Forum > Geluid

Opvolger Denon DN-S1000: de DN-S1200!

(83 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-4-2008 19:03
Het zijn dubbele handelingen, pér nummer.

En wil je geloven dat ik eens een gepaniekte collega-dj aan de telefoon had die elders stond te draaien: "Syyyyyl, hij spuugt mijn cd niet uit als ik op eject druk!" Oh, en ook nog dat ze d'r cue-punt steeds kwijt was, herinner ik me nu (...).

Natuurlijk kun je zo iemand een domme doos noemen, want dit Denon-trekje is al jaren zo hardnekkig dat een beetje ervaren dj het kent. Maar Denon verkoopt dit JUIST als een feature voor beginners. En nee, ik heb nog nooit zo'n zelfde paniekreactie gekregen van iemand die met, jawel, Pioneers stond te draaien: eject = spuug uit kreng.

Kun je allemaal wegrelativeren als overdreven gezeur, maar ik blijf erbij dat ik zulke betutteling niet hoef, tenzij ik er expliciet om vraag.

Oh, en verder vind ik de DN-S1200 absoluut een onwijs geinige speler.

Op zoals gezegd het compleet onderuit schoffelen van de MP3-cd-draaiers na dan, die gezien de prijsklasse volgens mij een groot deel van de doelgroep vormen voor deze speler. Met al die extra "features" had Denon deze mogelijkheid ook wel aan de speler toe kunnen voegen. Anders ben ik wederom geneigd om te denken dat Denon voor de dj's beslist i.p.v. dat er naar de dj's is geluisterd.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
29-4-2008 23:21
De meningen zijn kennelijk verdeeld. Als je de handeling van het indrukken van een extra knopje zo'n probleem vindt dan staat het je vrij een ander merk te kopen. In ieder geval zijn er ook veel gebruikers die de eject-lock wél waarderen.

Verder vind ik dat je hoort te weten hoe een apparaat werkt voordat je ermee aan de slag gaat. Denon was eerder op de dj-markt met cd spelers dan Pioneer en dus is de Denon cue-methode de oudste en wordt hij bovendien door veel andere merken gebruikt. Als je dus zonder ergens in te verdiepen op een Denon gaat draaien en dan in paniek raakt omdat je niet kan cue-en (omdat je kennelijk alleen met Pioneer hebt gewerkt) kan je dat alleen jezelf verwijten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-4-2008 01:16

Dré schreef:

Als we een eventuele bestaande situatie even volledig vergeten dan heb je helemaal gelijk. Maar in de praktijk geldt er vrijwel altijd WEL een bestaande situatie. En dan kan het toch wel een domper zijn om te horen dat je je mp3 CD's niet meer kunt gebruiken. Uiteraard een middagje rippen naar de USB stick en je probleem is opgelost (maar het moet wel even gebeuren).
Geen backup hebben van je MP3 cd is gewoonweg dom te noemen. Ik ben het met je eens dat het zonde is om je MP3 cd's aan de kant te gooien... een de andere kant heb je dan wel meteen een extra backup ;-)
Behalve dan het nadeel dat een mp3 CD niet in een USB stick gestopt kan worden... Zie ook recent topic over wat voor CD's je soms getrakteerd krijgt van je klanten... Een mp3 CD is een beetje gemeengoed geworden (en ineens wordt dat teruggedraaid). Ik snap die keuze niet helemaal.
MP3 cd's zijn de slechtste uitvinding na de belt drive turntable voor dj gebruik naar mijn mening. Men stouwt er immense collecties op weg en vervolgens kun je niets terug vinden, voordeel van harddrive's en sticks is dat je er een index op weg kunt schrijven met alle info die men nodig heeft en het grote voordeel daarvan is dat zo'n index ook ge update kan worden. MP3 op cd is leuk voor in de auto op weg naar Spanje of iets dergelijks wanneer je niet ieder uur een cd wil wisselen ;-)
En, als laatste, absurd veel features voor het geld. Maar ergonomisch zou ik, met een middag tijd en een kladblok, zo een kantje vol kunnen pennen!
Is dat niet altijd al een handelsmerk van het merk Denon geweest ;-)

