Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 52 van 63)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
6-5-2006 01:28
Ortofon dj-s is geen high output element. Phono ingangen op de Nuo5 zijn iet wat gevoeliger als de dateq lpm bijvoorbeeld die hier staat.

Mij hoor je er ook niet over klagen overigens. Het enige wat ik nog steeds wel eens mis bij de Nuo is de gain dicht = geen geluid. Ik gebruik de gain namelijk ook nog wel eens voor doeleinden waarvoor ie eigenlijk niet bedoeld is (rotary mixen ;-) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
6-5-2006 13:01
MIjn ecler heeft dikke misserie:
Hoofdtelefoon selecteerknopjes werken niet te goei,
Paar eq potmeters kraken.
Letters eraf.

Grootste probleem hij valt juist 3maande buiten garantie.

Wat nu?
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
6-5-2006 13:07

dj beat schreef:

Wat nu?
Even je dealer raadplegen?? Als het een beetje dealer is, helpt deze je ook buiten de garantie...
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
6-5-2006 14:05
Zoals al vaker gezegd door o.a. Victor en ondergetekende, garantie houdt niet plotsklaps op buiten de garantietermijn (voor particulieren meestal minimaal een jaar).
Dis MITS dit een garantie-issue is (en niet door slecht gebruik bijv.), valt mijn inziens in ieder geval nog een deel onder de garantie, en zou je een gedeelte zelf moeten betalen.
Beauty hides in the deep
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
6-5-2006 16:17

Sjapper schreef:

(voor particulieren meestal minimaal een jaar).
2 jaar.

Daarnaast betwijfel ik of dit onder garantie gaat vallen, deckplate is (als je hem via een goede dealer heb gekocht) te claimen, de rest is denk ik toch te wijten aan user abuse.

Je moet namelijk wel heel erg schofterig met je Nuo om gaan wil je problemen krijgen. Mijn Nuo is van trappen af gelazerd, heeft een slokje cola gehad en is voor 2 maanden terug van een pakje ontbrande marlboro die op de bodem lag ontdaan..... een mijn Nuo leeft nog steeds en geeft geen kick.

Je moet het naar mijn mening wel heel erg bont maken als je knoppen kapot weet te krijgen......
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
6-5-2006 21:54

Reind schreef:

Sjapper schreef:

(voor particulieren meestal minimaal een jaar).
2 jaar.
Op consumentenelectronica. Volgens een aantal fabrikanten van DJ spulletjes vallen hun spulletjes daar niet onder...

<<<

Mijn ervaring met de Nederlandse importeur van Ecler is ZEER goed (zelfs een probleempje met een 4 jaar oude HAK mixer is gewoon onder garantie/coulance opgelost).

Verder heb ik één Nuo-5 gehad met een defect in de voeding (1 week retourtijd) en 1 mixer die uit de doos niet goed werkte, terug is gegaan met de importeur en weer bij ons is gekomen met het verzoek van mijn kant dat ALS de klacht weer op zou treden de mixer direct omgeruild zou worden. De koper van deze mixer was hier trouwens op voorhand keurig van op de hoogte gesteld (was de laatste die we op dat moment hadden liggen). Na een paar maanden kwam het probleem inderdaad weer naar boven (effectunit was lui). Mixer is direct en zonder gezeur door de importeur omgeruild voor een ander exemplaar.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
6-5-2006 23:10

Dré schreef:

Op consumentenelectronica. Volgens een aantal fabrikanten van DJ spulletjes vallen hun spulletjes daar niet onder...
Dat is inderdaad vaker het geval dan dat een fabrikant het repareerd uit coulance na de garantie termijn.

Maar voor een mixer die in het hogere segment thuis hoort is zo'n service ook iets wat erbij hoort naar mijn mening. Wat mij overigens wel op valt is dat het verdomd vaak de duitsers zijn die de regels aan hun spreekwoordelijke laars lappen op het garantie gebied.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
26-5-2006 19:08
Ik ben er over na aan het denken voor als mijn mengpaneel vervangen zou moeten worden om een Ecler nuo 5 te kopen. (ligt aan de verzekering)

Ik heb er vandaag even mee zitten spelen, toen ik de schade van mijn apparatuur liet bekijken/berekenen. Maar ik vind op de denon de effecten makkelijker inelkaar zitten dan op de ecler. Misschien omdat ik de denon gewoon ben.(zal wel wennen zijn)

Ik ben er teminste wel tevreden over de kwaliteit.

Nu is mijn vraag wat houd de MIDI Clock en MIDI Start/Stop funtions in?
Ik wil met ableton live gaan werken.(op een apple macbook)

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-5-2006 23:08
Midi start en stop mag je vergeten..... heb je vrij weinig aan in combinatie met ableton.

Maar euhm wat vond je lastiger aan de effecten? Je hebt 1 knop om hem te selecteren, 1 knop om de parameters mee in te voeren, 1 knop voor de referentie en een fader om de dry/wet mee te regelen.

Het kan aan mij liggen maar waar is het moeilijker? De denon maakt gebruik van 1 knop waar zowel het effect als de keuze van de parameter moet worden bepaald en je hebt een knop voor de dry/wet.
Nu kun je de knop voor de dry/wet regeling op 1 line fader plaatsen maar dan offer je een fader op voor het effect gemak. (tis niet mijn keuze in ieder geval).

Daarnaast heeft de Nuo geen sampler maar wel meer effecten waarbij je niet vast zit aan wat een fabrikant ingesteld heeft. Bij de Denon zit je vast aan een aantal parameters die door de fabrikant bepaald zijn en welke niet te wijzigen zijn, bij de Nuo kun je met behulp van edi:lab echt alle maar dan ook alle parameters wijzigen en ben je dus volledig vrij in je keuze EN de Ecler heeft ook meer effecten als de Denon. Een echo is leuk maar een filtered, flanger of reverb echo is nog veel leuker, een filter is leuk maar een instelbaar low en high pass filter is nog veel leuker.

Ecler is overigens de enige die dat tot op heden heeft (het vrij wijzigen van alle parameters) want dat is iets wat voor zover ik weet zelfs de DJM800 niet aan boord heeft.

Vraag is of je dat laatste punt ooit zult gebruiken, als ik om mij heen kijk neemt iedereen genoegen met de vooraf ingestelde parameters door een fabrikant dus of je daar mee aan de slag wil gaan is iets wat je jezelf af moet vragen.

Ow en de Nuo5 heeft een scherpe curve aan de bovenkant van de fader..... daar wil namelijk nog wel eens iemand over struikelen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
27-5-2006 01:46
Ik vond het moeilijk omdat ik 2 knoppen niet snapte waar dat die voor zijn omdat ik dat niet gewoon ben met mijn denon.

De effecten van de Nuo 5 zijn wel uitgebeider dan op de DN-X1500 en vooral omdat je ze kan verandere met een pc.

Midi Clock is toch wel i.c.m. ableton live? Dat is toch voor het gelijk zetten van de muziek stukken zodat je die kan inmixen?

Mocht ik een nieuw mengpaneel moeten kopen word het een Ecler nuo 5 verwacht ik, of ik moet toch nog van gedachte verandere.laugh :D

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6

Terug naar forum Reageer (zonder quote)