Forum > Muziek

dj tiesto beste dj van de wereld?

(141 reacties. Pagina 6 van 15)
Moderator(s): Dré
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
26-5-2003 13:50
Of ik Tiesto de absoluut beste DJ van de wereld vind, daar moet ik volmondig JA op geven. Maar ja, ik ben wel bevooroordeelt, ik volg hem al meer als 5 jaar.
Ik werd echt verliefd op zijn stijl en op zijn muziek, zijn muziek, en de platen die hij draait zitten boordevol energie. Hij voelt het publiek aan als geen ander, en ik vind zijn platenkeuze absoluut subliem. Zijn co-producties mogen er ook wezen. Gouryella, Alibi, enz. zijn remixen, Delerium (Silence), Paul Oakenfold (Southern sun) allemaal subliem....Ben al heel vaak naar optredens van hem geweest, en hij is de enige DJ die me nog nooit heeft telaurgesteld. Hij weet het publiek altijd heel goed te bespelen. Aan hem kun je zien dat hij het naar zijn zin heeft tijdens het draaien. Waarom hij tot de beste DJ ter wereld is verkozen? Omdat zijn muziek heel toegankelijk is, en makkelijk in het gehoor ligt. Vind die verkiezing maar raar, smaken verschillen, en de diversiteit van DJ's in de DJ's top 100 is errug groot.

ps. Er werd hier gezegd dat hij niet veel loslaat tijdens een intervieuw, en bij uitreikingen van awards na 10. sec. van het podium weg is, maar dat heeft niks met zijn DJ kwaliteiten te maken. Hij is door de jaren heen altijd zichzelf gebleven, en is dus nog steeds verlegen en heel bescheiden. Dat siert hem juist....

ps ps. Zijn beste platen zijn juist niet de commercieel uitgebrachte Flight 643, Lethal industry ed. Hoewel ik Suburban train wel goed vind. maar zijn echte goede platen zijn, In my memory, Magic Journey, Nyana enz....
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
24-6-2003 18:20
Wat vind ik van tiesto?
Als je hem goed bekijkt tijdens een feest valt op dat hij gewooon errug geniet om te draaien. Hij doet het met liefde. Is natuurlijk een behoorlijke plus.

Ben zelf jaren tiesto liefhebber geweest, hou alleen helemaal niet meer van trance. Ik vind de stijl een beetje uitgemolken. (dit komt door de commercie en niet door het genre)

Hou zelf meer van techhouse en progressive.

Maar ga je kijken naar mixkwaliteiten. Dan vind ik Sasha, John Digweed en Nick Warren Absolute toppers. Maar dit zijn gasten die het hele (progressive)trance scene naar westeuropa gebracht hebben. Zo is Sasha en Nick Warren toch de absolute pioniers op dit gebied. Maarja ze draaien dan ook al respectievelijk 17 en 23 jaar.

Mijn conclusie is dat de Dj's van Global Underground de absolute toppers zijn. www.cluboxed.co.uk

Iemand mee eens?
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
24-6-2003 18:24
tiesto vind ik een hele goede dj, maar ik heb toch zelf iets meer met armin van buuren ik vind hem op de één of andere manier toch lijken dat hij het echt met plezier doet, natuurlijk doet tiësto dat ook. heb je 2 jaar geleden dj tiësto alleens zien springen op de muziek die hij draaide? nou ik niet....
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
RickEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 7-5-2005
Berichten: 118
24-6-2003 21:04
Tiesto de beste van de wereld ..........zeker weten ik vind zijn muziek meer dan geweldig hij is gewoon de topper (vind ik dan )
Maarja iedereen heeft zo zijn smaken ik vind ook hardstyle erg goed en dat is weer iets heel anders dan tiesto

Rigro
Forever Today
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
25-6-2003 03:26
Tja, ik weet niet waarom iedereen maar zo'n heisa maakt over "Tiesto de beste DJ van de wereld", maar uiteindelijk is het gewoon iemand die 2 plaatjes aan elkaar lijmt als hij staat te draaien. Dat kunnen en doen wij toch allemaal?!! Wat is er dan zo bijzonder aan zijn manier van mixen?! Ik ken zat DJ's die platen veel beter, moeilijker en creatiever in elkaar mixen!

