Forum > Off-Zone

Wie zou dat harpje nou vast draaien ??

(53 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
19-12-2005 16:34
Zo zie je maar weer: een fout zit in een heel klein hoekje. Beter alles dubbel uitrekenen, of het met 2 man doen, dan dat het fout gaat!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
EvolverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2005
Laatste: 26-11-2008
Berichten: 9
24-12-2005 11:43
Na het lezen van dit onderwerp heb ik mijn laser toch maar wat beter opgehangen.
Nu nog even wachten op de safety-cabel die ik besteld heb.

plaatje wink ;)
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
25-12-2005 14:10
Bij de foto van de justin timberlake en crissy truss schenen er wat takel punten niet helemaal 100% goed te zijn in het plafond en die hebben het na het hijsen van het zaakje nog even gehangen, maar toen ging het mis. Was al vaker voor gekomen in die hal scheen (alleen dan niet zo erg).

Op roadie.net kan je meer van dit soort foto's bekijken ook gear foto's en best bizarre test setups zoals, 60 JBL vertec 4889 in een cirkel voor een satelite test.
Het is een leuke site wel engelstalig even aanmelden en je kan foto's kijken.
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
25-12-2005 14:21
Het is ook waar stallage staat, of aan hangt.

Zo was ik een maandje of wat geleden op een klus in een clubhuis waar de klant zei dat onze voorgangers altijd de lichtstallage door de houten stallage van het huis zelf hing.

Dat ben ik dus op gemak gaan bekijken, maar de fundering bestond uit een paar dunne balkjes hout die prima waren om het dak te dragen, maar als ik daar een truss vol aan ging hangen dan was het risico op ongelukken vele malen groter geweest. Tevens omdat er toen 10cm opgevroren sneeuw op het dak lag.

Toen maar begonnen uit te leggen aan de klant dat de fundering er simpelweg niet op gemaakt was om gewicht aan te hangen, maar om gewicht te dragen.
Klant --> Maaaaaaaaar die gasten voor jullie deden het ook altijd.

Uiteindelijk toch gewoon alles met de vmb's omhoog gebracht.

Zelfde verhaal gaat op voor de ondergrond, ook deze moet in orde zijn.

Want dan kan je lichtstallage nog zo gesafety't zijn, en de verdeling zo ideaal uitgerekend zijn. Als je geen rekening houd met de omgevingsfactoren kan het gewoonweg alsnog fout gaan.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)