Forum > Algemeen Forum

Mijn eerste spulletjes

(233 reacties. Pagina 5 van 24)
Moderator(s): Dré
MielemanAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2003
Laatste: 25-2-2005
Berichten: 3
18-5-2003 16:46
hallo mensen.
toen ik 12 was ben ik begonnen om met een vriendje cd's te draaien op feesten van anderen.
dat liep als een trein, dus kochten we 2 flinke JBL speakers (400 watt) en een omnitronic dubbele cd-speler.
en niet te vergeten een "pam 12" mengpaneel met ingebouwde versterker (tweedehands)
na een maandje of wat hadden we een Z-800 rookmachine (ofzo) gekocht, en een lasereffect.
daarna waren de moonflowers en DMX lichteffecten aan de beurt.
en nu draai ik in de disco's van amsterdam als gast-DJ.
djeeeeeeez wat is nou weer proeftijd lid? >zucht<
JohanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 51
20-5-2003 09:32
Mijn 1ste spullen heb ik nog niet.

Maar binnenkort ga ik denk ik voor 2 technics SL-tjes
Een Pioneer MDJ 600. En een Pioneer CDJ 800.
Dit sluit ik voorlopig aan op m´n stereotoren.
En dan word het oefenen oefenen oefenen;)
last night..........A DJ saved my life!
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
21-5-2003 15:20
Ik ben begonnen met een sony versterker 2x 60 echte watts
2 dual hifi speakers van mijn pa zeer fijne speakers maar niet voor feesten met meer dan 25 man deze waren 70 echte watts.
Voor de rest 2 hifi cd-spelers en een lichtorgel en stroboscoop en een skytec mengpaneel.
Pearl 2000 in da house!!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
21-5-2003 22:59

johan schreef:

En een Pioneer CDJ 800.
En dan word het oefenen oefenen oefenen;)
Dat zal alvast goed gaan met zulk materiaal.
Maar toch, alle begin is moeilijk.
Blijf op de tanden bijten en blijf niet bij de pakken zitten als het even wat minder goed gaat. Je mag er dan van uit gaan dat je een minder goede dag hebt. wink ;)
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
13-6-2003 00:16
|\/|yn eerste spullen zijn twee boxen van sony, een setje hai-fai wink ;)van akai(met een tuner en een equalizer die al overigens 12 jaar hun dingen doen laugh :D), een cd speler van akai die ook zn ding al 12 jaar doet(die T*r*ng (4give my offence) cdspeler mag wel eens skippen(of zoals joellie Neidurhlandurs het zeggen, het spoor bijster raken), dat heb ik laatst bij mijn eerste facet(party):) ontdekt), een gruwelijke mixer(jbsystems beat 4) die ik bij Dre heb gekocht, een gemini Em 300, een adj cd koffer, en nog verw8 twee adj psxen. razz :p
Niet LEZEN wat hier staat aub...
DjluzoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 24-9-2005
Berichten: 147
19-6-2003 11:33
mijn eerste spullen waren een moonflower en een hifi amp
en 4 boxen en dan een mengpaneel pro 16x en 2 oude hifi cd spelers (mengpaneel heb ik nog steeds en cd spelers ook)
Luuk
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
19-6-2003 11:57
Toen ik startte (zo'n twaalf jaar geleden moet dat geweest zijn), heb ik mijn pa zijn spullen van de zolder gehaald:
* een Rodec 1373 als mengpaneel, deed het ondanks zijn leeftijd en de aantal liters bier die er toen invielen nog steeds heel goed!
* twee dual-platendraaiers met pitchcontrol (welliswaar maar 1%, maar dat zeg je er niet bij natuurlijk laugh :D)
* een kenwood huis-tuin-en-keukenversterker van 4 x 100W op 8 ohm waarmee zij toen zelfs openluchtfuiven zouden zijn gaan draaien shocked 8O, nou: DAT kan ik me niet voorstellen, maar goed!
* zelfbouwluidsprekers (4-weg)
* duizenden plaatjes uit de jaren '60 en de vroege jaren '70

Hiermee heb ik het heel wat jaren volgehouden hoor!
Ik schafte mij toen ook zo'n JB-Systems LM-300 aan, ik weet niet of die nog bestaat maar dat was toen een driekanaalslichtorgel met faders voor de bediening waarvan de microfoon soms eens begon te resoneren waarna je hem een goeie tik op zijn kop moest geven om de lampjes terug te doen flikkeren laugh :D
Een paar maand later heb ik toen ook nog een 8-kanaals looplicht gekocht op de rommelmarkt. Eéntje met 21 programma's!! Waarvan ik er maar 4 ontdekt heb, maar die kon ik dan wél achteruit laten lopen ook!!! laugh :D

Toen ik begon te beatmixen, is die opstelling niet langer meer gebruikt (logisch). Platendraaiers staan beneden op de hifi-installatie, mengpaneel is ondertussen helemaal buitendienst, versterker zit met uitgedroogde elco's en versleten potmeters, lichtorgeltjes (inclusief lampen) zijn verkocht voor een mooie prijs.
Wegens geldgebrek (en geen zin om alles steeds te versleuren van kot naar thuis), ben ik toen beginnen mixen met BPM, PC-DJ en zelfs Winamp met tonnen plugins.

