Forum > Algemeen Forum

DJ-nickname

(739 reacties. Pagina 57 van 74)
Moderator(s): Dré
W0uterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2007
Laatste: 29-11-2010
Berichten: 126
20-8-2007 15:24
Dat blijf je altijd houden, ik twijfel ook wel eens als ik een buitenlandse naam van een artiest op moet noemen, ik Engeland noemen ze mij altijd Walter of ziets razz :p
Het begint wat te worden..
BassehStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2007
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 14
21-8-2007 00:23
jah dat klopt ook.
een korte ei slaat wel eens aan in buitenlandse talen.
geen idee waarom maar het klinkt blijkbaar ruig ofzo razz :p

Bedankt voor de hulp in ieder geval, ik denk dat ik idd gewoon nuchter met de naam Bas van Heesch verder ga ;)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
21-8-2007 10:48

JeroenVDV schreef:

big bang schreef:

Wie was dat ook al weer; die beweerde dat je alleen beroemd kon worden als je een voor en achternaam had bestaande uit twee lettergrepen ieder, waarbij de klemtoon telkens op de eerste lettergreep moet vallen?
Paul van Dijk? laugh :D laugh :D
Gevonden: Gerard Reve
Vanaf 16 februari 1973 noemt de schrijver zich kortweg Gerard Reve: 'Het beste is een naam van twee maal twee lettergrepen, met in elk woord de klemtoon op dezelfde lettergreep. Dat ligt goed in het geheugen. Gerard Reve, Heinrich Heine, Adolf Hitler, Josef Stalin, Mao Tsetoeng, Winston Churchill, André Gide, Gustave Flaubert, Anton Tsjechow, Dosto Jewski (een masochistiese Jood), Sacher Masoch, Jezus Christus, Gerard Reve, enz.' ('Het lieve leven')
bron
It's time to play the music, It's time to light the lights..
W0uterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2007
Laatste: 29-11-2010
Berichten: 126
21-8-2007 11:05
Nu hij het zo zegt, heb ik ook meer met namen volgens zijn beschrijving André Hazes, Celine Dion, Thomas Bergen razz :p etc. het zou kunnen dat er wel een kern van waarheid in zit, hoe lang heb je daar trouwens naar gezocht Jasper ? razz :p
Het begint wat te worden..
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
21-8-2007 11:10
Niet lang, heeft een weekje geleden ofzo in de volkskrant gestaan. Alleen de naam moest me weer even te binnenschieten razz :p
It's time to play the music, It's time to light the lights..
W0uterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2007
Laatste: 29-11-2010
Berichten: 126
21-8-2007 12:25
Oh oke, ik dacht dat je misschien de hele nacht had doorgezocht laugh :D
Het begint wat te worden..
Stevo_JDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 1-9-2010
Berichten: 141
27-8-2007 21:07
Wat een grappig topic dit.. Kunnen jullie ook meteen mijn naam afzeiken razz :p

Stevo_JD, afgeleid van Steven en geboren in de tijd dat ik samen met een maatje van mij lekker eentonige plaatjes maakte met de computer. Onze DJ-Nick was SJ-DIGI, Steven & Jeroen en dat DIGI spreekt eigenlijk wel voor zich. Apart hadden we namen als Jero-D en inderdaad Stevo JD. De eerste letters van zijn naam en die van digi toegevoegd aan mijn eigen DJ-naam. Nog steeds gebruik ik 'm omdat vooral mijn directe omgeving weet wie Stevo_JD is en wat de achterliggende gedachte daar van is. Ook op de radio worden mijn mixen nog steeds aangekondigd met deze naam..

Nu is de totstandkoming van mijn naam al een aarige tijd geleden, zegmaar zo'n 6 jaar ongeveer, dus is het "Bart Smit-gehalte" (Prachtige quote trouwens) nogal hoog. Mijn volledige naam is Steven Strijbosch en toen ik vroeger een e-mail adres aan moest maken dacht ik al snel aan Steve Boss, de geangliceerde versie van mijn naam. Nu zit ik te twijfelen om mijn naam te veranderen. Enkele opties zijn dus het bovenstaande Steve Boss of misschien Steve Score, wat in ieder geval mijn initialen bevestigd. Score klinkt cool en is ook nog eens in meerdere manieren uit te leggen. Niet alleen bevestigd het mijn liefde voor sport maar ook in het geval van "rake opmerking" klopt het nog een beetje met mijn eigen karakter. Ook de andere Engelse uitleg van "Score" is wel leuk, dat is namelijk orkestreren/componeren, dus dat is ook wel leuk voor de productionele kant van het "DJ-zijn." Graag jullie mening over Steve Score of misschien hebben jullie zelf nog andere mogelijkheden!?
The best way to predict the future is to create it
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
29-8-2007 20:21
Steve Boss vind ik wel een stoere... of Steve Foret, Steve Wald of Steve Woods...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
29-8-2007 20:58
Steve woods bestaat al, amerikaanse jungle/ urban/ garage DJ. En volgens mij loopt er hier in europa ook 1 van rond. En dan iets met trance !?!?!
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 4-7-2024
Berichten: 413
30-8-2007 19:46

sonic boom schreef:

Steve woods bestaat al, amerikaanse jungle/ urban/ garage DJ. En volgens mij loopt er hier in europa ook 1 van rond. En dan iets met trance !?!?!
Die in europa is niet steve woods maar marcel woods wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)