles lekker dichtbij. Het is vooral handig als je zowel met toploaders als draaitafels werkt. Want meestal staan alles in een rijtje en in het ergste geval de cdj-1000's (voor minder doe ik het niet :P) helemaal aan de buitenkant. In dat geval loop je je echt een breuk van de één naar de ander. Dus rond meubel is zeker in zo'n geval helemaal top!
gise...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-3-2004 09:50

gijstettero schreef:

Heerlijk wat voel ik mij verbonden met dit onderwerp. Sylvia heeft mijn fc's gekocht en is bezig met een nieuw dj-meubel. Ik heb van Gupy zijn DJM-600 en fc gekocht en ook hij is op zijn beurt met een nieuw meubel bezig. En dan ben ik ook nog bezig. Eerst naar Ikea geweest, toen een hoop erin gezaagd, zodat het WEL mooi werd. En nu begint mijn plek voor mijn setje eindelijk vorm te krijgen. Foto's volgen binnen kort.
Lol, de heilige drie-eenheid aan het klussen.

Maar, jij hebt dus een standaard-iets bij Ikea gekocht? Doe eens de naam van het meubelstuk. Er zijn hier wel eens wat n00bs voorbij gekomen die wilden weten of je iets kant-en-klaars kunt kopen. Ik ben wel benieuwd waar je mee thuis bent gekomen en hoe hard eraan gezaagd moest worden.

Ik ga zo gaten boren voor de snoeren, beetje schuren en de eerste laag bikkelharde vloerlak op het hout smeren...en stofzuigen. (Mijn hele huis is inmiddels vergeven van het zaagsel; gangen, trappen, wc, ik word er niet goed van.)
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
6-3-2004 10:53
nou voor dat kant en klaar gedoe heb ik misschien wel een tip:

Als je een Slant-a-like case hebt, koop een badkamer meubel (of iets lagers, zolang het geheel maar opje favoriete hoogte komt ;)), en zet daar je case op. Lekkre simpel, niet moeilijk doen.

Wil je alles uit flightcases hebben, of vind je en badkamermeubel niet handig: hang een werkblad aan de muur. zet er eventueel nog extra poten onder. En je hebt weer een meubel...
GijstetteroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2002
Laatste: 24-5-2007
Berichten: 116
7-3-2004 19:11

sylvia schreef:

Maar, jij hebt dus een standaard-iets bij Ikea gekocht? Doe eens de naam van het meubelstuk. Er zijn hier wel eens wat n00bs voorbij gekomen die wilden weten of je iets kant-en-klaars kunt kopen. Ik ben wel benieuwd waar je mee thuis bent gekomen en hoe hard eraan gezaagd moest worden.
Nou kant-en-klaar is het natuurlijk nooit bij ikea, je moet eerst even met de zweedse schroefjes aan de gang. Ik heb bij ikea een IVAR wandkast gekocht. Deze kast kan je helemaal naar eigen wens bouwen; hoogte, breedte, aantal planken enz. Ik heb gewoon een mooi concept gemaakt waar me dj-set op (voor mij) perfecte hoogte kan staan en ik de rest van mij zooi ook kwijt kan. Het enige probleem was dat de breedte tussen een staander maximaal 80 cm is, dus ik heb één staander eruit gezaagd en een steunbalk geplaatst. Hierdoor heb ik nu een werkblad van 160 cm!! Het onderstaande plaatje maakt dit verhaal duidelijk:

www.divinity.nl/zooi/tekening%20new%20dj-meubel%20jpg.gif

Mijn DJ-set komt dus in het midden. Verder komen er mooi lampen aan de muur en heb ik nog een kabelgoot ingebouwd. Niet heel ingewikkeld ingebouwd ofzo dus. Maar wel functioneel en zeker als je veel on-the-road bent, dan heb ik me setje binnen 2 minuten in de auto.
gise...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)