Forum > Geluid

Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic.

(603 reacties. Pagina 6 van 61)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
23-12-2002 18:49

Tigereye schreef:

Volgens de AMMDJ faq op deze site is het verschil tussen de technics 1200 en de 1210 niet alleen de kleur. De 1210 kan wel op europese voltages en 1200 niet geloof ik...
Dacht je dat de 1200 niet op 230V kan? En al die 1200 bezitters dan?

Nee dus. De tekst is geënt op de Amerikaanse markt. Daar werd vroeger de 1210 niet uitgebracht en DUS grijs geimporteerd. En die grijze importversie had dus WEL een voltage switch terwijl de SL-1200 voor de Amerikaanse markt dat niet had.

En daarmee is toendertijd de hele hype over verschillen tussen 1200's en 1210's ontstaan.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NeveltyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2002
Laatste: 11-7-2004
Berichten: 43
25-12-2002 14:52
a lange tijd kan ik terug posten, probs gehad met mn internet explorer.
Wat is er mis met jouw Q-30? Geen idee. Je gaf eerder al aan (toch?) dat het plateau niet vlak was en dat er nog wat andere dingen niet helemaal lekker waren. Wellicht een mooi moment om de kwaliteit van je leverancier eens onder de loupe te nemen???
Idd, mijn HQ30 heeft een plateau dat redelijk krom staat.
Teruggaan naar de leverancier leverde me een ongelooflijke (idd weeral) situatie op.

Vooraleer ik vertel wat daar is gebeurd (beetje spanning opbouwen hé) zal ik eerst een paar feiten vertellen over "mijn" leverancier.

1) je moet weten dat hij zweert bij skytronic en jbsystems, dat vindt hij echt toppie
2) zijn vakkennis is zo goed als 0,0 (reparaties worden opgestuurd en info kijk je best voor in het boekje)
3) krenterig is één ding maar hij, hij is (krenterig)³

Dus op een goede dag was ik mijn kromme schaal beu, ik ging terug naar de leverancier (hem dus). Ik deed mijn verhaal en hij fronsde zijn wenkbrauwen eens.

Toen zij hij heel laconiek, zolang je naald er niet afvalt (ECHT waar) is het toch nog acceptabel hé.

Dan wordt je even helemaal niet lekker als je dat hoort zeggen. Met als gevolg dat ik sinds dan nooit nog iets bij hem koop/gekocht heb.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
26-12-2002 14:14
Ik kreeg vandaag een mailtje van een klant met nagenoeg hetzelfde snelheidsprobleem. Ik heb hem terug gemaild dat hij de draaitafel naar mij toe moet sturen zodat ik hem na kan kijken.

Als ik de oorzaak vind dan zal ik deze zeker doorgeven (want wie weet is het een vrij simpel probleem).

Ik moet wel zeggen dat IK ook lang niet alles repareer. Niet omdat ik het niet zou kunnen (LOL) maar gewoon omdat het voor mij niet uitkan (klinkt een beetje zakelijk maar ja... dat is het ook!).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 2
27-12-2002 14:29
Ik heb nu een CMX-3000, een beat 6 en kben van plan van 2 platen dernaast te zetten. KWil zo'n 1000 € uitgeven hiervoor.
Mijn voorkeur gaat naar de Stanton STR8-100 of ST-100 (en ging naar de TTX-1).
Kweet wel nie wat het echte verschil is tussen een S arm of een rechte arm. De rechte is wel beter voor het scratche, maar dat zal ik toch niet heel de tijd doen.
Ben ik beter af met een ST-100???
Of is er een ander merk dat voor dezelfde prijs beter is?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
27-12-2002 16:20
Een verkortte (ook wel totaal verkeerd genoemd "rechte") arm heeft vooral voordelen voor scratch toepassingen. Als de hoofdtoepassing dus mixen is dan ben je met een verkortte arm slechter uit.

Hoe is de ST-100? Geen idee. Ik heb hem nog steeds niet uitgeprobeerd.

Overigens zou ik zelf in deze prijsklasse gewoon lekker voor de SL-1200 gaan (maar ik ben dan ook een echte snob als het op merken aankomt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 2
27-12-2002 16:35
ST-100: sjiek design, motor tamelijk goed, maar draait wel lekker. Ook is het gezoem (zoals bij de TTX-1 echt wel overdreve) mooi verdwenen.

