Forum > Geluid

JB-Systems T-3

(52 reacties. Pagina 5 van 6)
Moderator(s): Dré
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
28-11-2004 14:20
oei,.. is die zo slecht (ik ben niet echt een revieuwer)
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
28-11-2004 14:39
Haha dit is typisch zo'n 'prijs het produkt de hemel in verhaal' gaat meestal nergens over.

Hetzelfde viel mij op over de SL cd speler van technics, in de kranten, id-t magazine en nog veel meer bladen las ik artikelen; een doorbraak, technics zet de toon. enz. het was opeens het beste wat er te krijgen was enz. blabla.

Nou weten jij en ik natuurlijk wel beter... razz :p
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-11-2004 17:00
Met een beetje mazzel heb ik de T3 binnen nu en een week of 2 ook in huis.

Aangezien het een product is wat een hoog potentieel hit gehalte heeft zal het wel een review worden zoals die van de OEM bak. Zal ook meteen even vragen of ie onder toeziend oog ff open mag.
Ben namelijk wel beniewd naar wat men mee genomen heeft vanaf de Super OEM naar deze draaitafel toe.

Ik heb de site van meet music ook al een paar keer bekeken en je leest daar nooit een zeik puntje of wat dan ook. Alles is daar perfect altijd, beetje jammer alleen dat bijvoorbeeld de review van de TTX1 dus van geen kant klopt want men zwijgt in alle toonaarden over de arm.

Nu wil ik niet zeggen dat ik het veeeeeeeeeeeel beter doe maar alles komt er wel in te staan. Ook de minder positieve kanten dus en ik geef de fabrikant gewoon de keus nadat ie hem gelezen heeft -> Plaatsen of niet plaatsen. Maar alles blijft er in staan of ze dat bevalt of niet.
En als iets ze niet bevalt of er moet iets uit dan word ie dus gewoon niet geplaatst.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ArjankippensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 20-2-2013
Berichten: 91
28-11-2004 17:07
@ Reind; Heb je je Ecler nuo5 al binnen? Daar hoop ik een revieuw van je te kunnen lezen. Het is altijd afwachten een product als de T3 wel zo populair wordt....
Ik ben in ieder geval erg tevreden met mijn T4's wink ;)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-11-2004 17:11
Ik een Nuo5?

Ik heb heel even een Nuo5 in huis gehad, daar is ook een korte impressie over geschreven (de naam review verdiend ie niet) en dat was ook een Nuo5 van een collega dj die niet open mocht dus........

Ik heb de NL importeur ook nog niet benaderd eerlijk gezegd. Eerst de mensen waar ik wel een afspraak mee heb gemaakt de zaken mee regelen en dan weer verder naar de volgende. Anders word het een puinzooi namelijk in mijn geval.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
28-11-2004 17:14

Tom. V schreef:

oei,.. is die zo slecht (ik ben niet echt een revieuwer)
Nou... JA, zo slecht is hij dus.

Paar voorbeelden:
Je moet echter wel wat voorzichtig met de toonarm omspringen, want anders zou hij al eens alleen op stap durven gaan. Hij is die wel heel erg beweeglijk, maar misschien moet je er gewoon aan wennen.
Als een arm niet beweeglijk zou zijn dan zou dat kunnen komen omdat hij defect is. Als er nou één ding is wat een arm moet doen dan is dat soepel kunnen bewegen!
de afneembare naaldverlichting in een klasse uitvoering
We hebben het over een ledje in een stuk plastic met daaraan een tulp plugje. Hoeveel flauwekul kun je over zoiets spuien???
Rechts zit een voedingskabelaansluiting en een schakelaar om het toestel volledig uit of aan te zetten. De schakelaar staat nogal ver naar binnen ingewerkt waardoor het bij inbouw het niet zo makkelijk is deze te bedienen.
Elke DJ WEET waarom je zo'n schakelaar diep wilt hebben zitten. Om te voorkomen dat de draaitafel per ongeluk uitgezet wordt!
Het draaiplateau, voorzien van een slipmat, wordt direct aangedreven door een 8 polige 3 fase DC motor met een aandrijfkoppel van meer dan 1,8 kgf/ cm.
Opgegegeven torque. Daadwerkelijke torque is aanzienlijk lager (identiek aan Q-30/RP-4000).
Het draaiplateau is langs de zijkant voorzien van grote zwarte inkepingen en zou eigenlijk het toerental juist moeten bepalen. Het oogt gewoon mooi en heeft verder geen nut.
Goh... Stop dat target light dingetje waar net zo positief over geluld werd eens op de draaitafel en je zult zien dat de platter strobe WEL werkt...
Probeer tijdens het draaien niet eventjes het plateau manueel te vertragen. Het zou pijnlijk kunnen uitvallen.
Doe normaal zeg. Zelfs met een zwaar etterende pink die zojuist 3e graads brandwonden heeft opgelopen is dit nog te doen.
Rechts daarvan zit de Anti-Skate knop die ervoor zorgt dat je toonarm niet alleen op stap gaat en dat de naald in de groef blijft. Ooit al van G-krachten of middelpuntvliedende kracht gehoord?
Natuurlijk hebben we wel eens van middelpuntvliedende kracht gehoord. Alleen heeft dit geen ene ZAK te maken met het hoe en waarom van anti-skating! Het zou anders zijn als de gehele draaitafel met 45 toeren per minuut ronddraaide (maar zulke tafels ben ik "in het veld" nog niet tegen gekomen al die jaren dat ik draai...).
De cel weegt 13-18 gram.
Da's kunstig... Hoe moet ik me dat voorstellen? Weegt ie 's morgens 13 gram en 's avonds 18 gram???
Dit is een prima toestel met hoge aandrijfkoppel, minder dan 1 seconde.
De rest van de wereld geeft koppel op in Nm of kg(f)cm. Dit is voor het eerst dat ik koppel gespecificeerd zie in secondes...

Resumé: De kwaliteit van de T-3 is (gelukkig) fiks hoger dan de kwaliteit van de genoemde review. Die review zou geschreven kunnen zijn door iemand die het stukje marketing tekst van JB had, een paar foto's en een dikke vette duim waarop gezogen kon worden... Persoon in kwestie hoeft voor het schrijven van genoemde review eigenlijk ook niet te weten wat een draaitafel nu eigenlijk is (en m'n vermoeden is dan ook dat er iemand voor deze review gekozen is die precies aan deze specificaties voldoet... sneaky :V )
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
28-11-2004 17:50
Nu je het zegt,.. ik denk dat ik beter niet zoveel meer kijk naar de meet-music site sneaky :V ,... Ik heb in Reind's forum ook al gevraagd of hij ooit de T-3 eens zou revieuwen, en hij had diezelfde dag nog een oproep van de importeur gekregen om de T-3 te revieuwen,... dus nu gaat er tenminste toch een degelijke revieuw komen!!!

GRTS TOM.V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
Friso stubbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 19-2-2023
Berichten: 131
28-11-2004 21:22
is er een mogelijkheid voor faderstart op de t-3? de foto op meetmusic doet vermoeden van niet..... ik bedoel dus met de fader (of knopjes zoals op de dx1000) van je mengpaneel de tt starten.
Eet nooit gele sneeuw...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-11-2004 23:55
Staat vast wel ergens in de gebruikers manual............
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
29-11-2004 00:07
De hoofdprint van de T-3/Q-30/RP-4000 etc. etc. voorziet in een aantal mogelijkheden (remote pitch, remote start e.d.) maar niemand doet daar iets mee.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)