Forum > Zelfbouw Speakers

Projectje: Stepped Horn met Ciare 12.00SW

(43 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 785
28-3-2010 19:57
Ik ben benieuwd naar de foto's en de rest van het verhaal...

MVG Contour
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
29-3-2010 00:42
Zo, nu eindelijk eens wat tijd om mijn verhaal te vervolgen.

Nadat alle planken gezaagd waren en de baffle met inslagmoeren klaar was heb ik het een en ander uitgetekend op het hout, om er zeker van te zijn dat ik alles goed in elkaar zou zetten. Na lang wachten op een goede temperatuur in de schuur om te verven ben ik begonnen met afplakken. Ik heb er misschien een iets te prestigieus projectje van gemaakt door de hele binnenkant te verven, en de plakstukjes niet, maar ach, was wel leuk om te doen. Dus zodoende de zijpanelen in de verf gezet en de baffle. Ook alle andere losse stukjes kwamen al snel aan de beurt. Ik moet zeggen, ik heb het aardig strak gekregen, ondanks dat onze garage een behoorlijke stofzooi is.

Na het hele verfgebeuren te tape maar eens verwijderd om te kijken of de randjes netjes uit de verf kwamen. Hier de zijplaten en de baffle. De baffle heb ik daarna meteen voorzien van een stuk tochtstrip en vervolgens de speaker er op gezet. Even flink aandraaien zodat de gasket en de tochtband het goed afsluiten en daarna heb ik nog een mooi laagje kit tussen de speaker en baffle gedaan om te zorgen dat het geheel 100% luchtdicht is. Daarna kon het vastschroeven beginnen. Stukje bij beetje de sub in elkaar schroeven. Uiteindelijk had ik veeeeeel beter kunnen investeren in een paar goede spanbanden, en alles kunnen verlijmen en aantrekken. Schroeven levert ook wel druk op, maar aan het einde van de rit had ik daardoor wel een iets grotere diepte (3mm) omdat de lijmlaag toch iets uitgezet is. Van geleerd voor de volgende keer. Het had me ook uren voorboren ed gescheeld. Maarja, hij zit in elkaar en werkt echt perfect!

Als ik weer eens een gaatje vind dan zal ik de rest van de foto's posten, en daarna zal ik de sub eens uit de testopstelling halen en de buitenkant van een likje verf voorzien.
Nu eerst maar eens slapen, morgen weer vroeg op!

(ik zie btw dat imageshack de foto's vanzelf draait... beetje jammer, maar helaas. Mocht iemand ze rechtop willen, kan ik regelen hoor wink ;) )
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 785
29-3-2010 18:37
Ziet er netjes uit! Welke versterker heb je nu erop?

MVG Contour
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
29-3-2010 23:10
Er staat nu een V4001+ in brug op. Hem hem al rond de -5dB gehad, en ging probleemloos.

(tenminste, als je klapperende deuren en vibrerende haardroosters een verdieping lager niet meetelt...)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)