PS: Kga dus voor de ST-100. Merci voor de tip hé Dré.
Dj HugoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-12-2002
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 37
3-1-2003 06:27
Heey hallo,.... laugh :D

Ik ben onlangs mijn trouwe Technics ontrouw geweest shocked 8O , met de TT1 en nog 1tje van Stanton,
maar toch blijf ik erbij dat de Technics 1200/1210 (ondanks zijn te kort komingen, ten opzichten van al die toevoegingen/"verbeteringen" van andere fabrikanten)de technics het beste is.(mits je butget er toe rijkt.

Ik bedoel ga maar na, hoe vaak kom je een andere draaitafel tegen dan de technics in een club? of een gehuurde set? Bijv. op het strand (scheveningen) gebruiken ze alleen maar technics, en in Lloret de Mar al helemaal. Er zijn mensen die zeggen dat technics concurentie heeft shocked 8O , maar dat vind ik niet.
Bedoel, een technics, zekerheid voor alles toch?? of toch niet? wink ;)

Ik heb het idee (correct my if í'm wrong) dat als de tt1 of een andere tafel in zijn prijs klasse toch wat moeite heeft met het verwerken van feedback via het chassie bij hoge volumes.(Bij mij in Speakers hadden ze zwaar te voorduren, 18 kw)de TT1 bijv. Een collega Dj heeft twee TT1's, en vroeg aan mij of dit er uit te halen is? zonder een special plateau te komen tegen trillingen en schokken. Welnu is mijn vraag is: is dit er uit te halen sad :( ? Mijn technics daar in tegen, hebben daar stukke minder last van. shocked 8O

Effe een mening van Dre?, wat vindt jij nou de beste tafel over het algemeen, met name je eigen ervaringen, en waar draai jij nou het lekkerste op? En wat is volgens jou de beste tenopzichte van de technics.Alvast bedankt wink ;)

Enne dre, jij ook nog de Beste wensen en een gelukkig 2003 wink ;)

Groetjes, Hugo (a.k.a. Dj Hugo)
www.speakers.nl (from: DiscoverY NOW!) laugh :D
Over meningen valt niet te twisten! [;-)]
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
3-1-2003 10:44

Dj Hugo schreef:

Effe een mening van Dre?, wat vindt jij nou de beste tafel over het algemeen, met name je eigen ervaringen, en waar draai jij nou het lekkerste op?
Uhm... Ik draai al jaren niet meer met deze ouderwetse techniek ;-)

Zo'n 10 jaar geleden ben ik volledig op CD's overgestapt (oooh... ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
8-1-2003 19:42
Even een vraagje, ik heb heel dit topic doorgelezen (leerzaam en lang), en nu las ik dat (ongeveer een jaar geleden) de Gemini PT2400 niet meer geleverd zou worden.. (1 minuut stilte, weet je het weer) Nou ben ik zeer gecharmeerd van deze draaitafel, en nu vroeg ik me af of ze weer leverbaar zijn, want ze zijn nog steeds (of alweer) in de webshop. Enne moet ik me haasten?? Alvast bedankt. groeten...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
8-1-2003 19:47
De PT-2400 is niet meer en komt niet meer. Hij wordt niet meer gemaakt, hij zal NOOIT meer gemaakt worden en geen ENKEL Gemini magazijn in Europa heeft ze nog liggen.

Ik heb zelf een aantal achtergehouden voor klanten die in het verleden EEN gekocht hadden (zodat ze hun set compleet konden maken). Daarvan is er nu nog EEN over. Als die aan het einde van deze maand niet weg is dan gaat hij naar iemand die ergens anders ook een PT-2400 kan kopen. Mocht dat niet doorgaan dan gaat deze ENE PT-2400 alsnog in de losse verkoop.

Ik blijft het een k#tstreek vinden van Gemini. Nu maar hopen dat de nieuwe draaitafels die in maart komen net zo'n goede prijs/kwaliteitsverhouding hadden als de PT-2400.

De PT-2100 is nog wel steeds leverbaar. Alleen vind ik de PT-2100 toch een mindere draaitafel dan de PT-2400. Wel BETER dan de Q-30 (en al z'n OEM broertjes) MAAR minder dan de PT-2400. De PT-2400 was namelijk een van de weinige draaitafels die nagenoeg identiek reageerde aan de SL-1200 (en da's ERG handig!).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)