Forum > Algemeen Forum

Algemene Voorwaarden voor hobby drive-in shows

(74 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
22-5-2007 17:32
Wat mij zo even snel opvalt:

1.3 BASS is niet verantwoordelijk voor eventuele gehoorklachten, ontstaan tijdens een opdracht. Het is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever en/of de gasten om gehoorbescherming te gebruiken als men dit nodig acht.
Vind deze nogal onredelijk, dus jullie mogen op oorlogssterkte draaien en de opdrachtgever moet voor bescherming zorgen? Als je een claim aan je broek krijgt (nu acht ik die kans niet zo bijzonder groot) dan zijn jullie verantwoordelijk.

4.2) Het boeken van BASS kan uitsluitend via de website of via een boekingsformulier. Mondelingen overeenkomsten zijn niet bindend totdat ze op papier of digitaal zijn vastgelegd.
Dit is in strijd met de wet, mondelinge overeenkomsten zijn wel bindend, dit mag je dus in principe niet zo in je voorwaarden zetten. Althans, het mag wel, maar een beetje jurist veegt hier de vloer mee aan als het op een geschil uitdraait. (Maar aan de andere kant: zie een mondelinge overeenkomst maar eens te bewijzen)

4.4) De betaling dient voorafgaande aan de opdracht overgemaakt te worden of contant voldaan te worden tijdens of direct na de opdracht. BASS verzorgt ten aller tijden een factuur (zonder BTW).
...Te allen tijde...

Verder neem ik aan dat je een contract stuurt waarbij ook getekend moet worden voor de AV?
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
22-5-2007 17:53

SebasVD schreef:

Wat mij zo even snel opvalt:

1.3 BASS is niet verantwoordelijk voor eventuele gehoorklachten, ontstaan tijdens een opdracht. Het is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever en/of de gasten om gehoorbescherming te gebruiken als men dit nodig acht.
Vind deze nogal onredelijk, dus jullie mogen op oorlogssterkte draaien en de opdrachtgever moet voor bescherming zorgen? Als je een claim aan je broek krijgt (nu acht ik die kans niet zo bijzonder groot) dan zijn jullie verantwoordelijk.
Het is meer een voorzorg. Als ik dit er niet in zet en iemand klaagt ons aan omdat hij/zij de hele avond onder de speaker heeft gestaan heb ik geen poot om op te staan. Natuurlijk draai je niet op volle oorlogssterkte (of wel, maar wat krijg je nou uit 2x K115 :P).
Is er een manier om dit (juridisch) beter te formuleren? Iemand die de hele avond onder de speaker staat kan ons wel aanklagen, maar zijn verantwoordelijk als hij/zij ervoor kiest de hele avond daar te gaan staan? Lijkt mij dan weer vrij krom.
4.2) Het boeken van BASS kan uitsluitend via de website of via een boekingsformulier. Mondelingen overeenkomsten zijn niet bindend totdat ze op papier of digitaal zijn vastgelegd.
Dit is in strijd met de wet, mondelinge overeenkomsten zijn wel bindend, dit mag je dus in principe niet zo in je voorwaarden zetten. Althans, het mag wel, maar een beetje jurist veegt hier de vloer mee aan als het op een geschil uitdraait. (Maar aan de andere kant: zie een mondelinge overeenkomst maar eens te bewijzen)
Heee... jij schrijft "mondelinge" wel goed... razz :p

Als ik hiervan maak dat "enkel overeenkomsten op papier of digitaal zijn bindend", mag het dan wel?
Overigens heb ik dit zo gesteld uit voorzorg, je wil geen gedoe krijgen over een mondelinge overeenkomst die inderdaad niet eens te bewijzen is (en dan ben je helemaal ver van huis, want dan kun je elkaar tot sint Juttemis blijven aanklagen, niemand heeft bewijs).
4.4) De betaling dient voorafgaande aan de opdracht overgemaakt te worden of contant voldaan te worden tijdens of direct na de opdracht. BASS verzorgt ten aller tijden een factuur (zonder BTW).
...Te allen tijde...
Foutje...
Bedankt wink ;)
Verder neem ik aan dat je een contract stuurt waarbij ook getekend moet worden voor de AV?
Ja en nee.
Bij het boeken via de website moet men "ik ga akkoord met de algemene voorwaarden" aanvinken. Dit schijnt gelijk te staan aan het tekenen van een stuk papier (klopt dat ook? Is dat hard te maken?).
Bij een boeking via het boekingsformulier zijn de AV bijgevoegd en dient er getekend te worden voor akkoord.

