Forum > Off-Zone

Ervaring met providers en website's maken...

(62 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
11-7-2003 13:43
Thanx... het word even wat leeswerk, maarja...
En het antwoord: Nee, ik wil geen in Office maken dus. Maar ik dacht altijd dat Frontpage een deel van het office pakket was. Ik heb office + frontpage en daarin zit dus Excel, Frontpage, Word, Nog iets raars, Outlook express. Het is een gekopieerde cd dus misschien zitten er dingen op die er officieel NIET op horen, maar bij de setup staat wel een keuze om Frontpage te installeren...

MVG Edie :-)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
11-7-2003 16:43

Reemski schreef:

Nutteloze HTML onzin in dreamweaver valt ERG mee. Veel erger word het als je met Frontpage gaat werken.
Ik neem aan dat dit een mening is?

Ik heb zojuist een aantal pagina's van de hulcky.nl site bekeken (was toch met Dreamweaver gemaakt?) en heb daar ZEER veel onnodige HTML gezien. Zoveel onnodige HTML dat ik bijna zou denken dat het een broertje is van Frontpage ;-)

Als je een "high traffic" site maakt kan het zeker WEL lonend zijn even naar de HTML code te kijken. M'n eigen site bijvoorbeeld schiet tegenwoordig door de 10GB grens heen. Als ik GEEN optimalisatie had uitgevoerd dan was dit minstens het dubbele geweest. En 13 euro per maand per GB... -> 100 euro per maand meer ben je zo maar kwijt -> 1200 euro per jaar. Dan kun je dus gaan rekenen wat de tijdsinvestering vs. de return is ;-)

Natuurlijk zullen er mensen zijn die zeggen "maar bij xxxx kun je veel goedkoper terecht). Kleine indicatie: Als er een 1% verschil zit in up-time dan zou dit voor mij zo maar een HEEL stevig bedrag in omzet kunnen schelen (meer nog dan ik nu uitgeef aan het hostingverhaal!). In zulke gevallen ga je dus NIET meer naar de goedkoopste provider MAAR naar de provider die HEEL goed z'n werk doet ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
11-7-2003 16:54

Mr. Edie schreef:

De reden dat ik zo tegen Frontpage opzie is de volgende reden: als je een website bekijkt zoals deze (die in Frontpage gemaakt is) home.hetnet.nl/~ferryalblas/ vallen me gewoon de schoenen uit, nee, dit vind ik oer secht, sorry. Het is van een klasgenootje van mij die beweert dat hij SUPER goed is in website's bouwen e.d. Toen dacht ik: nou, als hij ECHT zo GOED is dan zal ik hem denk ik wel niet na kunnen doen dus laat Frontpage maar zitten. Ik heb ooit een pagina gemaakt in gewoon Kladblok met HTML Code (duhh) en heel veel met plaatjes gewerkt. Dit vond ik echter mooi uitzien! Verder wil ik ook geen frames toepassen in mijn website denk ik.
Jezus wat een OEVERLOOS GELUL.

Alsof de vormgeving van ons nieuwe huis af zou hangen van het merk hijskraan dat tijdens de bouw gebruikt gaat worden.

Echt de onzinnigheid druipt van dit gehele topic af. Het is met Frontpage mogelijk HELE mooie sites te maken. Het is met Frontpage ook mogelijk pislelijke sites te maken. Komt dit door Frontpage? Nee, natuurlijk niet. Het komt door de kunde danwel onkunde van de persoon die er mee zit te werken.

BELACHELIJK. Alsof een brief, geschreven in WP, er beter uit zou zien dan een brief, geschreven in Word. Waar halen sommigen deze ONZIN vandaan.

Iedereen denkt en gilt dat hij websites kan ontwerpen. Moraal van het verhaal is echter dat van de mensen die het ZEGGEN te kunnen slechts zo'n 0.5% het ook daadwerkelijk kunnen (zo niet een NOG lager percentage). Die andere 99+% zal vooral gaan kankeren op de tool die ze gebruiken.

Beetje zoals een DJ die z'n draaitafels de schuld geeft voor het feit dat HIJ ZELF niet kan mixen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
11-7-2003 16:55

Dré schreef:

Ik heb zojuist een aantal pagina's van de hulcky.nl site bekeken (was toch met Dreamweaver gemaakt?) en heb daar ZEER veel onnodige HTML gezien. Zoveel onnodige HTML dat ik bijna zou denken dat het een broertje is van Frontpage ;-)
mja, klopt, zoals ik eerder zei, ik ben niet zo ver gevorderd in de HTML basics, maar dreamweaver maakt bij elke nieuwe alinea (de <p> tags dus) opnieuw <font> tags aan... en geeft hier dan ook gelijk een lijst met 3 fonts, ipv gewoon 1... dat is dan idd een hoop extra data...

maar omdat m'n site nog niet zo zwaar bezocht word, maakt het voor mij (nog) niet zoveel uit gelukkig...

[edit] ff quote toegevoegd... [/edit]
Music is what feelings sound like...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
11-7-2003 17:09
Als er IETS is wat ik zelf op de harde manier geleerd heb EN wat de betere sites die over webdesign en maintanance gaan KEER OP KEER melden dan is het wel: Doe het vanaf het BEGIN af aan goed. Begin GELIJK met optimalisatie.