En vervolgens schaftte ik mij dan mijn eerste platendraaiertjes aan ... Omnitronics Beltdrivetjes! Vreemd genoeg kon ik daar enorm goed mee overweg! Ik heb zelfs mijn eerste residentie versiert adhv de demo die opgenomen werd met deze draaitafels!! Mijn mengpaneel was toen een tweedehands Stage-Line Phase-4 met beatcounter (die totaal flipte laugh :D!!).
De draaitafels zijn verkocht aan een 12-jarige jongen die persé wou mixen maar het mocht praktisch niks kosten sad :(, het mengpaneel is sinds deze week in gebruik in discotheek ZENITH om de recorduitgang te mixen met een extra microfoon boven de dansvloer zodat je het volk hoort joelen en meezingen tijdens de live-uitzendingen. Zo is zelfs versleten materiaal nog goed bruikbaar!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 998
19-6-2003 12:18
Ik ben begonnen met oude philips boxen van mun pa. Ik heb toen tweede hands een hifi versterker gekocht en een casettedek. Daar heb ik het een jaar mee uitgehouden

Toen Heb ik een P&Q mengpaneel gekocht (4 kanaals + DJ mic) en een discman. Na een paar maanden heb ik ook een tweede discman gekocht. (die waren toen echt niet goedkoop!). Ik heb toen een meubel gemaakt, een horizontale kist die je op een tafel moest zetten. Daar heb ik het zeker 3 jaar mee gedaan. Licht had ik toen helemaal niet omdat ik redeneerde: goed licht of geen licht.

Toen heb ik een zwaardere semi-professionele verterker gekregen. Ik had toen ook genoeg geld om boxen te kopen en dat deed ik: JB Systems pro 12. De versterker was nog wat licht (2x90W) maar dat ging al harder. Toen kreeg ik van iemand 2x 3 kanaals lichtorgel op geluid met lampen. Ik heb toen nog een 20W strobo gekocht en dat was mijn licht.

1 jaar geleden ging het hard. Toen heb ik een DAP RADON 900 gekocht en heb ik professionele speakerkables met speakon gekocht. Dat ging harder en zag al een stuk beter uit. Van een theater dat opgeheven werd kreeg ik 3 par 46 en een par 30. Bij velleman kocht ik een lichtorgelkitje en dat inelkaar gesoldeerd. Dat zag er voor mijn doen al lekker profi uit. Maar ik moest een nieuwe flightcase want de radon paste niet in de vorrige. Die heb ik gemaakt en het is nu een zuil geworden waar dus geen tafel voor nodig is. Ik heb toen 2 draadloze mics gekocht.

Een half jaar geleden een rookmachine en een small mushroom.

2 weken geleden. De par 46-ers gebruik ik niet meer, want ik heb 4x par 56 short aangeschaft. Een tweede lichtcontroller gemaakt die wat meer programma's heeft dan alleen looplicht. Een multiekabel gekocht zodat het mooi uitziet zonder al te veel kabels. En een mic statief gekocht (maar de houder voor de mic was te klein voor de draadloze en bij de winkel hier duurt de bestelling minstens 3 weken voor een grotere klem. Sorry Dré maar ik ga niet een onderdeeltje van nog geen € 2,- bij jou bestellen want de verzendkosten zijn dan 4 x zoveel sad :( .)

Al met al, vind ik dat het nu ergens op begint te lijken en ik koop nu alleen nog professionele dingen en laat alle beginnersdingen zitten happy :) . Binnenkort komt er nog een silverline strobe en een lichtstatief. Iemand nog tips voor dat statief? is dit wat: www.new-line.nl/v/4192 ??
Dance the night away!
VinçonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2003
Laatste: 6-3-2004
Berichten: 40
11-7-2003 19:49
Ik ben in maart dit jaar (2003) begonnen met spullen die mijn vader over had van zijn studio. Ik ben 10 jaar (echt wel razz :p )

Mijn start was met:

2 x JBL 4411 3 weg speakers. shocked 8O
2 x Auratone als monitors
Thoshiba Laptop (MP3 opslag en index)
1 flightcase aligator
1 mic AKG D-330BT
headphones pioneer pro
Nikko amp alpha 230a 2x 120 w 8ohm, 2x 150w 4ohm? angry
Behringer DJ mixer 200VMX
2 x MP3- CD- DVD spelers van JVC XV-S300BK/XV happy :)
2 x snake light 1x3meter 1x6 meter
8 x spots met par lights
Black light
Foldable Mic stand / steun
Nakamichi cassette deck BX100-E
aluminium koffer voor CD's
heel veel snoeren en pluggen xlr, etc. etc.

