Technics SL-1200MK 5G !!!!
(45 reacties. Pagina 5 van 5)Moderator(s): Dré
GupyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 17-9-2008 Berichten: 271 | 8-8-2003 16:11 |
Technics. Wat is er dan veranderd kun je nu wel antiskate naar 4 en gewicht tot 3gr?The tonearm has been improved in a number of ways, including a new adjustment to improve skip resistance. Was al bang dat ze een rechte arm gingen gebruiken. | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 8-8-2003 17:02 |
Volgens mij gaat de anti skating nog steeds maar tot 3 | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 13473 | 8-8-2003 17:17 |
Reind schreef: Volgens mij gaat de anti skating nog steeds maar tot 3Daarnaast heb je een schakelaar om de pitch uit te kunnen zetten (had de m3d ook al), een schakelaar om te kiezen tussen 8 en 16% pitch EN, daar heeft Panasonic echt ALLES uit de kast gehaald: Een schaal aan de zijkant die dat ook aangeeft (8% of 16%). Dan ook nog dat domme gewichtje dat je voor op de headshell kan schroeven (een DOM idee dat ook nog eens door diverse anderen klakkeloos is overgenomen; hoe FOUT ook).! Net als de m3d en de mk5 (die laatste is niets meer of minder dan een m3d met een pop-up ledje in plaats van lampje (Mike, hier met het vlugzout...)) heeft ook de M5g een gat in de bovenkant waar je een extra headshell in kunt plaatsen. En als klap op de vuurpijl is de M5g uitgevoerd in een glimmend zwart metallic jasje. Goed... Ca. 25 jaar na de introductie van de MKII zijn we dus zover dat Technics ons TWEE extra schakelaars heeft gegeven (1 voor pitch reset en 1 voor 8 of 16% pitch). Vinden jullie het heel erg als ik daar NIET voor ga applaudiseren? Ik vind het prachtig dat Technics met een "jubileum" (sp) uitvoering komt MAAR hadden ze die niet gewoon voor de prijs van de MKII kunnen doen (net als met de LTD versie een jaar of wat geleden)??? Moesten ze ECHT de vaste klantenkring NOG verder uitmelken??? Laat je niet gek maken. De MKII is nog steeds een prima draaitafel. Je moet wel van de pot gerukt zijn om dik 150 euro extra op tafel te gooien voor 2 schakelaartjes en wat metaaldeeltjes door de lak (m5g). Trakteer jezelf dan liever op een GOED setje elementen en/of een goede koptelefoon! Bovenstaande is behoorlijk gechargeerd MAAR reflecteert wel redelijk goed hoe IK over de ontwikkelingen bij Panasonic/Technics denk! De kennis van weleer is volledig verdwenen bij deze japanners. Als ze NU een draaitafel zouden moeten ontwikkelen vanaf de bodem dan zou een willekeurige Skytronic pisbak er waarschijnlijk nog de vloer mee aanvegen. Daarom hulde voor de heren Engineers die zo'n 30 jaar geleden bij Technics werkten (en een big "up yours" voor de heren techneuten die daar NU de dienst uit maken). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 8-8-2003 17:33 |
Goed, de innovatie is ver te zoeken. Neemt niet weg dat de verbeterde instelling van naalddruk en anti-skip, plus de dubbele pitch-range toch wel welkom zijn. Sommige DJ's mopperden immers op de 8%-range van de MK2. En het ledje als verlichting lijkt niet veel, maar als je weleens een stuk lampje hebt vervangen op een MKII piep je wel anders. Ook dat is dus welkom. Het extra gewichtje op de shell hóef je niet te gebruiken, evenmin als dat zotte gaatje voor een extra shell achterop. Of de MK5G de extra poen waard is moet iedereen zelf maar uitmaken. 150 euro, verdeeld over (laten we zeggen) 10 jaar dat zo'n ding meegaat valt m.i. best mee. Voor degenen die het teveel vinden is er nu in ieder geval een Synq (of soortgelijke OEM) als alternatief. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 8-8-2003 18:02 |
Victor schreef: Goed, de innovatie is ver te zoeken.Neemt niet weg dat de verbeterde instelling van naalddruk en anti-skip, plus de dubbele pitch-range toch wel welkom zijn. Ik hoor de meeste dj's anders altijd zo hard schreeuwen -> O dat heb ik niet nodig en dat zal wel snel stuk gaan. Dat schreeuwen ze trouwens altijd als het om een ander merk gaat by the way. Maar bij een technics kan dat natuurlijk niet kapot Sommige DJ's mopperden immers op de 8%-range van de MK2. En het ledje als verlichting lijkt niet veel, maar als je weleens een stuk lampje hebt vervangen op een MKII piep je wel anders. Ook dat is dus welkom. Same story als het vorige.Het extra gewichtje op de shell hóef je niet te gebruiken, evenmin als dat zotte gaatje voor een extra shell achterop. Snap niet dat die onzin er nog bij geleverd word -> Het is nutteloos en aangezien 9 van de 10 toch niet weet waarvoor het is eerder schadelijk.Of de MK5G de extra poen waard is moet iedereen zelf maar uitmaken. 150 euro, verdeeld over (laten we zeggen) 10 jaar dat zo'n ding meegaat valt m.i. best mee. Ik vind de MKII al te duur -> Kun je wel raden hoe ik over die MK5 denk Voor degenen die het teveel vinden is er nu in ieder geval een Synq (of soortgelijke OEM) als alternatief. De draaitafel is naar mijn idee nog steeds een klein stapje beter als die MK5. Hij heeft tenslotte meer features. Een net zo nette arm en hoogte instelling en een beter motor management. Komt nog is bij dat ie een kleine 250€ goedkoper is.Tsja 2* 250€ is 500€ -> Kun je een leuke mixer van gaan kopen | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
GupyStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 17-9-2008 Berichten: 271 | 15-8-2003 13:52 |
Review... www.snatchcon.com/eqpt_1200mk5g.htm | |