Forum > Licht

FAL importeur?

(56 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
5-5-2005 16:04
In het ergste geval fik je de ULN drivers eruit. En die kosten net helemaal niks.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
6-5-2005 00:51
Heb ook even gemaild met een 'stappenmotor boer'.

Deze vertelde dat ik aan de rotor kan zien onder welke 'hoek' ze stappen, en dat ik spanning op de motor gewoon kon meten in de scan.

Aan de hand van deze metingen en de afmetingen kon ie wel een vervangende leveren.

Maar ik ben dus inderdaad bang dat die buffertjes eruit fikken, ook als ik meet.

Dré, weet jij wat ik wel en absoluut niet kan meten?
MR TStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-6-2004
Laatste: 2-4-2018
Berichten: 64
6-5-2005 02:01

Jurrie schreef:

Heb ook even gemaild met een 'stappenmotor boer'.
Kan u ons het adres niet door geven van deze 'stappenmotor boer'?
don't forget --> The sky is the limit
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
6-5-2005 09:56
https://www.motion.nl ... ben je ook op zoek naar motortjes?
MR TStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-6-2004
Laatste: 2-4-2018
Berichten: 64
6-5-2005 17:24
Thanx,

Ik heb er reeds gezocht voor een aantal scans, deze heb ik toen enkel gevonden bij de importeur van de scans. Aangezien ik toen geen ander adres gevonden had die nog maar iets kon leveren dat er een beetje op trok, dacht ik dit is de persoon die weet waar ik in de toekomst moet zijn.
Momenteel heb ik er geen nodig. Maar je weet maar nooit waar het goed is.
don't forget --> The sky is the limit
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
9-5-2005 10:35
Er zit een DAC (type PBM 3960) en een driver (PBL 3771) op het printje voor het aansturen van de stappenmotoren.
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
7-5-2007 13:38
Even een subtiel kickje van dit topic.

Ik heb vorige week de scanner van Jurrie overgenomen en heb er ondertussen al wat uurtjes aan besteed. Eerst het hele apparaat ontleed (tot op het laatste schroefje) en vervolgens alles helemaal glimmend schoongemaakt (lang leve de turtle wax). Vervolgens printplaat in een bak met spiritus oplossing laten weken (damn wat kwam daar een zooi vanaf...), gobowiel opgefrist met fijn staalwol en het kleurenwiel er weer als een kleurenwiel uit laten zien...

Alle bedrading heb ik vervangen, sommige stukken waren er namelijk zeer slecht aan toe. Ook alles weer netjes vast gezet met tie-wraps en krimpkous.

Ik had ooit eens 2 nieuwe stappenmotoren gekocht om mee te hobby-en en de spoelweerstand kwam zo goed als overeen met degene die voor de pan en tilt werden gebruikt.. dus de gok genomen en ze aangesloten om er vervolgens achter te komen dat ze het PRIMA doen!

Hele apparaat zit nu weer in elkaar en loopt bijna als een zonnetje... pan en tilt motoren piepen nog wat dus zit er aan te denken deze ook nog te vervangen. (en damn... dat rainbow effect op 100% is echt te wowz...)

Enige wat er nu nog moet gebeuren is een nieuwe spiegel, opdampen van de huidige gaat teveel kosten... dus zit er aan te denken om er voorlopig een blokker spiegeltje van 3 euro op te plakken laugh :D. Daarnaast wil ik er weer 5 polige XLR inzetten (is ooit eens vervangen naar 3 polig) en als het ff kan een nieuwe ventilator.

Foto's zal ik binnenkort posten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)