Alvast bedankt voor je opmerkingen.

René
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
22-5-2007 17:56

renevanh schreef:

SebasVD schreef:

Wat mij zo even snel opvalt:

1.3 BASS is niet verantwoordelijk voor eventuele gehoorklachten, ontstaan tijdens een opdracht. Het is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever en/of de gasten om gehoorbescherming te gebruiken als men dit nodig acht.
Vind deze nogal onredelijk, dus jullie mogen op oorlogssterkte draaien en de opdrachtgever moet voor bescherming zorgen? Als je een claim aan je broek krijgt (nu acht ik die kans niet zo bijzonder groot) dan zijn jullie verantwoordelijk.
Het is meer een voorzorg. Als ik dit er niet in zet en iemand klaagt ons aan omdat hij/zij de hele avond onder de speaker heeft gestaan heb ik geen poot om op te staan. Natuurlijk draai je niet op volle oorlogssterkte (of wel, maar wat krijg je nou uit 2x K115 :P).
Is er een manier om dit (juridisch) beter te formuleren? Iemand die de hele avond onder de speaker staat kan ons wel aanklagen, maar zijn verantwoordelijk als hij/zij ervoor kiest de hele avond daar te gaan staan? Lijkt mij dan weer vrij krom.
Als jullie gewoon op het geluidsniveau draaien wat 'gebruikelijk' is voor dat soort feesten en een gast gaat bewust de hele avond voor je FOH staan, dan is er sprake van (wederzijdse) risicoaanvaarding. Men neemt dan het risico voor lief op een gehoorbeschadiging.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
22-5-2007 18:01
Dan zou ik dus gewoon die regel eruit kunnen halen?

René
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
22-5-2007 18:12

dj krissie schreef:

OFF: Ik denk dat je met k-115 geen gehoorschade aan kan richten. Ik denk juist eerder die bak hoge tonen die er uitkomen wat aanrichten.
LOL
Moet je al die JBL eons eens horen, dat is pas schel...
met 120dB(A) aan lage tonen richt je ook gehoorschade aan, dat ligt niet alleen aan de hoge tonen.
Ik heb niet de intentie om mensen (laat staan kinderen/jongeren, mijn primaire doelgroep) doof te maken (wie wel...?), dus met een beetje beleid zal dat wel loslopen. Een dergelijke regel staat er dan meer in voor het geval dat je eens een stevige set huurt voor een groter feest en het loopt onverhoopt mis, maar dat valt dus onder "risicoaanvaarding"... knipknip denk ik dus.

René
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 2-9-2024
Berichten: 387
22-5-2007 22:08
LOL
Moet je al die JBL eons eens horen, dat is pas schel...
met 120dB(A) aan lage tonen richt je ook gehoorschade aan, dat ligt niet alleen aan de hoge tonen.
Ik heb niet de intentie om mensen (laat staan kinderen/jongeren, mijn primaire doelgroep) doof te maken (wie wel...?), dus met een beetje beleid zal dat wel loslopen. Een dergelijke regel staat er dan meer in voor het geval dat je eens een stevige set huurt voor een groter feest en het loopt onverhoopt mis, maar dat valt dus onder "risicoaanvaarding"... knipknip denk ik dus.

