Forum > Off-Zone

koninginnedag

(66 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
1-5-2006 13:36
Hier ook zombie achter de computer, Koninninenacht lijkt alweer een eeuwigheid geleden. Voor diegene die thuis zijn gebleven en uitgerust even willen lachen om al die mensen die niet hebben kunnen feesten:

Donderdagavond/middag als freelancer carretjes getikt op het stationsplein (Einhoven voor de pathe) en de nacht voor mijzelf een bandje gedaan.

Vrijdag weer veel te vroeg opgestaan en de bak- en vrachtwagens geladen voor Hoevenaars. Daarna voor hetzelfe bedrijf geluid gebouwd op stationsplein, een setje opgebouw bij O'sheas en daarna doorgekacheld om het grote podium (met een dit jaar wel erg lekker klinkende EAW-array) op het stadhuis/kantonplein optijd af te hebben. Na de 4de portie vette hap in 2 dagen teruggegaan naar stationsplein waar ik wat heb gespeelt met de pearl. Rond een uur of 11 heeft iemand dat van mij overgenomen zodat ik als een gek naar huis kon om mijn eigen spulletjes in de aanhanger te laden en een setje op te bouwen voor Konininnedag in een tentje. Uiteindelijk zoals zovele hier maar 2 uurtjes slaap gehad.

De Koninninedag erg vroeg begonnen om op de parkeergarage waar Dacide gefeest heeft het geluid te bouwen. Daarna wat kleine dingen afgewerkt (weer een set bij O'sheas opgebouwd, een dj-setje geknutseld in de rechter en wat kleine dingetjes afgemaakt/veranderd op het stadhuisplein).

Vanaf 2 uur heb ik licht geschoven op het stationsplein (o.a. Band 88, Rafaella en een salsabandje) en 's nachts is alles weer afgebroken, en nadat ik 's morgens om 9 uur de laatste kistjes de loods in reed had ik er 28 uur nonstop werken opzitten. Toen maar besloten om eerst even te gaan slapen alvorens mijn spullen weer op te halen in het feesttentje.
Maar dat is MIJN mening...
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
1-5-2006 14:31

Roytje schreef:

Vanaf 2 uur heb ik licht geschoven op het stationsplein (o.a. Band 88, Rafaella en een salsabandje) en 's nachts is alles weer afgebroken, en nadat ik 's morgens om 9 uur de laatste kistjes de loods in reed had ik er 28 uur nonstop werken opzitten. Toen maar besloten om eerst even te gaan slapen alvorens mijn spullen weer op te halen in het feesttentje.
Neem de volgende x een hazertje mee voor op t podium, en ook niet voor de show ff al je effectjes testen (blinders enz) dan is het leuke er al vanaf.....razz :p
MB Audio systems
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
1-5-2006 15:04
Haha.. Hazer was inderdaad geen overbodige luxe geweest maar je moet de mensen in het begin ook een beetje de illusie geven dat er iets gaat gebeuren natuurlijk.. laugh :D

Maar een kwatiertje voor de show van Rafaella waren er problemen met de stroomverdeling waardoor er het een en ander omgegooid moest worden (ook de reden dat de maccen in die voorste carre niet gebruikt konden worden). Blinders en Atomics werden dan ook letterlijk getest en dit was niet omdat we ons verveelde..
Maar dat is MIJN mening...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
1-5-2006 16:33
Stationsplein en kantongerecht plein zagen er best redelijk uit wat ik me kan herrineren (allebij niet lang geweest). Stratumseind (werd door klein gedaan) was redelijk brak. Slecht afgewerkte podia, geluid dat zo nu en dan behoorlijk r*k klonk, slordig geplaatste carré's en geen intelligent licht. Werd kantongerechtplein door Hoevenaars gedaan?

Ik moest zelf Vrijdagochtend een tribune/podium opbouwen, vrijdagavond een lichtsetje wegzetten op een bruiloft (stelde weinig voor, 2 fourbarretjes op statiefje) en daar de rest van de avond oberen/auto's parkeren en bewaken. Volgende ochtend opruimen en 's middags werken in de heuvelgallerie (leuk, slagroomeisjes maken dmv vloeibare stikstof :-) voor stichting techniek promotie, ter gelegenheid vsn het 50 jarige bestaan van de TU/e. Aan het einde nog wat podiumdelen op moeten ruimen, maar gelukkig werd het meeste door technobase gedaan razz :p s'avonds nog 2 kleine licht en geluiddingetjes gedaan en vooral op stap geweest om vooral redelijk op tijd in bed te liggen. (woensdag en donderdag was het ook al laat geworden).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
1-5-2006 16:51

big bang schreef:

