Forum > Geluid

Monitoren

(57 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-3-2004 02:05

DJ Sietse schreef:

Reind schreef:

Een syrincs set koop je als je geld teveel hebt en al voorzien bent van een goede hifi set.
Als je namelijk een hifi set koopt heb je er ook nog wat aan als je niet staat te draaien. Of kijk je nooit een DVD of luister je geen radio en draai jij alleen maar?
Natuurlijk kijk is wel eens een dvd, enz. maar waarom zou je daar een syrincs setje niet voor kunnen gebruiken? Mij lijkt het namelijk echt zo'n multifunctioneel setje. Ik gebruik thuis me PA topjes ook om gewone muziek te luisteren, omdat ik die zelfs beter vind klinken dan mijn hifi setje.
Neem nou maar van mij aan dat een mooie Yamaha reciever met een Rega eindversterker en een set quadral's velen malen beter klinkt met een DVD dan een syrincs set.

Ik heb de syrincs een tijd lang aan de DVD speler gehad en het enige wat er van over gebleven is dat is de subwoofer. De rest staat in de verhuis doos. De enige reden dat die sub er nog staat is omdat het geld op was voor een REL sub (dat kreng kost alleen al een dikke 500€) dus vandaar. Maar zodra daar het geld voor is gaat de sub weer netjes richting dj set :)

Voor het dj werk is een syrincs set machtig prachtig maar voor puur luister en kijk genot gaat er niets boven een goede hifi set die goed bij de eigenaar past qua muziek smaak. (en nee op mijn hifi set word alles behalve house gedraaid wink ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
4-3-2004 10:21

DJ Sietse schreef:

Reind schreef:

Een syrincs set koop je als je geld teveel hebt en al voorzien bent van een goede hifi set.
Als je namelijk een hifi set koopt heb je er ook nog wat aan als je niet staat te draaien. Of kijk je nooit een DVD of luister je geen radio en draai jij alleen maar?
Natuurlijk kijk is wel eens een dvd, enz. maar waarom zou je daar een syrincs setje niet voor kunnen gebruiken? Mij lijkt het namelijk echt zo'n multifunctioneel setje. Ik gebruik thuis me PA topjes ook om gewone muziek te luisteren, omdat ik die zelfs beter vind klinken dan mijn hifi setje.
Bij mij thuis staat nu alweer een jaar een Syrincs setje (puur als luisterset met dus de DVD Speler, tuner en TV erop aangesloten via een passieve voorversterker). Natuurlijk zijn er sommige CD's die kil klinken op de Syrincsset MAAR da's dan omdat ze zo opgenomen (en dus BEDOELD) zijn. Ik hoef geen geluidsset die geen eerlijk geluid geeft. Als een opname slecht is dan wil ik niet dat de speakers dat verstoppen (want dan verstoppen ze OOK de mooie details van een GOEDE opname)!!!

Ik heb bij de Syrincsset nog NOOIT last gehad van luistermoeheid (en da's HEEL kunstig voor een set in deze prijsklasse)!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
4-3-2004 10:22

Reind schreef:

Ik heb de syrincs een tijd lang aan de DVD speler gehad en het enige wat er van over gebleven is dat is de subwoofer. De rest staat in de verhuis doos. De enige reden dat die sub er nog staat is omdat het geld op was voor een REL sub (dat kreng kost alleen al een dikke 500€) dus vandaar. Maar zodra daar het geld voor is gaat de sub weer netjes richting dj set :)
Mag ik vragen hoe jij die sub dan aangesloten hebt? Als je een van de topjes verwijdert dan werkt de set namelijk niet meer (ingebouwde beveiliging).
Voor het dj werk is een syrincs set machtig prachtig maar voor puur luister en kijk genot gaat er niets boven een goede hifi set die goed bij de eigenaar past qua muziek smaak. (en nee op mijn hifi set word alles behalve house gedraaid wink ;) )
Dan mag je wel met een HiFi setje komen dat minstens het dubbele kost van de Syrincs set.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-3-2004 13:20

