Forum > Geluid

Denon DN-S1000 Speelprobleem

(51 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
Dj-olivierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-6-2011
Laatste: 12-12-2016
9-1-2012 19:20

Dré schreef:

dj-olivier schreef:

Beste Dré,

Vind ik een beetje flauw dit. De BER van de cd's? ik heb geen flauw idee. Ik weet niet welke fabrikant de cd's heeft gefabriceerd maar ze zijn inderdaad van Phillips! Mijn conclusie dat het niet aan de cd's ligt is omdat ze het wel in andere multimedia apparaten werken. Ik ben inderdaad ook niet op de hoogte van het verschil tussen net wel en net niet. Vanwaar al deze vragen? Ik heb alleen een probleem dat ik graag wil oplossen, waarbij ik inderdaad om te oefenen gebrande cd's gebruik.
Is niet flauw bedoeld (maar was wel een geïrriteerde reactie van mijn kant aangezien je eerste meldingen perfect aansloten bij een slechte gebrande CD). Overigens bleek later dat het om een totaal andere foutmelding ging (notsupport) maar ja, die melding was in je post 1 even vergeten te vermelden (anders was dit topic 3 posts lang geweest...).

Anyway... er zijn vast mensen die het wel interesseert welke kwaliteit CD-R discs ze produceren. Voor deze dan nog maar een keer:

De BER staat voor Block level Error Rate en geeft aan hoeveel fouten (herstelbare fouten) er op de CD staan. Aangezien de fouten herstelbaar zijn merk je er niets van als je CD-R discjes er bol van staan zolang ze te herstellen zijn (maar ondertussen werk je wel met waardeloze CD-R discs). Met bepaalde drives is de BER van een CD-Rom vrij eenvoudig te meten (zie google).

De laagste snelheid branden is geen garantie. Je moet een snelheid vinden waarbij de brander optimaal z'n werk kan doen op het gebruikte medium. Is een kwestie van uitproberen en daarna dezelfde methode blijven toepassen.

Vaak wordt gemeld "CD's doen het wel in speler X". Daar komt het net wel/net niet verhaal om de hoek kijken. Als een speler een CD-Rom net WEL afspeelt dan merk je als gebruiker niets (terwijl de CD-Speler zich uit de naad werkt en... oh ja... vrijwel altijd ook nog eens sneller zal slijten!!!). Stop nu de CD-R in een andere speler die, vanwege toleranties of andere instellingen waar het gaat om schokgevoeligheid/krasgevoeligheid keuzes, net iets anders naar de CD-R kijkt met als gevolg "Net niet" en hoppa, we hebben de poppen aan het dansen.

En dit terwijl het technische verschil tussen net wel en net niet MINIMAAL is.

Goede CD-R dics worden gemaakt door Mitsui en door Tayo Yuden. Zijn grappig genoeg zeker niet de duurste merken!

Dit alles is een korte oprisping van reeds eerder geschreven informatie. Want ja... De mensen die de informatie geven mogen NOOIT van de mensen die informatie vragen verlangen dat zij (de informatie vragende mensen) zelf wat zoekwerk uitvoeren (dat laatste zou onbeschoft zeer zijn (en de informatie schrijvende mensen zijn al zo flauw...)).
Het zal zeker zo zijn wat je zegt! Maar het feit dat ik het notsupport probleem niet heb aangegeven in de 1e post is omdat dat niet het enigse probleem was, die melding was in de eerste instantie 2x op een cd voorkomend, totdat ik de top 40 wilde gaan branden.... Ben trouwens weer wat wijzer geworden door je mooie uitleg, bedankt :-)
Niet geschoten is altijd mis! (Zoals mijn collega dat altijd zo mooi zegt!)
Dj-olivierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-6-2011
Laatste: 12-12-2016
9-1-2012 19:50
Bovendien is het probleem opgelost, dus mag er een slotje op happy :)
Niet geschoten is altijd mis! (Zoals mijn collega dat altijd zo mooi zegt!)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)