Forum > Geluid

Nieuw: Numark HDX

(126 reacties. Pagina 6 van 13)
Moderator(s): Dré
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
28-9-2005 11:59
Denon S3500:
CD speler met leuke vinyl effecten (spreekt daarom een brede doelgroep aan)

Numark HDX:
Platenspeler met uitgebreide CD effecten (en speelt geen vinyl af laugh :D )
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-9-2005 14:02

Victor schreef:

Ik wou zeggen. De S3500 heeft bijna 2x zoveel torque als een Technics SL-1200. Als dat nog niet genoeg is zou ik me maar eens gaan afvragen of je wel de juiste mixtechniek hanteert...
Het gaat er niet alleen om hoeveel torque er in zo'n apparaat word gestopt.

Het is de torque in combinatie met een grote platter die de CDX tot ultieme draaitafel simulator maken. De DN-S3500 komt alweer veel verder in de buurt dan de 3/5000 alleen vraag ik me daar dan weer af of een turntablist er graag mee zal werken met al die knoppen zo om de platter heen.

Nog een leuk nieuwtje, kreeg net van de importeur het telefoonnummer van Rockid. En die komt dus een CDX langs brengen......
Zal ik meteen eens even vragen of ie wat trics op de CDX wil laten zien.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
28-9-2005 14:21

Victor schreef:

Ik wou zeggen. De S3500 heeft bijna 2x zoveel torque als een Technics SL-1200. Als dat nog niet genoeg is zou ik me maar eens gaan afvragen of je wel de juiste mixtechniek hanteert...
Ik heb erg hoge verwachtingen van de DN-S3500 (schijnt dat ze eindelijk een beetje naar Pioneer hebben gekeken waar het gaat om 100E10 functies onder 1 knopje stoppen...). De DN-S3500 is echter wel een "hybride" (zit dus wat tussen een "standaard" CD-speler en een "CD-Tafel" in ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
28-9-2005 16:25
Klopt, inderdaad een hybride. Dat heeft nadelen (platter iets kleiner) en voordelen (hele apparaat kleiner en lichter).

We moeten alleen niet vergeten dat die 12" niet is bedacht om een zo goed mogelijk formaat voor scratchende dj's te maken. Die bestonden toen niet. Het was gewoon de maat die nodig was om een acceptabele hoeveelheid muziek op een plaat was/vinyl te persen. Het wil niet zeggen dat er voor een dj met een kleinere maat platter niet prima te leven valt. Integendeel, de bestaande spelers (Pio CDJ-800/1000 en Denon DN-S3000/5000) bewijzen dat dat heel goed gaat.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
28-9-2005 20:32
Volgens mij snap je niet waarvoor de memorycard dient in de CDJ-1000MKII. Hij dient om CUE-points en loops in op te slaan, niet om af te spelen dus.
Het feit dat de HDX een harde schijf krijgt om songs mee af te spelen, heeft dus eigenlijk niets maken met het feit dat de Pioneer met memorycards werkt om CUEpionts en loops op te slaan.
Klopt, ik dacht dat je met de HDX gewoon cue-points op kon slaan in het nummer zelf, op de HD. Ik heb nog nooit een avond op CDJ's gedraaid, dus heb er weinig ervaring mee. Je hebt er meer aan als je vaker hetzelfde nummer op dezelfde manier draait. Ik zou het zelf nooit gebruiken.

Ik vind het gewoon heerlijk om met vinyl te draaien. Ik ben zelf met vinyl begonnen op de TTX, waardoor dat voor mij het vinyl-gevoel is. Als de (CDX/)HDX gewoon hetzelfde is (op de arm na, maar dat heeft alleen voordelen) als de TTX, maar dat met alle functies van een cd-speler, en hij heeft nog een HD, toetsenbord en een berg andere functies die ik graag met vinyl zou willen doen, dan is het voor MIJ de perfecte speler.

Waarom draai ik dan nog met veel plezier met vinyl? Omdat daar juist de mooiste nummers en beste releases op uitkomen. Anders had ik de draaitafels jammer genoeg allang buiten gezet...
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-9-2005 23:44

DJ Delay schreef:

Waarom draai ik dan nog met veel plezier met vinyl? Omdat daar juist de mooiste nummers en beste releases op uitkomen. Anders had ik de draaitafels jammer genoeg allang buiten gezet...
Ik weet niet wat je draait maar er zijn tegenwoordig al releases op Beatport te vinden voor ze er uberhaupt over nagedacht hebben het op vinyl te persen.
Het enige wat je mist zijn de whitelabels, en die mis ik niet want die worden vandaag de dag over het algemeen zo beroerd geperst dat ze sowieso al voor geen meter klinken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
29-9-2005 09:11
Yep, ik koop tegenwoordig ook niks meer op vinyl, het enige dat ik nog doe is legaal downloaden. Het is goedkoper, je hebt het instant in huis en je kan het op de brakke zondag downloaden en meteen draaien. En je hoeft niet eerst je vinyl om te zetten. Het is echt fantastisch, niet alleen beatport, maar er zijn nog genoeg andere sites voor verschillende smaken. Draai zelf trance en hard trance, en dance tunes is daar ook een goede site voor. Er komt met de dag meer aanbod. En dat ik dan af en toe een keer een nummer mis dat alleen op vinyl te krijgen is of eerder op vinyl te krijgen is, maakt me geen bal uit, je kan niet alle muziek die je goed vind in huis hebben.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
29-9-2005 09:43

Reind schreef:

Ik weet niet wat je draait maar er zijn tegenwoordig al releases op Beatport te vinden voor ze er uberhaupt over nagedacht hebben het op vinyl te persen.
Het enige wat je mist zijn de whitelabels, en die mis ik niet want die worden vandaag de dag over het algemeen zo beroerd geperst dat ze sowieso al voor geen meter klinken.
Ik ben bij de 'geboorte' van Beatport eens gaan kijken, en toen stond er eigenlijk niet veel soeps. Ik ben vorige week nog moeten gaan draaien en daar was een DJ die zijn final scratch systeem bij had en we hadden het toen nog over Beatport en hij zei dat ten opzichte van het begin er serieus vooruit op gegaan was.
En hij had gelijk, veel house en electronic, trance sectie lijkt me iets minder uitgebreid, maar toch nog te doen.
De echt grote namen als Daft Punk die mis je wel, maarja die komen ook op Cd uit. Ik ben serieus aan het overwegen om eens bij Beatport te shoppen. happy :)
Ook regelmatig free promo's en dergelijke, en beatport exclusive tracks. De moeite waard.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
29-9-2005 09:53

Skit schreef:

trance sectie lijkt me iets minder uitgebreid, maar toch nog te doen.
Klopt, daarom moet je ook gewoon verder shoppen bij andere download sites. Op trance gebied is trackitdown erg goed. Ook op gebied van hard dance trouwens.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
29-9-2005 21:18
Maar... 3 draaitafels zijn nogsteeds een stuk goedkoper als 3x CDX/HDX, en omdat mijn vinyl collectie nog erg klein is, is het voor mij ook goedkoper om met vinyl te werken. Pas als ik echt heel veel platen heb, wordt het goedkoper voor mij om 100% op cd over te stappen. Zolang dat voor mij te duur is, blijf ik bij vinyl... (natuurlijk heb ik wel cd-spelers he!!!)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)