Forum > Algemeen Forum

Belastingdienst gaat dj's controleren

(51 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
5-2-2006 21:14
heeeeeeeeeeele lange link ingekort
Iemand die het heeft uitgezocht, en dus ook niet veel verder kwam sad :(
DJB: Wie is er bij de belastingdienst verantwoordelijk voor het indelen van beroepsgroepen in fiscale hokjes?

"De Belastingdienst deelt niet in hokjes in. De inspecteur die bevoegd is ten aanzien van de artiest in kwestie zal een oordeel (moeten) geven over de kwalificatie artiest of niet."
Dus als de inspectuer die nacht ervoor slechte sex had uhh, in een verkeerde bui is of aan DJ-en geen kunst aan is ben de spreekwoordelijke sjaak...

De volgende reactie die op het artikel gegeven werd trok wel mijn aandacht:
Frappant deze informatie. Toevallig voor twee weken terug dezelfde vraag neergelegd bij de Belastingtelefoon. Die verzorgt toch landelijk de informatieverstrekking. Daar werd mij dus keurig verteld dat een DJ (met zijn show) ook een artiest is en dus tot het 6 % tarief gerekend mocht worden. Bij een drive-in show is het niet de doelstelling om de apparatuur rendabel te maken (al is dat wel zo prettig) maar het optreden. Door de volledig eigen ingave van keuze van muziek ontstaat de artistieke prestatie. Een zanger met een eigen installatie heeft precies dezelfde doelstelling en creëert met het zingen van verschillende nummers, al dan niet van eigen hand, het optreden en de artistiek prestatie.

Companion Events - Houten | friday | 15:02:27 | 27.01.06
Off: Dezelfde Companion als hier Companion heet?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
6-2-2006 09:17
Als je ergens niet vanuit mag gaan is het wel de informatie van de belastingtelefoon.

Maar inderdaad: de inspecteur neemt dit soort beslissingen. Als je het daar niet mee eens bent kan je in beroep (als het gaat om een beschikking of anders later bij de aanslag)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)