Forum > Algemeen Forum

Ontwikkeling platendatabase. Welke features??

(174 reacties. Pagina 6 van 18)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
21-4-2005 11:41
Kleine update v.w.b. het grafische:

https://www.mijnalbum.nl/Album=HRIXI7IP

Commentaar zie ik wel tegemoet :o
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
21-4-2005 13:35
Misschien is het handig om ervoor te zorgen dat hij automatisch de artistennaam aanvult uitgaande van eerder ingevulde artiesten? Een beetje vergelijkbaar dus met de url die je in je browser intypt. Hetzelfde geldt voor het genre.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
21-4-2005 14:31

big bang schreef:

Misschien is het handig om ervoor te zorgen dat hij automatisch de artistennaam aanvult uitgaande van eerder ingevulde artiesten? Een beetje vergelijkbaar dus met de url die je in je browser intypt. Hetzelfde geldt voor het genre.
Je bedoelt dat ze onthouden worden? Dat gebeurt namelijk al :D

Als je de applicatie voor het eerst opstart, dan staan er nog geen gegevens in (alleen landnamen). Als jij 1x Luna invoert als Artiest, dan hoef je die verder nooit meer in te voeren, hetzelfde geldt voor Labels en Categorien ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
21-4-2005 20:31
Ahh ok laugh :D Dat bedoelde ik al idd. wink ;)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
22-4-2005 12:25

big bang schreef:

Ahh ok laugh :D Dat bedoelde ik al idd. wink ;)
;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
22-4-2005 17:37
Ik krijg hier tips dat alles wel moet lukken met Itunes of WMP, maar dat is onzin wink ;)
Ik zoek namelijk een programma dat vinyl én cd's/mp3's kan sorteren, opslaan, (branden?).
Groeten DJDS
0900-DJDS
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
4-5-2005 13:52
Roberto heeft een versie getest afgelopen maandag, ik heb alleen nog geen idee wat zijn ervaringen waren. Ik ben nu bezig met de exportfunctie.....
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
4-5-2005 14:25
hooi,

Zal het eens vertellen:

Het programma ziet er leuk en simpel uit. En als alles werkt absoluut heel erg makkelijk om je platencollectie bij te houden!

Wel waren er nog wat dingen die veranderd/verbeterd moesten worden:

* Elke keer als ik een label wou invoeren kreeg ik een foutmelding
* De ene keer kon ik wel een artiestennaam in voeren, de andere keer weer niet
* Het programma draait niet op de voorgrond en is dus ook niet te zijn in je taakbalk (beetje irritant want je moet telkens al je andere schermen minimaliseren).
* Daarnaast ben ik er nog steeds niet uit hoe het zit met het opslaan van je database. Stel ik heb er één aangemaakt met het programma van Jos. En ik wil mijn database doorzenden naar iemand die dit programma niet heeft, hoe deze hem kan bekijken?

Voor de rest; goed werk Jos en jou kennende ga je het programma helemaal goed maken ! happy :) verder ga ik geen veren in je reet steken want dat doe ik al vaak genoeg razz :p
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
4-5-2005 14:50

roberto schreef:

hooi,

Zal het eens vertellen:

Het programma ziet er leuk en simpel uit. En als alles werkt absoluut heel erg makkelijk om je platencollectie bij te houden!

Wel waren er nog wat dingen die veranderd/verbeterd moesten worden:
Het programma ziet er nu idd nog simpel uit ;)
* Elke keer als ik een label wou invoeren kreeg ik een foutmelding
Lag volgens mij aan de installer, want ik moest je sowieso al die extra bestanden nog sturen.
* De ene keer kon ik wel een artiestennaam in voeren, de andere keer weer niet
Vaag, maar ligt ook aan de DB connectie denk ik.
* Het programma draait niet op de voorgrond en is dus ook niet te zijn in je taakbalk (beetje irritant want je moet telkens al je andere schermen minimaliseren).
Is inmiddels opgelost. Zei al tegen je dat dat klein dingetje was. Is nu dus gefixt.
* Daarnaast ben ik er nog steeds niet uit hoe het zit met het opslaan van je database. Stel ik heb er één aangemaakt met het programma van Jos. En ik wil mijn database doorzenden naar iemand die dit programma niet heeft, hoe deze hem kan bekijken?
Het is een access-database. Dus als hij Microsoft Access heeft kan hij het bestandje bekijken. Verder wil ik dus een exportfunctie naar excel of xml maken, zodat je het bestandje makkelijk door kunt sturen.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
5-5-2005 19:36
Excel had ik geloof ik nog een functie voor liggen... Je weet me wel te vinden, ook voor het eventuele bughunten van je code...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)