Forum > Muziek

Je eigen Mix opnemen en op CD-Branden

(70 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
20-1-2005 18:38
Ok... nu moet het me lukken.

=> Ik sta hier nu gewapend met computer waarop audacity geïnstalleerd is, + m'n hele installatie erop aangesloten. Alles ingesteld volgens de tutorial van Reind (aboutdj.nl) maar ik heb toch nog volgend probleempje die ik kost wat kost wil oplossen:

::: Ik heb alles uit de tutorial netjes ingesteld zoals het moest maar 1 ding snap ik niet. Je moet ergens via een zip of zo lame zippen en unzippen? Wel, ik heb het gewoon via de link gedaan die op de eerste pagina stond maar dit lukt aan geen kanten. Wanneer ik immers wil via voorkeuren lame openen gebeurt er niets (via bibliotheek ..) Kan iemand mij uitleggen hoe ik eenvoudig lame op een goede manier installeer?

Groetn & bedankt
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
22-1-2005 11:50
Hier zou je het mee moeten kunnen doen wink ;)
Thanx Dré !
23-1-2005 00:11
Bedankt.. heb 'm gedownload en zo.. en ging allemaal,
maar wanneer ik 'm via de bibliotheek van audacity open zegt hij dat de mp3-blablabla niet kan worden gevonden.

:(

Groetn
DJ MunchStandaard Lid
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 22-10-2008
23-1-2005 10:15
Na heel de topic te hebben gelezen heb ik gezien dat niemand iTunes heeft vermeld.
( Dit is er nu ook voor pc moest je het nog niet weten )
Je kunt niet opnemen ofzo maar het is wel een zeer gebruiksvriendelijk programma om
WAV naar MP3 om te zetten. Dat doe ik toch altijd na men mix in Traktor DJ, en dan branden maar.

1 Vraagje over Traktor DJ : Als ik een mix van 7 minuten ofzo heb slaat hij dit op in 1, of 3
bestandjes, kan ik dit ergens afzetten of via een andere programma 1 van maken ?
ArmandoStandaard Lid
Sinds: 24-1-2005
Laatste: 24-1-2005
24-1-2005 12:13
Hier een berichtje van een beginneling in opnemen.
Wil dus mn mixjes opnemen maar heb een laptop en gaat dus moeilijk. Heb op zolder nog wel een stokoud pentium120 staan
die ik exclusief daarvoor kan gebruiken maar kan dat wel? Is de processor niet te langzaam??
Zit wel windows 98 op....
ArmandoStandaard Lid
Sinds: 24-1-2005
Laatste: 24-1-2005
24-1-2005 12:30
Oja, ik bedoel dus om Audacity te gebruiken....
16-2-2005 22:39
*** laagje stof eraf met de stofzuiger *** et voilà ...

=> Daarnet heb ik een mix opgenomen met audacity (jawel, het lijkt nu opeens allemaal te lukken) maar kom het volgende tegen:

1) af en toe (bij het afspelen) hoor ik zo'n akelig "tikje" door de speakers. In audacity (tijdens het afspelen) wordt dit weergegeven door een verticale dunne horizontale lijn... een soort uitlopertje van de grafiek. Dit gebeurt alleen in de onderste balk (neem in stereo op uiteraard) Ook bij het omzetten naar wav. en het beluisteren via mediaplayer hoor ik die tikjes af en toe nog. Kan je dit verhelpen? Ik blijf onder de -12 bij het opnemen.

2) op een setje van 30 minuten merk ik toch dat hij twee keer blijven haperen is tijdens het opnemen. Niet "zo erg", maar toch weer vervelend als ik een cd wil gaan branden dan. Aan m'n cd's ligt het niet want die hebben gedurende de hele set niet overgeslaan. Kan je die kans op haperingen verkleinen door een bepaalde instelling te wijzigen of zo?

Groetn en bedankt
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
17-2-2005 09:28

teknoknights schreef:

=> Daarnet heb ik een mix opgenomen met audacity (jawel, het lijkt nu opeens allemaal te lukken) maar kom het volgende tegen:
Jaaaaa, mixje online plaatsen. Ik wil het horen.

teknoknights schreef:

1) af en toe (bij het afspelen) hoor ik zo'n akelig "tikje" door de speakers.
Misschien je moeder die ging douchen, of je koelkast die aansloeg?
www.new-line.nl/forum/read/?m=232592#232592
17-2-2005 19:26
Ligt niet aan mijn moeder :p heb ier heel veel ruimte en heb de beschikking over een volledig "oud" café die niet meer wordt gebruikt. Volledig apart elektriciteitsnet. Het is gewoon zo dat er af en toe een klikje is.. maar ik merk nu dat andere online-setjes dat ook hebben en dat het door gewone computerspeakers of stereoluidsprekers nauwelijks opvalt.

Ik ga nu m'n best doen om het online te krijgen ;)

Groetn
oh ja;. proficiat met je moderatorfunctie trouwens.. ik vind het in elk geval meer dan verdiend!
Mr_jowsStandaard Lid
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
17-2-2005 19:44

teknoknights schreef:

Ligt niet aan mijn moeder :p heb ier heel veel ruimte en heb de beschikking over een volledig "oud" café die niet meer wordt gebruikt. Volledig apart elektriciteitsnet. Het is gewoon zo dat er af en toe een klikje is.. maar ik merk nu dat andere online-setjes dat ook hebben en dat het door gewone computerspeakers of stereoluidsprekers nauwelijks opvalt.

Ik ga nu m'n best doen om het online te krijgen ;)

Groetn
oh ja;. proficiat met je moderatorfunctie trouwens.. ik vind het in elk geval meer dan verdiend!
Kan goed komen door de latency van je geluidskaart ;) :D
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)