René
Meestal hoor je zelf wel of hij genoeg hard staat of niet. Nou maakt 1 of 2 db harder niet uit. Doof is wel iets wat niet in 1 keer gebeurt. Maar lijkt voor iedereen wel logisch om toch maar knip knip te doen -;)

HU; Toen ik de post poste zag ik geen beeld meer. heb dus waarschijnlijk op het plaatje geknipt om mijn post te verwijderen. Laptops,,,
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
23-5-2007 10:01

renevanh schreef:

Verder neem ik aan dat je een contract stuurt waarbij ook getekend moet worden voor de AV?
Ja en nee.
Bij het boeken via de website moet men "ik ga akkoord met de algemene voorwaarden" aanvinken. Dit schijnt gelijk te staan aan het tekenen van een stuk papier (klopt dat ook? Is dat hard te maken?).
Bij een boeking via het boekingsformulier zijn de AV bijgevoegd en dient er getekend te worden voor akkoord.
René
Stuur nou gewoon even een contractje naar de klant. Staat meteen lekker professioneel, alle afspraken staan voor beide partijen duidelijk op papier én je hebt meer zekerheid.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
23-5-2007 15:25
Het gebruik van algemene voorwaarden bij een kleine drive-in show lijkt me totaal niet nodig. Ik gebruik ze zelf ook niet. Gebruik je ze toch dan moet je zorgen dat de voorwaarden duidelijk én redelijk zijn. Onredelijke voorwaarden hebben geen geldigheid.
BASS is niet verantwoordelijk voor eventuele gehoorklachten, ontstaan tijdens een opdracht. Het is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever en/of de gasten om gehoorbescherming te gebruiken als men dit nodig acht.
Deze voorwaarde lijkt me daar een mooi voorbeeld van. Jouw aansprakelijkheid (je zegt "verantwoordelijkheid", maar da's wat anders) zal van geval tot geval worden bekeken door de rechter. Daarbij denk ik dat de rechter (als het al zo ver zou komen en als bewezen kan worden dat de gehoorschade door jouw drive-in show is veroorzaakt) van jou als professional verwacht dat je daar rekening mee houdt en er alles aan doet om de kans op schade te beperken.
Bovendien kan je op die manier nooit de aansprakelijkheid naar bezoekers van het feest beperken. Met hen heb jij immers geen overeenkomst gesloten. Als deze bepaling al zou werken werkt hij dus alleen voor de oortjes van degene die jou boekt, niet voor de overige bezoekers. Zelf denk ik dat je dit stuk gewoon moet weglaten.
Het boeken van BASS kan uitsluitend via de website of via een boekingsformulier. Mondelinge overeenkomsten zijn niet bindend totdat ze op papier of digitaal zijn vastgelegd.
Ook kan je niet overeenkomen dat mondelinge overeenkomsten niet geldig zijn. Dat dat wel zo is is dwingend recht. De tegenpartij kan jou dus altijd aan je mondelinge toezeggingen houden, aangenomen dat hij slaagt in zijn bewijsplicht.
Voor zowel de apparatuur van BASS als gehuurde apparatuur is de opdrachtgever verantwoordelijk.
Dit soort zinnen zijn veel te vaag. Verantwoordelijk waarvoor? Dat de versterker niet te heet wordt? Dat de apparatuur niet een paar dagen voor het feest uit je huis wordt gejat? Er staat immers niet bij gedurende welke tijd de opdrachtgever verantwoordelijk is...

Je bedoelt waarschijnlijk: "opdrachtgever is aansprakelijk voor schade die tijdens de verhuurperiode aan de apparatuur wordt toegebracht door opdrachtgever of derden". Als je dat bedoelt kan je die bepaling weglaten: die aansprakelijkheid is al in de wet geregeld (WA of wettelijke aansprakelijkheid). Als je iets anders bedoelt moet je dat duidelijk omschrijven (en dan kom je al gauw in de onredelijke bepalingen terecht).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
23-5-2007 16:26
Aangezien jullie het er over hadden wie er nu de verhuurder was en dergelijke. Ik heb het als volgt:

1.1 Onder de wederpartij wordt verstaan diegene die de overeenkomst met Stereo Events aangaat.

waarbij de rest van de algemene voorwaarden Stereo Events en wederpartij gebruikt worden.
Is dat duidelijk genoeg?
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
23-5-2007 17:00
Bedankt voor de tips Victor.
Die gehoorklachtregel stond al op het schraplijstje na de andere reacties, jouw uitleg geeft de doorslag.

Dat de aansprakelijkheid mbt schade aan apparatuur in de WA stond wist ik niet, maar dat betekend dat die er dus ook uit kan (want dat bedoel ik inderdaad).

Ik hem mijn algemene voorwaarden aangepast.

René

Terug naar forum Reageer (zonder quote)