Als je dat niet doet dan is het net zoals die ongeschilderde boxen die veel zelfbouwers in de huiskamer hebben: "Zo werkt het toch ook???" ;-)

Het werken met modules is ook in Frontpage een EITJE. De pagina waar je nu naar zit te kijken is opgebouwd uit de volgende EXTERNE blokken:

Header: Hierin zit de bovenste blauwe balk. Deze header bevat een kleine hoeveelheid ASP code (o.a. de "koptekst" (Cookie Trail), username.

Zoek in Forum: Ook dit is een extern blokje.

ForumMenu: Wederom een apart blokje. In de webshop is dit blok zelfs Dynamisch (ASP), in het forum is het een statisch blok.

Menubottom: Hier staat dus (op de pagina waar je nu naar kijkt) de links naar "Home, Webshop, Techtalk..." etc. in.

Footer: Het blauwe blok onder aan de pagina. Ook deze wordt met een klein aantal parameters aangeroepen (date_update is volgens mij de enige parameter).

De Main is dus nagenoeg LEEG. Bijwerken van een bepaald blok is een eitje en wordt real-time uitgevoerd doordat het een server side include is. Als je host geen server side includes optie heeft (of deze uit heeft staan) dan kun je Frontpage z'n eigen "designer side" includes aan laten maken. Je werkt dan nog steeds met externe blokken MAAR die blokken staan ook in elke pagina (zodat het "platte" HTML wordt) en worden nog steeds automatisch bijgewerkt als je het blok wijzigt.

Het mooie van deze modulaire methode is dat je per blok overzichtelijk kunt optimaliseren zonder dat je door de bomen het bos niet meer ziet en zonder dat je de honderden pagina's waar dit blok in gebruikt wordt zelf hoeft bij te werken.

En... Oh ja... Dit alles doe ik gewoon in Frontpage (je weet wel, dat pakket dat volgens velen nergens goed voor is). Die vele Meta Tags waar mensen over klagen is ook iets waar de gebruiker de fout mooi bij zichzelf neer kan leggen (die standaard tags kun je namelijk zelf globaal beinvloeden in het programma zelf).

Uiteraard komt de ECHTE optimalisatie pas nadat je de HTML zelf handmatig bij gaat werken (maar da's bij ELK pakket nodig).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
11-7-2003 17:23
Mmm... ja... dus Frontpage is niet slecht, maar het gaat erom WIE met Frontpage werk of HOE die ermee werkt...

Maar: als je dus met Frontpage hele mooie website's kan maken zoals als Dré zegt, waarom doet dit bijna niemand en waarom doen veel mensen Frontpage 'afkraken' ?

Komt het omdat Frontpage redelijk makkelijk is om te doen i.p.v. HTML Code schrijven in Kladblok o.d. Nou: als je met Frontpage zeer mooie website's KAN maken, denk ik dat ik dat toch maar ga doen dan, het scheelt een heleboel werk.

MAAR: Wat ik niet snap is dat jullie vaak zeggen "Ja, maar in Frontpage (o.d.) zit veel onnodige code's e.d. dus die haal je er gewoon uit. Maar wat boeit dit? Hierdoor zal de pagina denk ik heus niet super traag door opstarten, en aan de opslagruimte zullen die paar (?) regels niets boeien. Correct me if im wrong

:-)
MVG Edie
BergambachtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 16-1-2005
Berichten: 163
11-7-2003 17:30
Aan Opslagruimte boeien die paar regels extra niet, maar stel dat je pagina duizenden keren per maand opgevraagd word (wat tegenwoordig heel normaal is voor een site die goed loopt), dan worden dus ook die extra paar regels duizenden keren opgevraagd. Bij elkaar opgeteld is dit toch heel wat extra, onnodig, dataverkeer. En als je voor je dataverkeer betaald, kan je dat het beste zo laag mogelijk houden.
Keep the Inspirit alive...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
11-7-2003 17:33
Owww... ik snap het: dus als je een betaalde site hebt en die wordt zeg maar 500 X per week bezocht, dan zijn die kosten voor jou! Oww... Nee, dan klopt het inderdaad wel, zelfde als je elke week 10 cent weg gooit, is op het einde van het jaar toch weer... Uhm... geld. wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
11-7-2003 18:06
Denk maar aan die reclame "we save a nickle on every transaction"...

Bij kleine sites dus niet echt een probleem MAAR bij een site die, zeg, 10.000.000 hits per maand krijgt kan het zeker een FIKSE slok op een borrel zijn.

Waarom zeggen zovelen dat Frontpage zuigt? Waarom zeggen zovelen dat Windows zuigt? Omdat het door jan en alleman gebruikt wordt. Elke n00b kan Windows installeren (en het gros van de randdebielen doet dat dan ook). Om bijvoorbeeld Linux te kunnen installeren zul je toch al wat meer van computers moeten weten.

En hoe minder je weet, hoe meer je zit te klooien en te kankeren. Het is dus niet zozeer dat Windows/Frontpage slecht zijn, het is gewoon dat de gemiddelde gebruiker een dikke n00b is ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
11-7-2003 22:19

Dré schreef:

Het is dus niet zozeer dat Windows/Frontpage slecht zijn, het is gewoon dat de gemiddelde gebruiker een dikke n00b is ;-)
Gellukig maar dat ik geen gemmidelde gebruiker ben wink ;)
Door internet beperkt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)