Forum > Newbie Forum

Home DJ System

(82 reacties. Pagina 5 van 9)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
21-8-2003 14:23

Nick schreef:

Met een beetje creativiteit draai je een leuke mix in elkaar met 2 hifi-cdspelers.
Tenminste als de BPM van de nummers ongeveer gelijk is...
Wat ik dus al zei: misschien 2 4kwartsmaten, dat noem ik wel heel creatief, sterker nog, doorgaans geen gehoor, je hebt ook nog tijd nodig om de mix op te voeren en je plaat die eruit gaat af te laten sterven. (dus netjes op de beats)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
NickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 20-9-2005
Berichten: 101
21-8-2003 16:40
Je kunt bijv. in breaks wat met je eq klooien.
Over creativiteit gesproken...
tja...?
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
21-8-2003 16:56

Nick schreef:

Je kunt bijv. in breaks wat met je eq klooien.
Over creativiteit gesproken...
We hadden het hier over hifi cd-spelers, niet over je eq. Bovendien, wat is daar creatief aan? Ik kan heel creatief mijn reet afvegen met mensen die zeggen dat er zonder pitch te "mixen" is.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-8-2003 16:58
En nou kappen met dit welles nietes. Tim heeft het duidelijk over ECHT mixen, het andere dat genoemd wordt zou ik willen betitelen als aanklooien (wellicht kun je er mee wegkomen MAAR dat betekent nog niet dat het mixen is!).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
21-8-2003 17:04

Dré schreef:

En nou kappen met dit welles nietes. Tim heeft het duidelijk over ECHT mixen, het andere dat genoemd wordt zou ik willen betitelen als aanklooien (wellicht kun je er mee wegkomen MAAR dat betekent nog niet dat het mixen is!).
Sorry Dre, maar ik kan me er zo aan ergeren! shocked 8O angry
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
22-8-2003 11:43
Simpel:

Ik mix met proffesionele apparatuur de hele avond door...beatmixen e.d. CD en vinyl.

Tevens draai ik vaker op gewone CD spelers zonder pitch en cue. Het gaat dan om verschillende muziek zoals top40, rock, classics.

Ik geef toe dat dit met DJ cd-spelers en draaitafels gemakkelijker is. Maar met gewone cd spelers is het wel zeker mogelijk om een avond in elkaar te mixen, faden, prutsen of hoe dan ook. Het heeft idd niets met beatmixen te maken, maar is wel degelijk mixen door een DJ.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
22-8-2003 18:45

Gupy schreef:

Simpel:

Ik mix met proffesionele apparatuur de hele avond door...beatmixen e.d. CD en vinyl.

Tevens draai ik vaker op gewone CD spelers zonder pitch en cue. Het gaat dan om verschillende muziek zoals top40, rock, classics.

Ik geef toe dat dit met DJ cd-spelers en draaitafels gemakkelijker is. Maar met gewone cd spelers is het wel zeker mogelijk om een avond in elkaar te mixen, faden, prutsen of hoe dan ook. Het heeft idd niets met beatmixen te maken, maar is wel degelijk mixen door een DJ.
Dat mensen hier nog steeds over doordrammen laugh :D Nou ja, laat ik dan nog eens lekker sportief meedoen wink ;)

Jij weet iig een betere definitie te geven aan het begrip mixen en beatmixen, zo te lezen doe je dit ook al wat langer, maar ik vind nog steeds dat het ene top 40 nummertje op het laatste moment laten overlopen op het andere begin op 2 hifi cd spelers absoluut niets met mixen te maken heeft. Laten we het er dan over eens zijn en het plakken noemen, faden, of overlopen maar in godsnaam geen mixen.

Want op die manier doe je het dj vak met de echt goeie mixers geen eer aan...
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
22-8-2003 21:14
Laten we dan vanaf nu "mixen" met hi-fi spelertjes faden noemen (en beatmixen beatmixen of mixen).
Niet alleen is je mixkunst belangrijk op een feest maar ook de muziekkeuze!
Al mix je de sterren van de hemel, als jij je publiek niet aanvoelt en volgt met je muziek zal het nooit echt loos gaan. Als je platenkeuze goed is zullen die voetjes, ondanks dat je niet beatmixt toch wel van de vloer gaan!
En natuurlijk "beter een slechte mix (10, 20, 30 sec ) dan een slechte plaat (3 min+)

Nu weer on topic.
Het lijkt me sterk dat je op dit home mix setje GOED zal kunnen BEATMIXEN om over de geluidskwaliteit nog maar te zwijgen. wil er toch iemand zo'n ding kopen niet luisteren: Ik troost niemand, Ik zeg nu dat je beter kan doorsparen.

That's it
Lost in Music
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
23-8-2003 05:30
Ik ben het helemaal met je eens betreffende platenkeuze (offtopic wink ;) ), maar ik denk dat een goeie dj zowel let op zijn publiek als op zijn beat!!mixen.

En dat homesetje? Een zielig ding, spaar door voor 2 reloop spelertjes en een UMX-7.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
23-8-2003 09:38

DJ Tim schreef:

Ik ben het helemaal met je eens betreffende platenkeuze (offtopic wink ;) ), maar ik denk dat een goeie dj zowel let op zijn publiek als op zijn beat!!mixen.
Niet elke muzieksoort heeft een beat Tim. 99% van de feest gangers letten niet eens op of de dj kan mixen of niet. Laat staan of ze het boeien of er twee simpele cd-spelers staan. Als ze maar leuke muziek hebben om te feesten want daar komen ze tenslotte toch voor?
Mooie vrouwen zijn niet lelijk

Terug naar forum Afgesloten topic