Dré schreef:

Mag ik vragen hoe jij die sub dan aangesloten hebt? Als je een van de topjes verwijdert dan werkt de set namelijk niet meer (ingebouwde beveiliging).
Heb ik even voor elkaar laten knutselen door een vriend van me. Ben er zelf maar af gebleven.
Maar het werkt nu dus :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-3-2004 13:22

Dré schreef:

Dan mag je wel met een HiFi setje komen dat minstens het dubbele kost van de Syrincs set.
Was het maar waar dat ie me maar het dubbele had gekost wink ;)
Ach een goede HIFI set is iets waar ik al heel lang voor aan het sparen ben en nu staat ie er eindelijk. 1 van de weinige dingen die ik niet impulsief heb gekocht (zoals alle nieuwe dj gear van de afgelopen jaren ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
4-3-2004 13:58

Reind schreef:

Was het maar waar dat ie me maar het dubbele had gekost wink ;)
Dan geef je daar dus eigenlijk mee aan dat een hifi-set NIET de voorekeur heeft voor de op?

aangezien hij met de Syrincs set al boven zijn budget zit, zal een GOEDE hifiset dus al helemaal daarbuiten vallen.

Denk dat al met al voor de op, financieel gezien de Syrincs dan toch het aantrekkelijkst is.
(maar wel ff luisteren uiteraard!)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-3-2004 14:22

massive schreef:

Reind schreef:

Was het maar waar dat ie me maar het dubbele had gekost wink ;)
Dan geef je daar dus eigenlijk mee aan dat een hifi-set NIET de voorekeur heeft voor de op?

aangezien hij met de Syrincs set al boven zijn budget zit, zal een GOEDE hifiset dus al helemaal daarbuiten vallen.

Denk dat al met al voor de op, financieel gezien de Syrincs dan toch het aantrekkelijkst is.
(maar wel ff luisteren uiteraard!)
Nee je koopt al een (pak ik ff 1 van mijn budget favorieten er uit) Yamaha RX-V440 voor onder de 300€. Pleur daar een mooie set tannoy's - missions - quadral's of een set 2é hands B&W speakers aan en je hebt een retemooi geluid waar heel prettig naar te luisteren is. Bijkomend voordeel is dat je meteen een reciever hebt die alle huidige decoders aan boord heeft (Dolby Prologic/Dolby Prologic II/Dolby Digital/DTS) en je die dus ook nog ergens anders voor kunt gebruiken dan alleen het draaien. En je bent goedkoper uit als een Syrincs set.
Het grote nadeel is alleen dat je niet zo'n mega zuiver geluid hebt als een syrincs set. Of dat een nadeel is weet ik trouwens niet want iedereen heeft weer een andere voorkeur wat betreft geluid.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn syrincs niet meer zou willen missen bij de draaitafels en dat ze perfect zijn voor dat werk. Maar als ik moest kiezen tussen 1 van de 2 omdat mijn portomonee het niet zou toe laten beide te nemen dan zou ik toch gaan voor een goede reciever met een goed stel speakers. Om de dood eenvoudige reden dat er meer is als plaatjes draaien in het leven wink ;).
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
4-3-2004 14:42
Nou, ben benieuwd dan wat ik er van ga vinden!

heb m'n Yamaha AX496 en B&W zuiltjes juist de deur uit gedaan om
over te schakelen op een setje goede monitoren.
Dit trouwens ook omdat ik er het meest naar luisterde vanachter men werkplek, en aangezien ik geen kamer heb van 10 meter diep stonden de zuiltjes zo'n 30 cm van me af. En de beste weergave, met een flink stuk laag en goede spreiding, hing dan ergens achter in m'n kamer. Heel fijn, maar met je neus er dicht op krijg je dus echt geen laag mee. Ik hoop dat dit probleem met een setje monitors verbeterd is (die dingen heten toch niet voor niks near-field)

wie weet dat ik na een luistertest bij Dré toch snel weer naar een hifi-winkel ren.
Ik denk het echter niet wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)