Forum > Geluid

probleem cdj 800

(57 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
9-12-2004 08:49
Zover als ik weet van mijn opleiding en van het lezen van de Consumentengids (jaja, wink ;) ), mag je, mits je binnen je garantietermijn zit, na herhaaldelijk gedoe (lees: fouten die onder de garantievoorwaarden vallen) een nieuwe cd-speler eisen. Bovendien heb je dan ook de mogelijkheid om tot ontbinding van de koop over te gaan en dus je geld terug te krijgen (en ja, de cdj weer in te leveren sad :( ).
Let op, dit geldt dus in het geval van een consumentenkoop!
Beauty hides in the deep
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
9-12-2004 09:20
Je moet, binnen redelijkheid, de importeur/fabrikant/leverancier de mogelijkheid geven het apparaat te herstellen. Zelf hebben we als regel dat als we een apparaat voor de 3e keer zien, het NIET meer naar de klant gaat!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
9-12-2004 11:16

Dré schreef:

Je moet, binnen redelijkheid, de importeur/fabrikant/leverancier de mogelijkheid geven het apparaat te herstellen. Zelf hebben we als regel dat als we een apparaat voor de 3e keer zien, het NIET meer naar de klant gaat!
Dus dan geld terug of nieuw exemplaar?
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
ZephirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2002
Laatste: 21-10-2010
Berichten: 23
9-12-2004 11:50

Sjapper schreef:

Zover als ik weet van mijn opleiding en van het lezen van de Consumentengids (jaja, wink ;) ), mag je, mits je binnen je garantietermijn zit, na herhaaldelijk gedoe (lees: fouten die onder de garantievoorwaarden vallen) een nieuwe cd-speler eisen. Bovendien heb je dan ook de mogelijkheid om tot ontbinding van de koop over te gaan en dus je geld terug te krijgen (en ja, de cdj weer in te leveren sad :( ).
Let op, dit geldt dus in het geval van een consumentenkoop!
Nadeek is dat veel van dit soort apparatuur als 'professionele' apparatuur wordt verkocht. Dus gelden een heleboel consumentenrechten niet, zoals dat je geen 3 jaar gaarantie hebt op electronische apparatuur, dus zou me niets verbazen als deze rechten ook niet gelden voor deze cdj-800...
Eigenlijk wel raar dat consumentenartikelen beter beschermd/geregeld zijn bij wet dan pro-gear!?
Of ben ik nu gewoon heel erg uit mijn nek aan het lullen...
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
9-12-2004 11:58

zephir schreef:

Nadeek is dat veel van dit soort apparatuur als 'professionele' apparatuur wordt verkocht. Dus gelden een heleboel consumentenrechten niet, zoals dat je geen 3 jaar gaarantie hebt op electronische apparatuur, dus zou me niets verbazen als deze rechten ook niet gelden voor deze cdj-800...
Eigenlijk wel raar dat consumentenartikelen beter beschermd/geregeld zijn bij wet dan pro-gear!?
Of ben ik nu gewoon heel erg uit mijn nek aan het lullen...
Als jij ALS consument bij een winkel / vertegenwoordiger / fabriek / whatever (zolang het maar een onderneming of een ander rechtspersoon is!) een willekeurig product koopt, heb jij de rechten die gelden als consument. Ook al koop jij een productielijn voor auto's! (zolang jij die maar niet gaat gebruiken voor de uitoefening van een bedrijf o.i.d.)

Deze rechten zijn bedoeld als EXTRA bescherming voor de consument, omdat hij anders "minder" gelijk is dan de verkoper. Zo zal een consument minder snel naar de rechter stappen v.w. de hoge kosten. Op een aanschaf van paar tientjes loont dat niet. Voor een onderneming die voor duizenden eurootjes (of nog meer, wat vaak genoeg voor komt wink ;) ) aankoopt, loont dat wél!

edit: wat betreft die garantie: Bij een cdj800 die jij thuis gebruikt, mag je er vanuit gaan dat deze het jaren volhoudt (mits je hem op fatsoenlijke wijze gebruikt, dus wat "normaal" gebruik is...).
in deze zaak: Als mijn cdj800 (die ik nog niet heb wink ;) ) het binnen een jaar begeeft, ga ik terug. Als deze het na een paar keer nog niet doet, wil ik een nieuwe of mijn geld terug 9ik wil het niet alleen, ik sta ook nog in mijn recht wat dat betreft!)
Als mijn cdj het na 2 jaar begeeft, is het buiten de termijn van een jaar. MAAR je mag er vanuit gaan dat een pro product als de cdj800 het bij "privé"-gebruik het langer volhoudt dan 1, 2 of 3 jaar. Je krijgt dan alleen niet meer volledige garantie, maar je hebt zeker nog recht op een deel. (m.a.w., je moet dan een gedeelte van de repatie zelf betalen)
Beauty hides in the deep
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
9-12-2004 14:02
Eigenlijk heb ik dus recht op een nieuwe cd-speler mits ik dit eis? In dit geval is DIT de laatste kans dat ze hem in een keer (3e keer) goed kunnen repareren, voordat ik over zou gaan op andere stappen.

Ik houd jullie op de hoogte,

Groet,
Maarten

p.s. Dat word vrijdag dus weer draaien met 1 cdj800 en 1 cdj02!!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-12-2004 14:06
Die drie keer is het klantvriendelijke beleid van New-Line, geen wet. Hoewel ik vind dat je redelijkerwijs na 3x wel op je strepen kunt gaan staan, ligt het nog altijd aan de winkel wat die ermee doet.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
9-12-2004 14:21
Van de website van het Ministerie van Justitie (toelichting op de Wet Consumentenkoop):
Wat kan de koper eisen?
Indien een product niet voldoet aan de verwachtingen die de koper daarvan mocht hebben, kan hij eisen:

dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert;
dat het product wordt hersteld of vervangen;
dat de verkoper een gedeelte van de koopprijs terugbetaalt;
dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

(...)

2) Herstel of vervanging
In principe kan de koper een keuze maken tussen het laten herstellen of vervangen van een defect product. Een keuze is echter niet altijd mogelijk. Een gebroken spiegel is niet te repareren, maar wel te vervangen. Soms is herstel zo duur, dat dit niet gevergd kan worden van de verkoper. Of is het gewoonweg eenvoudiger en goedkoper om het product te vervangen. Het omgekeerde, wel herstel maar geen vervanging, komt ook voor. Van een auto met een kras op de spiegel, kan de koper in redelijkheid enkel het herstel van de spiegel vorderen.

Eist de koper herstel of vervanging van het product, dan is de verkoper verplicht om dit binnen redelijke termijn en zonder teveel overlast voor de koper te doen. De verkoper kan hiervoor geen kosten in rekening brengen. Wel kan de verkoper aan de koper een vergoeding vragen bij de vervanging of bij ingrijpend herstel van een product dat, in verhouding tot de gebruikelijke levensduur, reeds geruime tijd in gebruik is geweest.
Bron: Link naar website

Je kan nu gewoon de leverancier om vervanging van de defecte speler vragen. Naar mijn mening moet dat nu kosteloos en snel gebeuren.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)