Ik moet zeggen dat ik me kostelijk vermaakt heb met de paar uurtjes die de S1200 naast me heeft gestaan. Audio CD's en USB heb ik niet eens gebruikt, gewoon linea recta aan traktor hangen en midi mappings maken. Bepaal je zelf hoe je wil cue'en, bepaal je zelf of je gebruik wil maken van de onnodige functies als reverse, dump e.d. (ik had ze mooi geprogrammeerd als loop buttons in Traktor) en hoef je je al helemaal niet druk te maken over een eject van de cd want er hoeft geen cd in ;-)

Wat Denon alleen nog even moet aankaarten bij de diverse software boeren is het display, die werkt namelijk niet onder Traktor. Niet echt heel erg want de laptop staat er nog geen meter vanaf maar het was leuk geweest als dat ook zou werken. De CDJ-400 stond er overigens naast maar als ik moest kiezen koos ik NIET voor de CDJ-400, die 150 euro die ik extra neer moet leggen voor het apparaat vind ik niet opwegen tegen de Denon om heel eerlijk te zijn. Ik heb even heerlijk lopen katten op de S5500 waar nog steeds een vreemd motor gedrag in zit wat betreft de draaiende platter en het ding werkt ook alles behalve intuïtief (daar mag je echt wel een paar dagen voor uit trekken wil je er echt lekker mee kunnen werken) maar de S1200 is gewoon een schot in de roos, voor dat geld en zelfs wanneer je er een klein beetje bij legt is er gewoon niets leukers te koop volgens mij. Correct me if i'm wrong ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-4-2008 15:26

Victor schreef:

Denon was eerder op de dj-markt met cd spelers dan Pioneer en dus is de Denon cue-methode de oudste en wordt hij bovendien door veel andere merken gebruikt.
Ach ja, als dat de argumentatie wordt, is daar vrij eenvoudig de vraag tegenover te stellen waarom je, sinds de DN-2000F in meeste clubs geen Denon spelers meer aantreft maar Pioneer. Er wordt wel gezegd dat dit enkel en alleen aan de marketing van Pioneer te danken is, maar als er een beter, handiger, mooier en goedkoper apparaat zou zijn, dan was het snel klaar met de marketingpraatjes van Pioneer in het professionele circuit.

Reind schreef:

MP3 cd's zijn de slechtste uitvinding na de belt drive turntable voor dj gebruik naar mijn mening. Men stouwt er immense collecties op weg en vervolgens kun je niets terug vinden, voordeel van harddrive's en sticks is dat je er een index op weg kunt schrijven met alle info die men nodig heeft en het grote voordeel daarvan is dat zo'n index ook ge update kan worden. MP3 op cd is leuk voor in de auto op weg naar Spanje of iets dergelijks wanneer je niet ieder uur een cd wil wisselen ;-)
Klopt allemaal. En binnen nu en 2 a 3 jaar zal de MP3 cd terecht helemaal uit het zicht zijn verdwenen. Neemt niet weg dat ik kijk naar de situatie nu, en die is dat er nog steeds MP3 cd draaiers zijn. Kun je tegen zeggen: die moeten gewoon eens met hun tijd meegaan, is ook zo, maar ZO ingewikkeld was het nou ook weer niet geweest voor Denon om die mogelijkheid gewoon op de DN-S1200 te zetten. Kunnen mensen tenminste gewoon in hun eigen tempo meeveranderen, net als de vinyl draaiers ;-)

Reind schreef:

maar de S1200 is gewoon een schot in de roos, voor dat geld en zelfs wanneer je er een klein beetje bij legt is er gewoon niets leukers te koop volgens mij. Correct me if i'm wrong ;-)
Dat ben ik met je eens.

Twee DN-S1200 spelertjes met een DN-X120 en je hebt een superleuk, compact en betaalbaar mix-setje.