Stationsplein en kantongerecht plein zagen er best redelijk uit wat ik me kan herrineren (allebij niet lang geweest). Stratumseind (werd door klein gedaan) was redelijk brak. Slecht afgewerkte podia, geluid dat zo nu en dan behoorlijk r*k klonk, slordig geplaatste carré's en geen intelligent licht. Werd kantongerechtplein door Hoevenaars gedaan?
Helemaal eens wat betreft Stratumseind. Vrijdagavond hebben daar een aantal subs niet eens aangestaan, lagen de xlr kabels midden over straat en waren de medewerkers van Klein alles behalve relaxed bezig. Ben benieuwd ofdat Klein dat volgend jaar weer mag doen ofdat het net zoals vorig jaar/2 jaar geleden weer naar Hoevenaars gaat..

Kantonplein, Stationsplein, Dommelvallei (parkeergarage) en hier en daar wat cafeetjes waren inderdaad van Hoevenaars.
Maar dat is MIJN mening...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
1-5-2006 17:43
Het was vorig jaar echt niet alleen Hoevenaars op stratumseind maar een combinatie van Hoevenaars, Technobase, HGL (was ook lang niet alles) en Total Music Solutions (zeker het beste geluid naar mijn mening). Overigens snap ik nog nooit niet hoe hoevenaars het geluid uit die line array op het kantongerechtplein vorig jaar zo heeft weten te verprutsen, maar dat lag i.i.g. niet aan de line array (EAW), dit jaar heb ik alleen even snel gekeken maar was er bij gebrek aan sfeer (om 12 uur 's nachts) al weer snel weg.

De schoonheidsprijs ging dit jaar ongetwijfeld naar degene die dit jaar het optreden (onder andere van blof op donderdag) op de markt hadden verzorgd. Huge podium, en een behoorlijk fatsoenlijk geluid... Weet alleen niet welk bedrijf het was.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
1-5-2006 18:11

big bang schreef:

Overigens snap ik nog nooit niet hoe hoevenaars het geluid uit die line array op het kantongerechtplein vorig jaar zo heeft weten te verprutsen
Dat is iets waar ze zelf ook zeker niet trots op zijn. Ik heb ook geen idee wat er verbeterd is, in vond wel dat ze dit jaar WEL een erg goed geluid uit het arraytje hebben weten toveren.
De schoonheidsprijs ging dit jaar ongetwijfeld naar degene die dit jaar het optreden (onder andere van blof op donderdag) op de markt hadden verzorgd. Huge podium, en een behoorlijk fatsoenlijk geluid... Weet alleen niet welk bedrijf het was.
EML heeft de optredens op de markt verzorgt. Ik ben er zelf niet bij geweest (moest werken dus laugh :D) maar ook hier geldt dat het bedrijf met het grootste budget de mooiste klus kon verzorgen.

Podium op de markt zag er iig erg indrukwekkend uit!
Maar dat is MIJN mening...
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 30-6-2024
Berichten: 506
1-5-2006 21:24
Ik ben ook bij blof geweest.

was echt gezellig, goed geluid. Licht was wel aardig, maar niet echt denderend. Vond dat ze die sunstrips wat minder lang aan hoefden te zetten. Kreeg gewoon last van me ogen dat ik naar beneden moest kijken.

Voor de rest was het echt puik!
wat een onzin in dit vak
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
2-5-2006 11:03
Hier is het ook een erg drukke week geweest, maar niet zozeer met Q-day te maken. Woensdag klein schoolfeestje, vrijdag apres-ski party in een sporthal voor 400 a 500 man, zaterdag een 25 jarige bruiloft en zondagmiddag een feestje voor een voetbalvereniging... en dan ook nog enkele losse dj's weggezet.

Was het maar het hele jaar zo druk als deze periode (niet dat ik mag klagen over de hoeveelheid werk, maar toch!)
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
5-5-2006 18:15

calipso schreef:

Ik ben ook bij blof geweest.

was echt gezellig, goed geluid. Licht was wel aardig, maar niet echt denderend. Vond dat ze die sunstrips wat minder lang aan hoefden te zetten. Kreeg gewoon last van me ogen dat ik naar beneden moest kijken.

Voor de rest was het echt puik!
Hadden ze de lichttafel niet meegejoept? (iets vaags over gehoord)
MB Audio systems

Terug naar forum Afgesloten topic