Ook heb ik nog aankleiding voor de zaaltjes gekregen: 2 x camo netten 6x4meter en 2 x netten voor wand bekeleding 2meter bij 10 meter groen.

Toen ik begon had ik wat spaar centjes en mijn vader wilde mij wel sponsoren:

Bij New-Line gekocht:

Triple Derby Showtec
Strobe Botex SP-106MR
Antari fog machine F-80Z
Mirror Bal 30cm
Showtec DJ switch 10F
Nog veel kleine spulletjes!!! Prima gegaan deze leveringen!

Verder nog gekocht bij andere:

Truss 3 meter breed, 2 steunen en 2 T-bars
Neopreen power cable 60 meter
19" rack mounting handgrepen
Speakon plugs 8x

Wat ik nog wil kopen:

2 x DAP MC15
1 x versterker ??? 2x 450 watt (Phonic Max 1500? - DAP Mission 900???)
Moons 2x
4x Par + sturing????
2 x Gemini CDJ-20
2 x draaitafels???

Gebouwd:
1 x top case boven op Gator flight case voor apparatuur en mixer.
1 x cart (4 wielen) waarop Gator flight case en top exact passen als DJ werktafel.

Ja lekker heftig. Pas 1 x opgetreden (was succes), volgend school jaar 3x optie en 2x bij basketball club. Lekker beetje leren.

Kijk ook even op mijn site www.xs4all.nl/~jhe (met frontpage gemaakt)
DJ Vinçon
TochnicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2003
Laatste: 8-9-2010
Berichten: 49
15-7-2003 23:13
1 x bewerkt. Laatst door Tochnics op 16-7-2003 17:29
een paar jaar geleden stond ik nog te kweilen hoe n maat van mij draaide op zn s**ndl*bs met jbl classic 3 mengpaneel
misschien kun je het herinneren, die s**nds werden toen met van die dropveters aangedreven en liepen altijd dik 1,5 % te snel/langszaam

toen ook maar naar n paar jaar de stap gewaagd en 1 s**ndcrap draaitafel gekocht
n 2e van n nieuwer type ( dlp1 ) daarna aangeschaft
niet land daarna schitterde deze samen met de eerdergenoemde jbl
zo n paar maandjes aangekl**t maar t ging allemaal maar net niet, gek he!! shocked 8O
opeens begaf de 1e draaitafel, dit type had nog n tussenstap tussen de 33 en 45 en werkte niet met tiptoetsen ( hij kon ook nog 60 door beide knoppen in te drukken )
ieder geval kon deze op ieder van de 3 standen alleen nog maar 2x zo hard als bedoeld was draaien sad :(
toen maar n 2e dlp 1 gehaald ( hardleers maar wat wil je als knullekke )

het geluk kon niet op want de jbl kraakte als de nete
dit toch wel mooie apparaat werd vervangen door n reloop killer shocked 8O
dat was toch ff n stap terug maar toen was k nog steeds wat hardleers
dit mengertje kocht ik toen n paar maten ieder n set aanschafte van 2 reloop turners ( mk 2000 ) in combinatie met n krenginger... uh uuh behringer menger met sampler en al
in duitsland konden hun dat voor 1100 piek kopen en mn mixer koste 150 ofzo
( goh wat hebben die n spijt nu razz :p razz :p )

ieder geval deze koste erg weinig en tot de dag van vandaag doet hij wonderbaarlijk nog goede dienst bij zijn 2e baasje ( tezamen met die s**ndcraps )

nou ok dit gaat toch wel je keel uithangen als je GOED verder wilt
dit setje werd verkocht aan bovengenoemde en hiervan kon k tezamen met wat extra geld 1 gemini pt2400 kopen
later kwam hier n tweeling cdj 20 bij
leuk spul hoor, maar toch kwamen dr door de naamsbekendheid 2 sl 1200 s
met n gemini 626i menger met 2 techncs rpdj1210 koptelefoons ( ook 1 voor de hifi ) met als afwerking de concordes met night club e naaldjes erbij voor de turners

op 1 of andere manier gingen de cdj 20 en pt 2400 snel de deur uit razz :p
de nieuwe eigenaren waren errug gelukkig met hun zeer jonge occasions laugh :D

t moraal: khad heel wat geld kunnen besparen 8eraf als k meteen voor t goeie spul had gekozen, tja k wist toen nog niks happy :)
achteraf valt t wel mee en kan ik mij nu pas ECHT toeleggen hoe de dingen nou werken
met t budget spul zul je uiteindelijk toch blijven vervangen en stressen
als je nog twijfelt of niet de financien hebt voor t echte werk, SPAAR DAN DOOR !!!!!
dre heeft volgens mij nog wel 'wat' staan om t op t leren laugh :D
mn S**ndcraps waren dodelijk! Maar waarom lukte het nooit daarmee??

Terug naar forum Reageer (zonder quote)