Overigens kon de Denon agent ons niet uitleggen wat het verschil is tussen de DN-X120 en de DN-X100. Maw: ze zijn identiek, de DN-X100 is gewoon in een nieuw jasje gegoten om te worden verkocht met de cd-spelers. Ik had liever gezien dat ze daarvoor de DN-X300 weer van stal hadden gehaald.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-4-2008 17:00

Sylvia schreef:

Klopt allemaal. En binnen nu en 2 a 3 jaar zal de MP3 cd terecht helemaal uit het zicht zijn verdwenen.
Maar hebben we niet altijd al geroepen dat je niet van de MP3 cd functie uit moet gaan, in het wild zwerven er nog genoeg 1000's MKII's en 800 MKI's rond en die hebben ook geen MP3 ondersteuning. MP3 cd ondersteuning is gewoon iets wat nooit een standaard is geworden en wat het ook niet meer zal worden. Als je zekerheid wil brand je gewoon normale audio cd's en over een jaar of 2 á 3 heb je de mogelijkheid om te kiezen voor CD en/of harddisk/usb sticks.

Het hele MP3 cd verhaal en het ontbreken ervan op de speler vind IK persoonlijk nou niet echt dat je zegt een ramp te noemen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
30-4-2008 17:25

Sylvia schreef:

Ach ja, als dat de argumentatie wordt, is daar vrij eenvoudig de vraag tegenover te stellen waarom je, sinds de DN-2000F in meeste clubs geen Denon spelers meer aantreft maar Pioneer. Er wordt wel gezegd dat dit enkel en alleen aan de marketing van Pioneer te danken is, maar als er een beter, handiger, mooier en goedkoper apparaat zou zijn, dan was het snel klaar met de marketingpraatjes van Pioneer in het professionele circuit.
Daar ging het hier niet over. Je noemde een collega dj die niet kon cue-en omdat ze niet bekend was met de Denon-methode. Dan zeg ik: dan ben je slecht voorbereid. Het is niet dat de Denon-methode gisteren is uitgevonden en/of alleen door Denon wordt gebruikt. Zorg dat je de spullen waarmee je moet werken kent.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-4-2008 17:43
Tuurlijk mag je veronderstellen dat het common sense is dat er spelers zijn met de beveiligde eject "feature", en ik heb me ook helemaal suf gelachen om dat telefoontje toen. Maar als zelfs ejecten niet meer kan zonder eerst een handleiding te lezen...

En zelfs als deze onervaren dj zich had voorbereid, door bijvoorbeeld de lokatie te bellen en te vragen wat voor cd-speler en mixer er stond: enig idee hoe vaak ik als antwoord heb gekregen: nou gewoon, een professionele dubbele cd-speler.

Maargoed, jij vindt het prima, ik vind het ruk. Zullen we wel nooit uitkomen wink ;) .
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
30-4-2008 20:18
Weet je wat ik ruk vind? Dat een CDJ-800 geen hotstarts heeft. Dat een CDJ-400 zijn bestanden niet kan indexeren en dus gigantische laadtijden heeft. Dat zijn dingen die je niet kan omzeilen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-5-2008 21:03
en dat je een hotstart op een CDJ 1000 eerst moet "opnemen" voordat je 'm kunt gebruiken... bij denon klik je op loop in en je hebt meteen een hotstart, on the fly...

Ik vind het geen slimme keuze van Denon om opeens geen MP3 cd's meer te ondersteunen. Niemand heeft er last van als het er wel opzit, dus waarom zou je die mogelijkheid niet meer bieden? Vreemd.

Verder is Denon inderdaad altijd al een merk geweest dat heel veel features biedt. Dat is waarschijnlijk ook 1 van de redenen dat Pioneer veel meer gebruikt wordt. Een Pioneer speler kan niet veel, dus daar kan een dj ook weinig fout aan doen. Dus geen paniektelefoontjes voor de verhuurder (zoals bij Sylvia).

Bij Denon moet je jezelf echt even verdiepen in de speler en... de handleiding lezen! En dat is niet erg als je de speler alleen zelf gebruikt, of door je vaste dj's, maar wel als je het ding in de verhuur wilt gebruiken.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
7-5-2008 10:07

Victor schreef:

Weet je wat ik ruk vind? Dat een CDJ-800 geen hotstarts heeft. Dat een CDJ-400 zijn bestanden niet kan indexeren en dus gigantische laadtijden heeft. Dat zijn dingen die je niet kan omzeilen.
Dit topic gaat over de DN-S1200 (waarbij vergelijken met andere spelers iets heel normaals is). Jouw post bevat echter totaal GEEN tekst waarbij de DN-S1200 vergeleken wordt met iets anders (maar eerder een rant over producten waar dit topic niet over gaat).

...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)