Forum > Geluid

Pioneer CDJ-800 Of denon S-3000

(69 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
7-4-2004 10:43

Victor schreef:

De CDJ-1000 schijnt vooral niet te strak in een flightcase te mogen worden geklemd (met schuim in het deksel) omdat anders de touch-sensors in de platter kunnen beschadigen. Op zich niet erg, als je het weet. Kennelijk wist niet iedere eigenaar van een nieuwe CDJ-1000 dat.
Geldt ook voor de CDJ-800. Bij mij zaten ze lekker geklemd op de jog (net zoals ik dat al JAREN deed bij de CDJ-500) met als resultaat dat het ronddraaien van de Jog een "tractor" geluid geeft. Overigens doet de jog het nog prima (hij maakt alleen een bak herrie (die overigens niet hoorbaar is in een zaal)).

IK vind dat Pioneer dat wel had mogen vermelden in de handleiding (of wellicht hebben ze dat gedaan maar heb ik het over het hoofd gezien???). Ze kunnen per slot van rekening ook de moeite nemen te melden dat ik er niet met stalen pennen in mag poeren en dat ik hem ook geen water of een zonnebad mag geven... Allemaal dingen die voor MIJ logischer zijn dan het idee dat ik niet continue druk op de jog mag zetten).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
7-4-2004 10:45

Skit schreef:

FF Offtopic, ik sprak daarstraks even met een mededj van me en die beweerde dat je bij de Denon DN-S3000 met de "hele" platter moet scratchen, dus niet met zo een slipmatje. Maar dit is voor alle duidelijkheid toch niet zo he?
Je vriend heeft het FOUT. Je MAG met de hele platter scratchen MAAR het zal de speler een worst zijn. Die kijkt namelijk alleen naar de rotatiesnelheid van het "slipmatje".
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-4-2004 10:54

Skit schreef:

Ik kan me inbeelden als je iedere keer het platter vastneemt, het na verloop van tijd de motor er wel eens de brui aan geeft niet?
Motortje stukgaan zal waarschijnlijk wel loslopen. Eerder zal het aandrijfriempje slippen (die zal je dan moeten vervangen). Maar scratchen met je vingertjes aan de rand van het plateau lijkt me nou niet echt handig. Zo scratcht toch ook niemand op een platenspeler?...

sylvia schreef:

Ik heb nog nooit een s-3000 van dichtbij mogen bekijken (behalve dan met mijn neus tegen mijn flatpanel), maar even puur uit nieuwsgierigheid: die trekt dit dus wel?
Bedoel je of je de DN-S serie wel strak in de case mag klemmen? Lijkt me wel, de platter heeft geen touch-sensors (die zijn niet nodig bij een draaiende platter).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
7-4-2004 11:01

Dré schreef:

Je vriend heeft het FOUT. Je MAG met de hele platter scratchen MAAR het zal de speler een worst zijn. Die kijkt namelijk alleen naar de rotatiesnelheid van het "slipmatje".
YES! Dat kost em 2 pintjes op de volgende avond stappen. laugh :D
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
Bassie2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2004
Laatste: 22-6-2004
Berichten: 6
7-4-2004 12:18

Skit schreef:

bassie2 schreef:

Je kunt bij de S3000 kiezen:

of je beweegt de hele platter of je gebruikt het plaatje bovenop wat een idee heeft of je plaat op een goede slipmat ligt.
het kan allebei...
Tevens kun je het bovenste gedeelte vervangen door een echte vinyl single happy :)
Het kan allebei, maar het is toch de bedoeling dat je het met de slipmat doet niet? Ik kan me inbeelden als je iedere keer het platter vastneemt, het na verloop van tijd de motor er wel eens de brui aan geeft niet?
Zoals al gezegd: hooguit het snaartje, maar die is makkelijk te vervangen.
Ik gebruik de slipmat om te scratchen en de platter voor kleine correcties in mixen, al is dat erg wennen (hij heeft niet echt veel torque)... je kunt natuurlijk ook gewoon pitch bend gebruiken of tde platter mode anders instellen....
Tal van mogelijkheden: een superspelertje!!!
FlaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 3-4-2007
Berichten: 34
1-8-2004 22:27
Er heb hier ergens gelezen dat de denon s-3000 meer functies heeft dan een cdj-800, maar welke zijn die dan?! bij de cdj-800 zieje duidelijk wat die allemaal kan, bv door je jog aan te raken direct naar je cue point, master tempo, .. maar heeft de denon s-3000 dat ook allemaal of niet? vind dat lijk niet echt terug.. en op een grote foto ervan heb ik es gekeken, en hoe met je bv je track gewoon doorspoelen? of kan je alleen 1min search gebruiken?> moet je dan precies zoeken adh van je slipmatje?!

thx :)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
1-8-2004 22:52
draaiende platter met custom slipmats, MP3 cd's afspelen (incl. scratch, loop, tags etc.), user firmware updates, drives in seconden door gebruiker te verwisselen (Pio moet naar servicecenter), begin én eindpunt van de seamless loops kunnen worden ge-edit (800: alleen eindpunt), pitch bend buttons, meer intern geheugen voor loops en cues en uitwisselbaar met andere spelers, reverse met en zonder vasthouden tijdcode (800: alleen zonder), apart instelbare start en brake vertraging, naadloos loopbare sampler waar je ook de pitch, volume en reverse kan instellen, next track reserve (slam-mix naadloos een volgend nummer op de spelende cd), uitgebreidere dot-matrix display met cd-tekst (ook voor mp3 filenames) en full-function digital out.

De 800 heeft quick return (recue bij aanraken platter), de beat-cutter, bpm-counter en het display in het midden waar je je cue-punt kan aflezen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
FlaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 3-4-2007
Berichten: 34
1-8-2004 23:00
en hoe zieje dan het verloop van je track op een s-3000, is dat zo'n streepje op het middelste als ik me niet vergis?
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-8-2004 23:02

Victor schreef:

draaiende platter met custom slipmats,
Poeh hee wink ;)

Maar ik ben vanmiddag weer ff aan het klooien geweest met een 5000 en als je dan eindelijk een beetje de hele wir war van features onder de knie hebt is het inderdaad een erg leuke speler.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FlaxStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 3-4-2007
Berichten: 34
1-8-2004 23:15
wat is je oordeel over die 3000?

en hoe moet je eigen slipmat maken? heb de site er al van gechecked maar snap er niet te veel van laugh :D

mja ik twijfel welke speler ik zou kopen, en deze lijkt me ook wel erg geschikt :p

Terug naar forum Reageer (zonder quote)