Wat ik nou weer tegen kwam?!?
(75 reacties. Pagina 5 van 8)Moderator(s): Dré
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 23-5-2004 01:29 |
fracktone schreef: Final Scratch heeft nog veel problemen. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
FracktoneStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-1-2004 Laatste: 5-8-2009 Berichten: 139 | 23-5-2004 09:34 |
Dré schreef: Als iedereen zo dacht dan hadden we een speciale computer (of interface) nodig voor onze tekstverwerker, spreadsheet, tekenprogramma e.d. Zou een mooie rij rotzooi op je bureau worden ;-)Kijk bijvoorbeeld naar BPM-studio, waarom kan dit programma niet met andere controllers bedient worden. De DAC-2 en de DMC-1 werken bijvoorbeeld ook met andere software en de Hercules controller ook. Of waarom kan andere software niet de BPM controllers gebruiken. Dit zijn naar mijn idee nog altijd de beste controllers die er zijn. Maar ook BPM wil graag zijn eigen software hier bij veilig stellen. Je kunt software ook via een Dongle beveiligen (bijvoorbeeld). Heb je gelijk in, doet BPM studio ook met een dongel geloof ik (althans dat deden ze altijd). Helaas kom ik ook daar nogal vaak illegale versies van tegen, dus dat werkt ook niet echt goed.Dré schreef: Die mag je toch eens uitleggen aan de ontwerpers van CD-spelers die NIET overweg kunnen met CD's tenzij ze van het type CDDA zijn. Een mp3 CD is per definitie een Data CD en het gros van de huidige loopwerkjes kan daar eenvoudig weg NIET EN NOOIT mee overweg. Alleen nieuwere chipsets (ook gebruikt in CD-Rom spelers) kunnen na software-aanpassing overweg met mp3 CD's. Maar het zal je NIET lukken een CDJ-800 mp3's af te laten spelen tenzij je hem van de grond af aan opnieuw opbouwt.Ook bijna alle budget merken hebben wel een versie die MP3's kan spelen. Ik zie het probleem dus niet voor de CDJ 800. Op deze eenvoudige wijze zal je waarschijnlijk alleen niet alle functies hebben die je nu wel hebt bij deze spelers. Daarom zeg ik dus ook dat een volwaardig MP3' systeem (waar een DJ wat aan heeft) heel wat meer zal kosten. Dré schreef: fracktone schreef: Final Scratch heeft nog veel problemen. | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 23-5-2004 12:56 |
Maareh, Fracktone, mag je me nog steeds is uitleggen waarom je niet zo mooi zou kunnen scratchen op een stilstaand touch sensitive jog als op een tt. Scratchen op een cdj-800 of 1000 gaat toch ook perfect? | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
DJDarknessStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-4-2004 Laatste: 22-12-2009 Berichten: 251 | 23-5-2004 16:15 |
Heumz ik heb dit geloof ik ook al in een ander forum gepost. maar mijn idee was dus final scratch met cd en dan die tijdcode cd tjes in de pioneertjes gebruiken. Oftewel pioneer die mp3 afspeelt? Idee of pis ik naas de pot ? | |
Where words fail, music speaks :D | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 23-5-2004 16:19 |
Je pist zeker niet naast de pot, ik vind het alleen een beetje jammer dat je eerst fs met platen moet aanschaffen voordat je het cd-pakket erbij kan nemen. Erg jammer Als ze nou slim zijn verkopen ze ook dat cd-pakket los. Toch blijf ik erbij dat een cd-speler met usb poort voor externe harddisk ondersteuning het mooiste zou zijn. Ben je meteen van het laptop probleem af en is het inpluggen en spelen maar. Nog minder tijd kwijt met overnemen van een andere dj in een club en ook niet de stress dat je laptop het zou kunnen begeven. Ik denk dat als dit zou uitkomen ik de eerste ben die zo'n systeem heeft. | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 23-5-2004 18:09 |
Ik zou toch het liefst de mediapool (met database) op een apart systeem willen hebben (met bijvoorbeeld een touch screentje). En dan de CD-speler puur als bedieningspaneel gebruiken. Dus voorheen CD zoeken en in speler doen wordt nummer selecteren op aparte box en in de cue list zetten. Daarna op de speler verder gaan. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
FracktoneStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-1-2004 Laatste: 5-8-2009 Berichten: 139 | 23-5-2004 20:38 |
Dré schreef: Ik zou toch het liefst de mediapool (met database) op een apart systeem willen hebben (met bijvoorbeeld een touch screentje). En dan de CD-speler puur als bedieningspaneel gebruiken. Dus voorheen CD zoeken en in speler doen wordt nummer selecteren op aparte box en in de cue list zetten. Daarna op de speler verder gaan.Lijkt mij ook wel wat. Voordeel, wil je de MP3's niet gebruiken dan druk je er gewoon een CDtje in. Voor het bewerken van de muziek gebruik je de al aanwezige hardware die ook voor de CD gebruikt wordt. Hmm, wordt het toch al wat minder eenvoudig om te bouwen. | |
DJDarknessStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-4-2004 Laatste: 22-12-2009 Berichten: 251 | 23-5-2004 23:32 |
Hey dré zou jij dat niet een keertje kunnen testen finalscratch en pioneer cdj 800 setup? als dat werkt is dat wel super! | |
DJDarknessStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-4-2004 Laatste: 22-12-2009 Berichten: 251 | 23-5-2004 23:50 |
Trouwes dit kom ik net tegen van de makers van mixvibes www.mixvibes.com/dvs/dvs.htm moet je maar ff kijken is erg goed 99 euro voor zon systeem (waar finalscratch 4 a 500 euro kost ) | |
DJDarknessStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-4-2004 Laatste: 22-12-2009 Berichten: 251 | 23-5-2004 23:56 |
srry voor de vele op[een volgende de post maar aangezien we het hier toch over controllers hadden mixvibes heeft nu de XP10 D-vinyl DM2 Dmc 1 Dac 2 En binnekort ook de cotrolers van BPM!!!! Is wel erg slim van ze. ben alleen beniewd hoe ze het voor elkaar krijgen. Dacht dat bpm alleen voor hun zelf controllers maakten | |
Where words fail, music speaks :D |