En dan Tiesto als producer... Tja, tuurlijk heeft hij veel goede platen en na wat meer goede platen worden de rest ook wel vanzelf hits door je grote massa fans.. Maar nuchter bekeken ken ik zoveel anderen die ook goede platen maken.

Dus ik vind het een beetje raar om hem de beste van de wereld te noemen. Er zijn bovendien zoveel soorten stijlen en smaken. Waarom dan zijn stijl die hem de beste van de wereld maakt?

Maar goed, ik heb het niet zo op het DJ-vereren/verafgoden. Uiteindelijk is het iets wat wij ook allemaal doen; 2 platen aan elkaar lijmen, zodat er geen stop tussen zit en dat ze netjes overvloeien. Niets meer en niets minder.
SevereStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2003
Laatste: 20-8-2011
Berichten: 47
25-6-2003 17:17
Produceert hij echt zelf (Armin van Buuren, Eric Nouhan, Remy etc) of ventileert hij zijn ideeen naar een producer die het vervolgens knipt en plakt (José, Jean, Jurgen etc)?

Om een beetje naam te maken in de Dj wereld moet je tegenwoordig ook produceren (of laten produceren). Zonder een plaatje, haal je het tegenwoordig niet meer...
*boom tss boom tss*
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
26-6-2003 07:58
Hij produceert echt zelf.
Momenteel is trance erg hot, en denk dat de lezers van DJ's mag, hem de beste trance DJ vinden.
Smaken verschillen en een techno liefhebber, zal een techno DJ wel beter vinden.
Feit is wel dat Tiesto vernieuwend is, kijk maar naar Tiesto in Concert, duet met Kane, eigen kledinglijn DVD enz.
Ondanks al zijn succes, blijft hij wel gewoon zichzelf, en heeft totaal geen kapsones. Onlangs was de laatste editie van Invited, dat was in een knusse club, waar hij midden tussen het publiek stond.
Ik vind hem al jaren de beste, maar dat is mijn smaak. Hij heeft zijn stijl door de jaren heen wel aangepast. Zijn Magik serie was zijn beste muziek, en die mis ik wel, maar zijn nieuwere muziek is ook goed.
Zijn mixstijl is supervloeiend en ligt gemakkelijk in het gehoor. Op dit moment is hij gewoon heel erg gewild en populair. Misschien wel te gewild want ik vrees een overdose.... Misschien wel beter dan zijn al die ellendige breezerchicks eindelijk opgerot.....
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
26-6-2003 12:56

Magik77 schreef:

eigen kledinglijn
kleding lijn? waar koop je dat spul van hem dan? ben wel geinteresseerd wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
26-6-2003 15:33
Is nog niet zo lang bekend hoor, zou binnenkort op de markt komen. Misschien is het wel uitsluitend te koop in de Magik store. Alhoewel ik dat betwijfel, ik zou het niet weten, maar ik denk wel dat we er meer over zullen horen.
DJRo-MeoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2003
Laatste: 3-5-2005
Berichten: 35
26-6-2003 16:18

djjoost schreef:

in vind het wel een goede dj. hij kan er de sfeer wel in krijgen. maar ik vind ook dat er betere dj's zijn.
ik hou ook niet echt vaan zijn muziek, want ik vind het eigelijk te rustig.

ow ja dat viel me pas op. hij draaide in een discotheek. en daar draaide hij gewoon met die stanton koptelefoon van €89,-

nou als ik prof. was dan had ik toch wel een duurdere koptelefoon. van sony of pioneer ofzo.
dit vindik echt gezeur want omdat je een goeie DJ bent en dus veel verdiend moet je maar met een Koptelefoon van 200 euro werken??:S dat slaat echt nergens op want daar zeg je dus mee dat ik dus niet met zo'n koptelefoon mag en als dat ook een goed qualiteit is waarom dan duurder alset goedkoop kan?? en ja Thijs is een btje verlegen persoon maar in zijn draaien zie je dat niet kijk naar Tiesto in Concert nouw ten eerste geen DJ die zoiets heeft gedaan en tweede komtie darin los en ja zijn muziek je moet er van houden en dat is met alles ik weet ook niet hoe ze zoeits beoordelen beste dj vd wereld in het blad van ID&T stond DJTiësto = GOD...ja nouw vink goed alstie maar niet met zo'n dik boek kom razz :p
Just Be!

Terug naar forum Afgesloten topic